Flis-maskine (pulverisere grene)
Fra : Klaus Jensen

Dato : 13-06-04 21:10

Hej!

Jeg har en meget stor dynge grene, hvor en del er halvtykke (10-15cm) i
enderne. Selvom det er nærliggende at sætte ild til hele skidtet her den 23.
juni, så går det nok ikke (bor i villakvarter). :D

Da jeg alligevel kan bruge en del flis andre steder i haven, vil jeg gerne
leje en flis-maskine (eller hvad sådan en fætter nu hedder), som jeg kan
fordre med hele skidtet. Er der nogen der har erfaring med den slags, hvad
skal jeg sikre mig, hvor kan jeg skaffe sådan en, priside for en weekend
etc...

Hvis nogen kender et konkret sted, jeg kan henvende mig i nærheden af
Horsens, for at skaffe sådan en, så er jeg åben for forslag. :)

Mvh. Klaus, havemand ordinaire

Fra : Leonard

Dato : 13-06-04 21:26

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> wrote:

>Hvis nogen kender et konkret sted, jeg kan henvende mig i nærheden af
>Horsens, for at skaffe sådan en, så er jeg åben for forslag. :)

http://www.delpin.dk/
i Vejle, har en flishugger der klarer op til 14 cm. Kig i deres online
katalog og find priserne for det du har brug for.

Og, nej, jeg har intet med firmaet at gøre, er bare tilfreds med deres
priser og service.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Klaus Jensen

Dato : 13-06-04 22:00

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
> http://www.delpin.dk/

Det ser ret fornuftigt ud... Og de har også andre ting, jeg får brug for
senere. Har du tilfældigvis selv prøvet den flisehugger der? Jeg tænker
egentlig mest på om den mon kan smides på jydekrogen...

- Klaus

Fra : Leonard

Dato : 14-06-04 19:26

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> wrote:

>Har du tilfældigvis selv prøvet den flisehugger der? Jeg tænker
>egentlig mest på om den mon kan smides på jydekrogen...

Jeg har ikke prøvet den, men som jeg husker det er den indreg. som
trailer.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 13-06-04 22:25

On Sun, 13 Jun 2004 22:10:12 +0200, "Klaus Jensen"
> [...]

>skal jeg sikre mig, hvor kan jeg skaffe sådan en, priside for en weekend

Silvan udlejer kompostkværne til 160 kr. om dagen

KS

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 13-06-04 23:00

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis nogen kender et konkret sted, jeg kan henvende mig i nærheden af
> Horsens, for at skaffe sådan en, så er jeg åben for forslag. :)

www.lejnu.dk er en landsdækkende kæde af udlejere. Der kan du sikkert finde
en i dit område der har det du mangler.
Jeg har ihvertfald aldrig "gået forgæves"

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : F. Hansen

Dato : 14-06-04 04:03

> [...]
>
> Hvis nogen kender et konkret sted, jeg kan henvende mig i nærheden af
> Horsens, for at skaffe sådan en, så er jeg åben for forslag. :)

Hej Claus

Tbl Haveservice har en fin flishugger som er monteret med træk-krog og
som kan trækkes rundt i haven af en eller 2 mand. Og firmaet ligger
Knudsgade som er sidevej til sundvej.

http://www.tbl-service.dk/index.htm kig under maskin udlejning.

Finn

Fra : Thomas

Dato : 14-06-04 14:38

Husk lige at tjekke om du ikke kan låne en på den lokale genbrugsstation,
det kan man ihvertfald mange steder her på sjælland til en yderst
fordelagtig pris

Thomas

Fra : Calle.

Dato : 14-06-04 17:33

Thomas wrote:
> Husk lige at tjekke om du ikke kan låne en på den lokale
> genbrugsstation, det kan man ihvertfald mange steder her på sjælland
> til en yderst fordelagtig pris

Ja hvis du kan låne, så er det jo gratis, ellers hedder det leje

--
Calle.

Fra : benny

Dato : 14-06-04 19:02

www.altima.dk
de ligger i koling og de har hvad du skal bruge.......ellers skaffer de det
grene med en diameter på 15cm skal du nok regne med en flishugger der er
monteret på en traktor

benny

---

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-06-04 21:25

On Mon, 14 Jun 2004 20:02:19 +0200, "benny" <beny.pedersen@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>grene med en diameter på 15cm skal du nok regne med en flishugger der er

Man kan nu sagtens få en trailermonteret flishugger som kan klare så
store grene. Men en flishugger til traktormontering er nok billigere i
leje - hvis man altså har traktoren til at montere den på.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 15-06-04 09:17

Mads Lie Jensen wrote:

> Man kan nu sagtens få en trailermonteret flishugger som kan klare så
> store grene. Men en flishugger til traktormontering er nok billigere i
> leje - hvis man altså har traktoren til at montere den på.

Ja. jeg kan da huske en historie fra Amerika, hvor en mand kørte sin
kone igennem en flishugger, så de kan da tage ret store emner :-0
Hun havde dog lige været i fryseren først.