Larver i mit æbletræ...hjælp
Fra : Jensen

Dato : 16-06-04 19:35

Hej Ng.

Jeg hat 2 æbletræer hvor jeg til min store skræk har opdaget en masse
grålige larver. De er vel 3-4 cm lange. De blade hvor de sidder på visner
ret hurtigt.

Hvad er det ?? og hvad gør jeg ???

Hilsen

Henning

Fra : Omnolog HMH

Dato : 15-06-04 19:54

Skynd dig at pille dem af.

Fra : Gert Espersen

Dato : 16-06-04 07:54

Det er ligegodt længe siden vi har haft en rigtig omnolog herinde i gruppen.

Jeg havde engang en kollega der var omnolog...og radioamatør...
......det var ikke sjovt.....

M.v.h.

-Gert..

Fra : H.S.

Dato : 16-06-04 09:42

"Jensen" <mxaegaardxxx@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng.
>
> Jeg hat 2 æbletræer hvor jeg til min store skræk har opdaget en masse
> grålige larver. De er vel 3-4 cm lange. De blade hvor de sidder på visner
> ret hurtigt.

Jeg ved ikke om det vil virke på laver, men vores æbletræ havde lus og
myrer, jeg sprøjtede med en blanding af vand, lidt sulfo og lidt sprit.

Både lus og myrer er væk.

Fra : Ole Jensen

Dato : 16-06-04 10:21

Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg hat 2 æbletræer hvor jeg til min store skræk har opdaget en masse
> grålige larver. De er vel 3-4 cm lange. De blade hvor de sidder på visner

Hej

Du kan prøve at spule dem af med en højtryksrenser, hvis du har en. Men
kun med moderat tryk så du ikke fjerner bladene også.

mvh
Ole-J

Fra : Q

Dato : 16-06-04 11:26

Du kan starte med at stille dit ur

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-06-04 21:22

On Wed, 16 Jun 2004 12:25:42 +0200, "Q" <Q@Q.DK> wrote:

>Du kan starte med at stille dit ur

Er det så nemt at få larver til at forsvinde?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Gert Hansen

Dato : 16-06-04 15:34

Tag en forstøver. Fyld med en blanding af brun sæbe, sprit og vand (lige
dele sprit og sæbe til fem - otte dele vand). Det slår larverne ihjel
instant.

Det virker hos mig, jeg har (havde) nemlig også larver i mine æbletræer.

Gert Almgren-Hansen

Fra : Jensen

Dato : 17-06-04 18:46

> [...]
>
> Jeg hat 2 æbletræer hvor jeg til min store skræk har opdaget en masse
> grålige larver. De er vel 3-4 cm lange. De blade hvor de sidder på visner

Hej igen.

Så er træerne sprøjtet....men hvad er det for nogle slamberter, disse larver
?? og hvilken betydning har de ??

Hilsen

Henning