Dræbersnegle i drivhuset
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 15-06-04 11:42

Gennemprøvede metoder til fangst og LAAAANGsom og SMERTEFULD aflivning af de
brune slimsataner, der har kastet deres kærlighed på en af mine guajilloer i
drivhuset?

--

¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : H.S.

Dato : 15-06-04 11:47

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> brune slimsataner, der har kastet deres kærlighed på en af mine guajilloer

hmm Kan man ikke bare lave en 'kant' rundt om drivhuset, så de ikke kan
komme derind ?

Fra : Peter Schroeder

Dato : 15-06-04 12:24

"Abildgaard 3140" skrev
> Gennemprøvede metoder til fangst og LAAAANGsom og SMERTEFULD aflivning af de
> brune slimsataner, der har kastet deres kærlighed på en af mine guajilloer i
> drivhuset?

Nematoder skulle leve op til begge din krav.
De kan bestilles i den lokale Brugs.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Leonard

Dato : 15-06-04 13:09

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>og LAAAANGsom og SMERTEFULD aflivning af de
>brune slimsataner,

Hvad får du ud af at pine dyrene?
De har spist dine planter, de viderebringer ikke budskabet om at her
bliver man pint og dræbt ...
Hvis det er for at få udlevet din sadistiske side, så find en lokal
S/M klub, der har det et formål.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 15-06-04 13:08

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver man pint og dræbt ...
> Hvis det er for at få udlevet din sadistiske side, så find en lokal

HÆVN

Fra : Leonard

Dato : 15-06-04 14:04

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>HÆVN

Du bør nok hellere opsøge en psykolog, hvis du får noget ud af at
hævne dig på et dyr, der kun har opført sig for dyret ganske naturligt
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 15-06-04 14:46

> Du bør nok hellere opsøge en psykolog, hvis du får noget ud af at
> hævne dig på et dyr, der kun har opført sig for dyret ganske naturligt

Hvad?! Jeg bruger da både sikkerhedssele og tandtråd!

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 15-06-04 15:40

> Hvad?! Jeg bruger da både sikkerhedssele og tandtråd!

hehe :)

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-06-04 16:29

I news:crstc0hc7o7g0d8mrhkbsf7s8btm2sesi4@4ax.com <Leonard>
<nospam@invalid.invalid> skrev:

> Du bør nok hellere opsøge en psykolog, hvis du får noget ud af at
> hævne dig på et dyr, der kun har opført sig for dyret ganske naturligt

Der er noget du har misforstået. En 'kultiveret' have og specielt et
drivhus har *intet* med natur at gøre. Det er et kontrolleret område,
hvor man i forvejen har lavet et voldsomt indgreb i naturens gang. Valg
af planter, fjernelse af 'ukrudt', gødning, vanding,
skadedyrsbekæmpelse, tilpasning af vækstforhold, m.v.

Jeg forstår fuldkomment Abildgård, når han er utilfreds med at al hans
møje og besvær bliver til snegleføde.

Jeg har masser af respekt for 'naturgrunde' og 'naturmennesker', men
hvem slår ikke græsplænen?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Leonard

Dato : 15-06-04 17:49

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote:

>Der er noget du har misforstået. En 'kultiveret' have og specielt et
>drivhus har *intet* med natur at gøre.

Sneglen er sg* ligeglad med om du revet grusset og klippet græsset,
den kan ikke se forskel og opfører sig ganske naturligt.
Jeg opponerer ikke imod at udrydde, dræbe eller fjerne skadedyrene.
Jeg synes bare ikke der er grund til at lade dyret lide, det har jo
ikke opført sig som det har i en ond hensigt.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-06-04 15:50

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message
> [...]
de
> brune slimsataner, der har kastet deres kærlighed på en af mine guajilloer

Brug Ferramol.

mvh
Preben

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 15-06-04 19:40

On Tue, 15 Jun 2004 16:50:23 +0200, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message
>de
>
>Brug Ferramol.

Fuldkommen enig. Det har virkelig gjort en forskel her sidste sommer,
så det er jeg fortsat med i år.

Med venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-06-04 16:13

I news:40ced26d$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Abildgaard 3140>
<pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev:

> Gennemprøvede metoder til fangst og LAAAANGsom og SMERTEFULD
> aflivning af de brune slimsataner, der har kastet deres kærlighed på
> en af mine guajilloer i drivhuset?

