Overgang til Gasfyr --> afhentning af olie~
Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 21-06-04 07:54

Hej....

Vi overgår inden længe til gasfyr, og i den forbindelse har jeg ca. 1200
liter olie, som jeg skal af med.....
Jeg regnede med at en bekendt skulle have olien billigt, men ville lige høre
om nogen kendte alternativer, istedet for at vi selv bøvler med at suge
tanken tom, inden den flyttes ud af min kælder.....

Findes der nogen, som køber fyringsolie, der allerede er hældt på tank ?

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Nygaard

Dato : 21-06-04 08:11

> Findes der nogen, som køber fyringsolie, der allerede er hældt på tank ?

Så skal det være en privat gennem DBA eller lignende - der er ikke nogle
firmaer der vil betale for olie i den mængde (Hvis man tømmer en olietank,
kommer der en del slam med fra bunden af tanken. Det gør at det ikke kan
sælges igen som rent olie).
Hvis du vil have det hentet af et firma - f.eks. Dansk Olie Genbrug, vil jeg
tro det kommer til at koste dig ~ 1.000 kr. i kørsel + Svend Auken afgift...

/Nygaard

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 10:09

Den 21/06-2004 klokken 08:53, skrev
"Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com>
i <40d68565$0$23877$14726298@news.sunsite.dk>:

> [...]
> suge tanken tom, inden den flyttes ud af min kælder.....

> Findes der nogen, som køber fyringsolie, der allerede er hældt på tank ?

Den bedste løsning er, at finde en bekendt, som vil købe olien. Så tjener
i begge lidt på det.

For nogle år siden købte jeg ca. 1500 l olie af én af vejens beboere.
Transporten blev klaret af <http://www.oliefyrsmanden.dk>, som ved samme
lejlighed skulle bundsuge og afblænde jordtanken.
(Naturligvis leverede han ikke bundfaldet til mig)

Jeg kan ikke lige huske, hvad transporten kostede, men det var meget
rimeligt. Tror dog ikke, at han vil give noget for olien, hvis han skal
tage den med hjem - selv om den sikkert bliver genbrugt i eget oliefyr

Firmaet ligger mellem Køge og Ringsted.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-06-04 15:55

Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk wrote:

Nogen speciel grund til, at du anvender tegnæt iso-8859-9 (tyrkisk)?
Normaltegnsæt i Danmark er ellers iso-8859-1.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 21:47

Den 21/06-2004 klokken 16:55, skrev
"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid>
i <40d6f6c8$0$23867$14726298@news.sunsite.dk>:

> Nogen speciel grund til, at du anvender tegnæt iso-8859-9 (tyrkisk)?
> Normaltegnsæt i Danmark er ellers iso-8859-1.

Det var sandelig et godt spørgsmål
Tror det stammer fra engang, hvor jeg eksperimenterede med, om jeg kunne
få Euro tegnet frem i min reader.

Skulle nu være rettet.

Med venlig hilsen,
Kjeld