Drænrør, 300 el. 400mm, hvor ?
Fra : Jesper Bach

Dato : 18-06-04 13:53

Jeg skal bruge drænrør i ovennævnte dimension. Evt. bare glatte rør
uden drænslidser.

Rørene skal bruges til at skifte det eksisterende dræn, da dette er groet
fuldstændig til med birkerødder og rødder fra hvad der nu ellers står på
grunden.

Kloakmesteren tør ikke rense med kæder/hvad han nu har af udstyr, da
cementrørene er temmelig møre (ca. 40 år gamle), og han mener at der derfor
er risiko for at rørene falder sammen, mere end de allerede er i forvejen.

Dimensionen må ikke være mindre end de eksisterende 300mm.

Hvor kan jeg købe rørene uden at skulle betale de ca. 300,-/m som
Kloakmesteren
(og et par af hans kolleger) vil have, eller er det bare dagsprisen ?

Mvh.

Jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-06-04 17:40

Jesper Bach wrote:
> Jeg skal bruge drænrør i ovennævnte dimension. Evt. bare glatte rør
> uden drænslidser.

Det er da ellers nogle ordentlige moppedrenge. Hvor meget vand skal du have
afledt? Normaldimensionen for kloakledninger er 100 mm. indvendig diameter.

> Hvor kan jeg købe rørene uden at skulle betale de ca. 300,-/m som
> Kloakmesteren
> (og et par af hans kolleger) vil have, eller er det bare dagsprisen ?

Hvis de 300,-/m er leveret og nedgravet, er det bestemt billigt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : S.B.

Dato : 19-06-04 14:40

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kloakmesteren
> (og et par af hans kolleger) vil have, eller er det bare dagsprisen ?

Jeg har nu da skåret rødder ud af rør der var dobbelt så gamle.
Problemet er bare, at fælder man ikke de trær og buske der er skyld i det,
ja så kommer de hurtigt tilbage igen

rør i den størrelse du skriver der, bruger man til ledninger hvor der er
mange huse, en 400 kan sagtens klare 40 - 50 villaer, så de virker lidt
overdiminsioneret

Søren

Fra : Jesper Bach

Dato : 21-06-04 08:16

> rør i den størrelse du skriver der, bruger man til ledninger hvor der er
> mange huse, en 400 kan sagtens klare 40 - 50 villaer, så de virker lidt
> overdiminsioneret
>
> Søren

Drænet skal netop afvande et areal af den størrelse du nævner. Min grund
ligger "nederst".
Prisen på tilbudet var ca. 1000,-/m nedgravet, planeret og gensået og det
syntes jeg da lige var pebret nok.
De 300.-/m var kun for rørene.

/jesper