Profilbræddeloft under gipsplader?
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 18-06-04 08:17

Vi er igang med renovering af et badeværelse i vores hus fra '68, og ønsker
at sætte profilbræddeloft op med indbygningsspots.

Der opstår nu to spørgsmål:

1) Er det ok eller dumt at lade de gamle gipsplader sidde, skrue
forskallingsbrædder på hvorpå de nye loftbrædder slås fast på?

2) Hvis gipspladerne bliver siddende (med den gamle alukraft dampspærre
ovenpå), er det så en god eller dårlig ide at sætte ny dampspærre under
forskallingsbrædderne? Jeg er lidt nervøs for hvad indbygningsspottene kan
gøre ved plastic der er "fanget" mellem gipsplader og profilbrædder...

Mvh
Michael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-06-04 08:32

Hej

Michael Jørgensen wrote:
> 1) Er det ok eller dumt at lade de gamle gipsplader sidde, skrue
> forskallingsbrædder på hvorpå de nye loftbrædder slås fast på?

Jeg ville helt klart vælge den rigtige løsning som er at tage alt det
gamle ned indtil grundkonstruktionen og bygge op derfra. Specielt i et
badeværelse. Hvad nu hvis den tidligere installation skjuler noget uhumsk?

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Peter C.

Dato : 18-06-04 08:49

> [...]
> forskallingsbrædderne? Jeg er lidt nervøs for hvad indbygningsspottene kan
> gøre ved plastic der er "fanget" mellem gipsplader og profilbrædder...

Det er en meget dårlig ide...altid kun EN dampspærre !

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 18-06-04 14:10

Og som en sidebemærkning, så skal du
være sikker på at de indbygningsspots du
installerer/får installeret er F-mærkede.....
ellers må de ikke monteres i profilloftet....