Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF hastighed
Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 19:37

Så vidt jeg kan finde ud af kan CF kort fås i en normal og hurtig
version(ultra).
Jeg overvejer at anskaffe et Powershot S60 og spekulerer om hvilken glæde
man har at anskaffe et ultra kort fremfor et standard idet prisforskellen jo
ikke er uvæsentlig.
Mvh
Jesper

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 19:45

Jesper wrote:
> [...]
> Jeg overvejer at anskaffe et Powershot S60 og spekulerer om hvilken
> glæde man har at anskaffe et ultra kort fremfor et standard idet

Hej Jesper!

Canons dSLR-kameraer (bortset fra 1D (Mark I og II)) har et uhyre langsomt
CF-interface, og jeg formoder det samme gør sig gældende med deres
non-dSLR-kameraer, så du får ikke glæde af et ultra. 1279,- for et 1 GB
Sandisk std., 1588,- for et 1 GB Sandisk Ultra II. Der er da lidt at spare,
men hvis du overvejer opgradering af kamera, kunne det måske godt betale sig
at købe Ultra II alligevel.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Deaster

Dato : 10-08-04 22:15

Jesper wrote:

> [...]
> Jeg overvejer at anskaffe et Powershot S60 og spekulerer om hvilken
> glæde man har at anskaffe et ultra kort fremfor et standard idet

Canons CF interface er så æske langsomt på stort set alle deres
kameraer, så jeg tror ikke du får noget ud af at købe et hurtigere kort.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Eivind

Dato : 11-08-04 09:31

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Canons CF interface er så æske langsomt på stort set alle deres
> kameraer, så jeg tror ikke du får noget ud af at købe et hurtigere kort.

Der findes forskellige måder at skrive til et CF kort på - nogle mere
"sikre" end andre - tror nu at
Canon også skriver på den "usikre" måde (langt den hurtigste) - men det
undrer da mig
at Canon er så langsomme - det burde jo ikke være så svært i forhold til at
lave et helt kamera.

Eivind