Rydde en grund og fjerne affald ?
Fra : Mads

Dato : 14-06-04 00:23

Hej

Har I nogen forslag til hvordan jeg nemmest og billigst
får ryddet en tilgroet grund og får fjernet både det
resulterende haveaffald samt en masse skrammel fra
hus og garage ?

Grunden har ikke været passet ordenligt de sidste 20 år,
så den er groet helt til med ca 50 store fyrretræer og
masser af hyld, vildroser og andet godt.
Det er nok det helt store maskineri der skal køres i stilling her.

Samtidigt skal hus og garage tømmes for de fleste møbler og
alt det junk som den tidligere ejer har samlet sammen.

Hele seancen skal finde sted nær Hou i Nordjylland.
( det er lige nord for Hals )

Nogen forslag til hvem der kan klare den slags billigt ?

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mads

Fra : Thïngmand

Dato : 14-06-04 09:11

Start med at finde nogle der vil fælde og fjerne træerne mod at få brændet.
Bestil derefter en container og få fat i en rendegraver med operatør til at
grave rødder op og ellers samle det hele/fylde det op i containeren. Hvis du
må brænde af (ikke by) kan du bare lave et stort bål...

Skal det være billigere, så kan I droppe containeren og køre i pendulfart
til genbrugsstationen med et par trailere.

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Omnolog HMH

Dato : 14-06-04 12:11

Og husk på, at det tager en fandens tid at få træer op på grudnen igen - det
tager ikke lang tid at fælde dem - jeg ville overveje om alle træerne skulle
fældes.

MVH HMH

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-06-04 12:54

Mads wrote:

> [...]
>
>Hele seancen skal finde sted nær Hou i Nordjylland.
>( det er lige nord for Hals )
>
>Nogen forslag til hvem der kan klare den slags billigt ?

Er du klar over hvor vind blæst grunden bliver
uden træer?

Fra : Mads

Dato : 14-06-04 13:06

On Mon, 14 Jun 2004 13:53:58 +0200, Peter Ole Kvint
<dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er du klar over hvor vind blæst grunden bliver
>uden træer?

Nu er der altså masser af træer også uden for skellet,
så det er ikke noget problem. Jeg vil bare gerne have
plads til lidt græs og måske mulighed for en smule
dagslys.

mvh Mads

Fra : Omnolog HMH

Dato : 14-06-04 13:17

Min mor har fornyligt overtaget en grund med masser af gamle hvidgran - hun
valgte at fælde dem alle, og har senere fortrudt. Derfor vil jeg foreslå, at
træerne måske bliver fældet over flere omgange, så man efterhånden kan se,
om de alle skal væk.

MVH HMH

Fra : Aksel

Dato : 19-06-04 23:27

> [...]
> får ryddet en tilgroet grund og får fjernet både det
> resulterende haveaffald samt en masse skrammel fra

Når du skal have skidtet fyldt i containere skal du huske at sortere, det er
meget dyrt at aflevere en container med blandet affald.
Hold rent træaffald for sig.
Træ der er imprægneret eller malet kører du til genbrugsplads i trailer, så
er det gratis, håndværkere og andre professionelle skal betale.

Sten og murbrokker og lign. er billigt at aflevere fordi det kan bruges som
fyld.

Hilsen Aksel