Duftende Jasmin
Fra : Q

Dato : 23-06-04 10:00

Når nu min duftende Jasmin er afblomsteret, kan jeg så godt grave den op og
flytte den, eller skal jeg vente til efteråret?

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-06-04 12:28

On Wed, 23 Jun 2004 10:59:30 +0200, "Q" <Q@Q.DK> wrote:

>Når nu min duftende Jasmin er afblomsteret, kan jeg så godt grave den op og
>flytte den, eller skal jeg vente til efteråret?

Det bedste vil være at vente til efteråret.

Men man behøver ikke altid gøre det på bedste måde
Du kan flytte den, men sørg for at den er vandet godt og grundigt i
nogle dage inden du graver den op. Og sørg for masser af vand når den
igen bliver plantet.
Desuden vil det være en rigtig god ide at beskære den - roden bliver jo
"beskåret" når du graver den op - så for at roden kan blive ved med at
forsyne toppen med vand, bør man fjerne noget af den også.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Q

Dato : 23-06-04 12:57

ok, kan jeg evt. klippe den helt ned?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-06-04 15:57

On Wed, 23 Jun 2004 13:57:06 +0200, "Q" <Q@Q.DK> wrote:

>ok, kan jeg evt. klippe den helt ned?

Tjo.. det ville jeg dog nok selv først gøre til efteråret/vinteren.

http://www.gartneriet.dk