Formatering - problemer
Fra : Lysgaard-Hansen

Dato : 07-05-01 19:29

I forsøg på at formatere min nyindkøbte B/W G3 er jeg kommet til at sætte
mig selv i en lidt kedelig situation.
Jeg startede min computer op fra en CD og formaterede den uden problemer.
Ved en fejl var jeg dog kommet til at tage CD'en med Mac OS 8.6 opdatering i
stedet for en CD med Mac OS 8.5 i fuld version.
Det har nu resulteret i at jeg kun kan starte op med førstnævnte CD hvilken
jeg ikke kan bruge til en skid før end at jeg har installeret version 8.5.
Sikken en brøler...
Er der noget jeg kan gøre?

Med venlig hilsen

Troels

Fra : Troels Lysgaard Hans~

Dato : 07-05-01 21:47

Den er stadig gal. Jeg har prøvet at boote fra min CD med version 8.5 men
der blinker bare en mappe med et spørgsmålstegn. Så snart jeg sætter 8.6
update i starter den fint op fra den.
Kan det være sådan at man installere 8.6 når nu jeg har formateret fra den
8.6 update jeg har?

Troels

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-05-01 22:21

In article <B71CD67B.8CF%troels@image.dk>,
Troels Lysgaard Hansen <troels@image.dk> wrote:

> Den er stadig gal. Jeg har prøvet at boote fra min CD med version 8.5 men
> der blinker bare en mappe med et spørgsmålstegn. Så snart jeg sætter 8.6
> update i starter den fint op fra den.

Prøv at rens din 8.5 CD. Der burde ikke være noget i vejen for at starte
op fra en 8.5 CD, selvom den har en nyere driver end den der hører til
systemet.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 07-05-01 23:59

07/05/01 20:29 - Lysgaard-Hansen [l-h@vip.cybercity.dk] skrev:

> [...]
> jeg ikke kan bruge til en skid før end at jeg har installeret version 8.5.

Kan du ikke lave nogle floppy'er af systemsoftwaren fra OS 8.6 CD'en? Hvis
du kan, så kan du derefter starte op fra floppyerne, indsætte 8.5 og
installere det på den måde.
Umiddelbart den eneste mulighed jeg kan komme i tanke om. Håber det hjælper

--
MVH Jonas

[Referring to a glass of water:]
I mixed this myself. Two parts H, one part O. I don't trust anybody!
­ Steven Wright

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-05-01 02:34

Hej Troels

Problemt er, at den version af Diskværktøj/Drive Setup, der er på 8.6 CDøen er
anderledes end den på 8.5 CD'en.

Og svjh. sidder der på fronten af de B/W G3'ere en såkaldt
'developer'/'reset'¨knap. Har du prøvet at aktivere den? Tryk på den.

Prøv så at starte den _uden_ en CD i skuffen. Zap din PRAM med COM+ALT+P+R og
lad stqartlyden komme en 4-5 gange.

Åbn så CD skuffen og læg din 8.5 CD i og luk og HUSK at holde C tasten nede, så
skulle den starte fra ROM'en og ikke fra CPU'en.

Virker det heller ikke, så prøv at holde COM+ALT+SHIFT+BACKSPACE nede med 8.5
CD'en i. I det tilfælde vil du tvinge maskinen til at søge et aktivt system.

Du kan evt. også prøve at 'reverte' formatteringen ved at starte op fra din 8.6
CD og markere HD'en og fra 'Special' menuen vælge 'Slet Disk' men istedet for
at vælge 'Mac OS Udvidet' så vælg 'Mac OS Standard - eller for den sags skyld
også 'DOS og så 'Slet Disk' i dialogen. Genstart og få din 8.6 CD ud, inden den
påbegynder opstart og sæt din 8.5 CD i istedet og hold igen C tasten nede under
opstart.

Virker det heller ikke, så tror jeg du skal have den åbnet og fundet
'reset'¨knappen på bundkortet, men hvor den sidder i en B/W G3, véd jeg ikke.

Hvis det kan ha' din interesse, så har jeg en teknisk manus til de B/W G3'ere,
i PDF format, som du kan få, så send mig bare en mail off-list, så får du den
tilbage med PDF-filen vedhæftet.

mvh. erik richard

Lysgaard-Hansen wrote:

> [...]
> jeg ikke kan bruge til en skid før end at jeg har installeret version 8.5.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962