Hvis du samtidigt skal have tilfredsstillet din hævntørst, vil jeg
absolut anbefale den 'mekaniske' metode. Ud i drivhuset efter mørkets
frembrud, indsamle bæsterne og myrd dem med en kniv eller overhæld dem
med kogende vand. Gerne en vanding et pat timer inden.

Leder du efter en mere varig (og måske knap så tilfredsstillende)
løsning, er nematoderne et godt bud. De bekæmper ikke kun dine snegle,
men også sneglene i området. Altså også sneglene i haven og ikke mindst
dem hos naboen.

Nu vil der sikker komme en masse der snakker om 'gødningsstriber' og
'snegleværn'.
Jeg kender ingen der har opnået en varig løsning med disse metoder. De
eneste succeshistorier jeg kender, er mekanisk bekæmpelse og nematoder.

Carsten, der tilsyneladende har haft held med mekanisk bekæmpelse i
haven. Har ikke drivhus.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 15-06-04 16:43

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsning, er nematoderne et godt bud. De bekæmper ikke kun dine snegle,
> men også sneglene i området. Altså også sneglene i haven og ikke mindst

Prøver en uhellig forening af de tvende metoder!
vh/Torben, der første gang kom til at læse "infektive" som"ineffektive" . .
..

http://makeashorterlink.com/?U51364298

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-06-04 16:52

I news:40cf1917$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Abildgaard 3140>
<pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev:

> Prøver en uhellig forening af de tvende metoder!
> vh/Torben, der første gang kom til at læse "infektive"
> som"ineffektive" . . .
>
> http://makeashorterlink.com/?U51364298

Held og lykke med 'kampen'. :)

Når du nu er angrebet af dræbersnegle, hvad så med de øvrige
nøgensnegle. Specielt Agersnegl og Grå Snegl. Ser du noget til dem?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 15-06-04 19:51

scripsit "Carsten Finn Rasmussen"
> Når du nu er angrebet af dræbersnegle, hvad så med de øvrige
> nøgensnegle. Specielt Agersnegl og Grå Snegl. Ser du noget til dem?

Yep, korsfæstede en agersnegl i går, men troede bare den var faret vild,
derfor er det først i dag jeg blæser til korstog for fuld skrue!

--

¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 15-06-04 17:15

Abildgaard 3140 wrote:

>Gennemprøvede metoder til fangst og LAAAANGsom og SMERTEFULD aflivning af de
>brune slimsataner, der har kastet deres kærlighed på en af mine guajilloer i
>drivhuset?

Rustne Knappenåle er den mest smærtefulde metode.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-06-04 19:54

> [...]
de
> brune slimsataner, der har kastet deres kærlighed på en af mine guajilloer

Du kan standse trafikken ved at male med kunstgødnings'grød'. Men så er det
slut med at plaske med vandslangen over det hele.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 16-06-04 09:14

> [...]
de
> brune slimsataner, der har kastet deres kærlighed på en af mine guajilloer

De skal ikke tages med fiskekrog, som din morsomme signatur antyder.
Anvend i stedet en ølfælde, hvor de søger hen og begår kollektiv
selvmord.

¸.·´¯)

Per A. Hansen

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 16-06-04 10:41

scripsit "Per A. Hansen"
> De skal ikke tages med fiskekrog, som din morsomme signatur antyder.
> Anvend i stedet en ølfælde, hvor de søger hen og begår kollektiv
> selvmord.

Dør sneglene, hvis de skvatter i øltønden - jeg har kun prøvet dødsangst
dagen derpå?

--

¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-06-04 13:16

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Dør sneglene, hvis de skvatter i øltønden -

Ja.
Og mine snegle har været ligeglade med, om det var dovent eller lyst øl, så
de har fået sjatterne.

Hilsen Inger

Fra : Absolut Jens

Dato : 20-06-04 10:43

Abildgaard 3140 wrote:
> scripsit "Per A. Hansen"
>
> Dør sneglene, hvis de skvatter i øltønden - jeg har kun prøvet
> dødsangst dagen derpå?

ellers spørg poul nyrup om han vil komme og snakke 10 minutter, så
forsvinder de helt sikkert, og advare andre snegle om at komme forbi dit
drivhus.

--
Jens