Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af digitale billeder
Fra : Martin Sand.

Dato : 09-08-04 20:53

Hejsa

Laver JapanPhoto ordenligt "fremkaldearbejde" af digitale billeder? Jeg har
lidt penge tilgode i en af deres butikker, og kunne lige så godt få afviklet
det hos dem. Nogen kommentarer til kvaliteten?
Kan det anbefales at indsende dem online eller bør jeg gå i butikken med en
cd-rom?
Jeg har tænkt mig at aflevere dem i jpg-format, men bliver de bedre ved RAW?
(jeg har et Canon PowerShot S30 som kan gemme i RAW). Det er alm. str.
billeder jeg skal have.
Jeg fik i 1999 fremkaldt et par digitale billeder hos JapanPhoto, og de var
i temmelig dårlig kvalitet, synes jeg. Men det er 5 år siden.. udstyret er
vel blevet bedre?

Beklager hvis dette spørgsmål har været stillet før. Min newsreader kan ikke
finde tilstrækkelig gamle indlæg.

MVH Martin

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-08-04 22:23

"Martin Sand." wrote:

> Beklager hvis dette spørgsmål har været stillet før. Min newsreader kan ikke
> finde tilstrækkelig gamle indlæg.

Det kan http://www.google.dk/grphp?hl=da&tab=wg&q=

Jeg kender desværre ikke noget til Japanfoto

mvh

Carsten Riis

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-08-04 08:44

Martin Sand. wrote:
> Laver JapanPhoto ordenligt "fremkaldearbejde" af digitale billeder? Jeg har
> lidt penge tilgode i en af deres butikker, og kunne lige så godt få afviklet
> det hos dem. Nogen kommentarer til kvaliteten?

Jeg har fået lavet 5 print i hhv. 20x30 og 10x15 + en stor serie fra
en polterarbend.. og jeg bemærkede kun fejl på et af de store
20x30-print, der havde en rød stribe ned igennem billedet..

Kvaliteten er som sådan ganske fin, bortset fra den ene smutter.

> Kan det anbefales at indsende dem online eller bør jeg gå i butikken med en
> cd-rom?

Online virker fint.

> Jeg har tænkt mig at aflevere dem i jpg-format, men bliver de bedre ved RAW?

Jeg tror ikke de modtager i RAW.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 10-08-04 08:57

Martin Sand. fik på mystisk vis skriblet følgende:
> Hejsa
>
> Laver JapanPhoto ordenligt "fremkaldearbejde" af digitale billeder?

Jeg har fået fremkaldt en del (10x15) og har altid været tilfreds.

> Kan det anbefales at indsende dem online eller bør jeg gå i butikken
> med en cd-rom?

Jeg bruger on-line, men det tager jo noget tid, hvis ikke man har en god
hurtig forbindelse.

> Jeg har tænkt mig at aflevere dem i jpg-format, men bliver de bedre
> ved RAW?

Jeg mener kun de tager imod jpg - i hvert fald hvis det er online.

Jeg mener japanphoto får fremkaldt hos cewecolor. Det samme gør Bilka
til en noget billigere pris, så dem har jeg brugt de sidste par gange (2,50
kontra 0,95 kr pr. billede)

/Jakob