masser af sten i jorden
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-06-04 21:50

Hejsa

Jeg vil hører om der er nogen der har et bud på hvad man kan stille op med
masser af sten i jorden?

Vi har i vores have ( som vi købte sidste år ) en jordhøj hvor der står et
træ. op af jordhøjen har der været krydderurter, men dem har vi fjernet. I
går ville jeg så luge og hakke lidt i bedet, men ( undskyld mig ) fuck hvor
var der mange sten i jorden. Ikke små sten, men sådan en mellem størrelse,
så man kunne sagtens pille dem op med hånden, men sikken et arbejde der
ville være i det. Hvad gør en klog, de sten skal bare væk

mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-06-04 22:13

Bolette Nielsen wrote:

> Jeg vil hører om der er nogen der har et bud på hvad man kan stille
> op med masser af sten i jorden?

Jeg kan komme i tanker om to løsninger:

1. Med lidt behændighed kan det lade sig gøre at sortere stenene fra med en
rive.

2. Man kan solde (si med en grovmasken si) stenene fra jorden.

Begge dele kræver tålmodighed og kan give sved på panden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Calle.

Dato : 15-06-04 10:51

Bolette Nielsen wrote:
> [...]
> men sådan en mellem størrelse, så man kunne sagtens pille dem op med
> hånden, men sikken et arbejde der ville være i det. Hvad gør en klog,

Det er bare at knokle på! En have kommer ikke af sig selv

--
Calle.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-04 11:09

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> Det er bare at knokle på! En have kommer ikke af sig selv

Men det gør sten (næsten)

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Quatalis

Dato : 15-06-04 14:03

> Jeg vil hører om der er nogen der har et bud på hvad man kan stille op med
> masser af sten i jorden?

Der er ikke andet at gøre end at komme ned på knæ og med et lille jern
kratte jorden op (så godt det nu går), pille stenene væk i det øverste
jordlag og eventuelt slutte af med at smide et par poser jord oven på. -
Sådan er det med stenede grunde - det tager noget tid, men kan sagtens blive
godt.

MVH Qua

Fra : sd

Dato : 15-06-04 22:05

Du skal ned og leje en "stenrive" maskine, Vi har lige lavet helt ny have og
brugt sådan en maskine. Den slå sten og rødder ud til en pølse i siden, samt
den laver jorden perfekt til såning af græs.