Terassevarmer på svingarm
Fra : Carsten Keller

Dato : 25-06-04 09:34

Hej gruppe.
Jeg spurgte for et stykke tid siden efter en terassevarmer på en arm, så man
ikke skulle have den stående midt på bordet, men istedet kunne svinge den
ind over. Det kom der ikke nogen respons på, så det lader til der skal
fuskes lidt for at få noget lignende. Kom derfor gerne med en vurdering af
om det følgende er realistisk, da jeg hverken er smed, VVS-mand eller noget
der bare minder om autoriseret noget som helst

Man tager en almindelig terassevarmer, afmonterer "hovedet" og placerer det
på en svingarm der monteres på muren, eller endnu bedre, en buet/kantet arm
der monteres over gasvarmeren.

Se billede i dk.binaer:

På den måde slipper man for at få en stang op gennem bordet man sidder
omkring, og bordet kan flyttes uden at skulle bakse med varmeren. Derudover
får man også fuld udnyttelse af varmen, da den er placeret midt mellem
gæsterne, istedet for at stå bag nogen og endnu længere væk fra andre.

Er ovenstående realistisk, i så fald, hvad gør jeg for at få det ført ud i
livet? Kan jeg selv skrue nogle jernrør sammen, eller er jeg nødt til at
have en smed til det? Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg gør
af gasslangen, specielt i den loftmonterede version?

Håber på noget feedback, jeg skal nok lade gruppen følge mine anstrengelser
hvis det har interesse.

Keller