Carport på grund
Fra : Kathrine

Dato : 20-06-04 12:35

Vi skal have bygget en dobbelt carport med skur på vores nye grund. Den
bliver vel sådan ca. 6 x 7 m (uden at jeg ved det helt nøjagtigt).
Vi har problemer med, hvor vi skal placere denne carport!

Grunden kan man se her:
http://www.cdos.dk/billede/grund.jpg

Hvad vil være bedst/mest praktisk? Oppe i det nordlige hjørne eller nede
lige efter indkørslen? Eller et helt andet sted?
Det er umiddelbart planlagt, at den placeres oppe i hjørnet, og der
bliver så lagt granit i hele indkørselsvejen. Men det er da ikke til at
snerydde ordenligt!?
Hvis den kommer længere ned mod vejen, så kan vi lægge herregårdssten,
men så er der _lang_ gåtur til huset, som også skal ryddes om vinteren.
Hvad gør man?
--
Kathrine

Fra : anders majland

Dato : 20-06-04 12:55

> Vi skal have bygget en dobbelt carport med skur på vores nye grund.
> Den bliver vel sådan ca. 6 x 7 m (uden at jeg ved det helt nøjagtigt).
> http://www.cdos.dk/billede/grund.jpg

Hvor stor af grunden ? Plads brugt til indkørsel er mest spild.... men
der skal måske alligevel være stor nok til at der kan holde et passende
antal gæster ....

Jeg ville nok vælge at placere den enten helt ude ved vejen (så tæt som
muligt) eller også trukket tilbage til hjørnet nederst til højre på
tegningen. Du kommer alligevel ikke til at kunne holde lige foran døren
så læg nogle sten/fliser fra carporten til døren, og køb en HN trækvogn
til at fragte indkøb fra carport til døren. Hvis den lægges ude vevel
kan vejen så gør det muligt at køre igennem så du alligel kan komme ned
i haven med traileren ...

> Hvis den kommer længere ned mod vejen, så kan vi lægge herregårdssten,
> men så er der _lang_ gåtur til huset, som også skal ryddes om
> vinteren. Hvad gør man?

Det er kun ganske få dage om året der kommer så meget sne at en
personbil ikke kan komme igennem. Og de dage kan man jo enten parkere
ude ved vejen eller bruge et par fridage da resten af vejnettet
alligevel er rent kaos ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kathrine

Dato : 20-06-04 15:01

"anders majland" skrev:

> Hvor stor af grunden ? Plads brugt til indkørsel er mest spild.... men
> der skal måske alligevel være stor nok til at der kan holde et
passende
> antal gæster ....

Grunden er 845 m2.

> [...]
> personbil ikke kan komme igennem. Og de dage kan man jo enten parkere
> ude ved vejen eller bruge et par fridage da resten af vejnettet

Det er jo nok rigtig nok - og alligevel...
Vi bor lige nu, hvor der er en rimelig lang indkørsel langs med haven,
og det irriterer os ret meget at rydte den for sne.
--
Kathrine

Fra : anders majland

Dato : 20-06-04 18:59

> Det er jo nok rigtig nok - og alligevel...
> Vi bor lige nu, hvor der er en rimelig lang indkørsel langs med haven,
> og det irriterer os ret meget at rydte den for sne.

Et fortov skal ryddes - det behøver en indkørsel da ikke ... Kan bilen
ikke komme gennem driven med tilløb må der selvfølgelig skovles ...

Sidste vinter klarede et tilløb den værste drive foran garagen... Bak
helt tilbage og så er det bare om at holde bilen i fart. Det sværeste er
først en 90grader på gårdspladsen og endnu være de 90grader ud fra
grunden til grusvejen - Der er ikke meget plads at køre sidelæns på ...
Grusvejen ligger dumt for vinden så der er også ofte driver og der er
~500 meter til asfalten der nogengange rydes. Nå ja bilen er alm japansk
forhjulstrækker fra 90'erne

Fra : Kathrine

Dato : 20-06-04 21:27

"anders majland" skrev:

> [...]
> Grusvejen ligger dumt for vinden så der er også ofte driver og der er
> ~500 meter til asfalten der nogengange rydes. Nå ja bilen er alm

Manden min ser helt forskrækket ud. For hvordan skal hans sænkede bil (5
cm frihøjde) mon klare det!?
--
Kathrine

Fra : Leonard

Dato : 20-06-04 21:44

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> wrote:

>Manden min ser helt forskrækket ud. For hvordan skal hans sænkede bil (5
>cm frihøjde) mon klare det!?

