Græs mellem fliser.
Fra : Susanne Jensen

Dato : 21-06-04 12:45

Hvordan fjerner jeg græs mellem fliserne på min teresse? Der skal helst ikke
bruges gift, for jeg har en hund.

Susanne Jensen
sogd@mail1.stofanet.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-06-04 12:51

"Susanne Jensen" <sogd@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan fjerner jeg græs mellem fliserne på min teresse? Der skal helst
ikke
> bruges gift, for jeg har en hund.
>
> Susanne Jensen
> sogd@mail1.stofanet.dk

Skruetrækker eller en gasbrænder - førstnævnte virker her og nu, men tager
laaang tid

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-06-04 12:58

Hej

Susanne Jensen wrote:
> Hvordan fjerner jeg græs mellem fliserne på min teresse? Der skal helst ikke
> bruges gift, for jeg har en hund.

Brug eddike - eventuelt i forholdet 1:1 fortyndet i vand. Det er godt
nok ulovligt som sprøjtemiddel, men vi kan jo alle komme til at tabe den
helt store dunk på terassen, da vi lavede agurkesalat til den store
sommerfest .

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 13:41

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Brug eddike - eventuelt i forholdet 1:1 fortyndet i vand. Det er godt
> nok ulovligt som sprøjtemiddel,

Hvis du har strøsalt tilovers fra i vinter virker det godt, 2kg i en
"vandkande" vand, vandet ud i kraftigt solskin.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-06-04 14:16

Hej

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Hvis du har strøsalt tilovers fra i vinter virker det godt, 2kg i en
> "vandkande" vand, vandet ud i kraftigt solskin.

Salt er heller ikke godkendt til ukrudtsbekæmpelse. Både salt og eddike
er godkendt til fødevarebrug, men så snart formålet er
udkrudtsbekæmpelse, så må de ikke bruges.

Med hensyn til saltet, så husk at hunden skal gå på det og de mindste
rifter i poterne vil svide godt og grundigt.

Men jo du har ret. Salt er også godt.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-06-04 14:50

Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> skrev:

> Salt er heller ikke godkendt til ukrudtsbekæmpelse. Både salt og
> eddike er godkendt til fødevarebrug, men så snart formålet er
> udkrudtsbekæmpelse, så må de ikke bruges.

Man må slet ikke lave og bruge sine egne bekæmpelsesmidler. Selv
insektsæbe må man ikke selv fremstille selvom det laves af alm. sprit
og brun sæbe (alm. konsumprodukter) eller hvilken formulering man nu
måtte finde bedst. Men man kan jo have lyst til at vaske sine planter
eller man kan komme til at tabe "lidt" eddike eller salt ved et uheld
det er fuldt lovligt.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili

Fra : Michael Reiche

Dato : 21-06-04 18:52

Et skånsomt middel er kogende vand. Sæt en kedel vand over og hæld det
kogende vand ned mellem fliserne direkte fra kedlen.

/Reiche