De 2 dage om året må han jo køre med dig i din bil ... eller blive
hjemme
En så voldsænket bil har sikkert heller ikke dæk til at køre på sne og
is, og den bliver slet ikke køn af at ramme en kantsten med de
følsomme alusutter ...
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : anders majland

Dato : 20-06-04 21:46

> Manden min ser helt forskrækket ud. For hvordan skal hans sænkede bil
> (5 cm frihøjde) mon klare det!?

Han skal bare vinkle den forreste spoiler lidt så den kan bruges som
sneplov

Med til sænkningen hører sikkert nogle brede sutter, der alligevel ikke
er velegnede i den slags føre. Så han skal da bare have nogle ekstra
højre "cykelhjul" han lige kan montere når der er høj sne. Og bedst så
kombineret med en justerbar undervogn så han lige kan hæve den når det
er nødvendigt.

Fra : Kathrine

Dato : 20-06-04 22:01

"anders majland" skrev:

> Han skal bare vinkle den forreste spoiler lidt så den kan bruges som
> sneplov

LOOOOOOOOOOOL

> [...]
> højre "cykelhjul" han lige kan montere når der er høj sne. Og bedst så
> kombineret med en justerbar undervogn så han lige kan hæve den når det

Nu bliver det for avanceret
--
Kathrine

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 20-06-04 13:34

I news:40d575ee$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk <Kathrine>
<katras@fjerndette.ofir.dk> skrev:

> [...]
> Den bliver vel sådan ca. 6 x 7 m (uden at jeg ved det helt nøjagtigt).
> Vi har problemer med, hvor vi skal placere denne carport!

Hvad med udsigt? Er der bebyggelse hele vejen rundt om grunden?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Kathrine

Dato : 20-06-04 15:03

"Carsten Finn Rasmussen" skrev:

> Hvad med udsigt? Er der bebyggelse hele vejen rundt om grunden?

Hvilken udsigt? Vores eller naboernes?
Ja, der er andre grunde med huse rundt om vores grund.
--
Kathrine

Fra : Leonard

Dato : 20-06-04 14:43

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> wrote:

>Grunden kan man se her:
>http://www.cdos.dk/billede/grund.jpg

Med den smalle indkørsel skal der alligevel laves en plads foran
carporten, så den kan udnyttes i hele bredden. Jeg ville placere
carporten i forlængelse af huset, og så lave plads til at bilerne kan
vende, så der ikke skal bakkes ud.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kathrine

Dato : 20-06-04 15:05

"Leonard" skrev:
> [...]
> carporten, så den kan udnyttes i hele bredden. Jeg ville placere
> carporten i forlængelse af huset, og så lave plads til at bilerne kan

Lige i forlængelse er ikke nogen god idé, da der er vinduer i gavlen på
huset.
Og så vil carporten tage en del af aftenlyset, hvis den kommer for tæt
på huset, tror jeg. Og hvad med rydtning af så stort et areal?
Idéen er ellers god, da det er rart at kunne vende.
--
Kathrine

Fra : Jens Juul

Dato : 20-06-04 19:32

>Hvad vil være bedst/mest praktisk? Oppe i det nordlige hjørne eller nede
>lige efter indkørslen? Eller et helt andet sted?

Tjah det er vel et priorteringsspørgsmål om man vil have en stor have
eller en "vej" på noget af den. Her gør vi det omvendt (vores grund ligner
jeres lidt) idet vi river vores dobbelt garage ned og flytter hele
mollevitten ud til gaden og får dermed indlemmet yderligere 300 kvm i

P.S. istedet for at lave en vendeplads i haven kan man jo bare bakke bilen
ind. Man har jo oversigt over trafikken ude fra gaden ..........

Mvh Jens