Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mere kritik, tak :)
Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 13:37

Halløj!

Sådan et billede som det her - slår det igennem hos nogen af jer?

http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand.jpg

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-04 13:39

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Sådan et billede som det her - slår det igennem hos nogen af jer?

Jada. Ærgeligt, at du ikke har mere med i billedets højre side. Det kunne
fint have været i "landscape" i stedet for i "portrait".

--
-Jens B.

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 14:02

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Jada. Ærgeligt, at du ikke har mere med i billedets højre side. Det
> kunne fint have været i "landscape" i stedet for i "portrait".

http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand2.jpg har lidt mere med - i begge sider
endda. Bedre?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-04 14:12

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand2.jpg har lidt mere med - i begge
sider
> endda. Bedre?

Ja. Prøv at fjerne 1/5 i venstre side nu.

--
-Jens B.

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 14:22

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Ja. Prøv at fjerne 1/5 i venstre side nu.

http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand3.jpg - hm. Jeg tror jeg bedre kan
bedre lide 2'eren :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-04 14:23

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand3.jpg - hm. Jeg tror jeg bedre kan
> bedre lide 2'eren :)

Og jeg foretrækker 3'eren

--
-Jens B.

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 14:26

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Og jeg foretrækker 3'eren

Okay, jeg beholder 2'eren, så tager du bare 3'eren. Resterne må de andre
dele. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Langgaard

Dato : 09-08-04 13:44

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Halløj!
>
> Sådan et billede som det her - slår det igennem hos nogen af jer?
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand.jpg

Hej

Jeg kan ikke rigtigt sige noget pænt om billedet.

Jeg syntes der mangler et æsel, vejen skulle have været en grusvej, spanden
skulle have været af blik.
Som det er nu, siger det mig ikke rigtigt noget.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 15:33

Langgaard wrote:
> [...]
> spanden skulle have været af blik.
> Som det er nu, siger det mig ikke rigtigt noget.

Hej Langgaard!

Fair nok. :) Takker for kommentaren.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 14:04

> Sådan et billede som det her - slår det igennem hos nogen af jer?
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand.jpg

Jeg synes det skal tages forfra og der er også for meget omgivelser omkring
manden, som ikke rigtigt siger (mig) noget. Mere kontrast ville hjælpe under
alle omstændigheder, men det er jo ikke dit spørgsmål. Det ville nok hjælpe
hvis du fortalte hvad du vil sige med billedet. Jeg har selv prøvet med
billeder af personer taget bagfra nogle enkelte gange og hver gang, når jeg
er kommet hjem mangler der noget interessant, så de er som regel havnet i
skraldespanden, men jeg afviser ikke tanken som sådan.

Mvh, Hans

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 15:33

Hans Kruse wrote:

> [...]
> nogle enkelte gange og hver gang, når jeg er kommet hjem mangler der
> noget interessant, så de er som regel havnet i skraldespanden, men

Hej Hans!

Et billede kan også udstråle ro, og det synes jeg dette gør. Der er for mig
at se, ikke behov for en historie, og jeg vil hellere undlade en historie
end at komme med det, efter min mening, sædvanlige
han-skal-hjem-og-bla-bla-sludder. :) Normalt finder jeg heller ikke
mennesker set bagfra voldsomt interessante, men da jeg så ham gutten her,
fandt jeg straks kameraet frem. Det er nok noget med en klassisk Kretenser
omgivet af noget lidt mindre klassisk kretensisk (asfaltvej, plastspand) jeg
faldt for.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 16:10

> [...]
> omgivet af noget lidt mindre klassisk kretensisk (asfaltvej, plastspand)

Ja, men det er svært at få denne intuitive følelse af noget interessant ned
i et billede. Ofte er det ikke interssant bagefter. Det er nok fordi det har
noget med stemninger i øjebilikket at gøre hos én selv og det er en kompleks
blanding af hele situationen man er i og den fornemmelse har betragteren af
dit billede slet ikke og måske har du det heller ikke selv længere, men du
kan huske det. Som sagt mener jeg det skal tages forfra og som det ses nu
kan jeg ikke se det interessante i det, så skulle manden være placeret i
nogle omgivelser, som ville sætte ham i relief på den ene eller anden måde.
Det er der ikke i dit billede.

Mvh, Hans

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-08-04 14:17

Morten Wartou wrote:

> Sådan et billede som det her - slår det igennem hos nogen af jer?

Næ - det er en noget talenløst knipseri, hvor motivet vender ryggen
til beskueren...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 15:19

Niels Ebbesen wrote:

> Næ - det er en noget talenløst knipseri, hvor motivet vender ryggen
> til beskueren...

Undskyld - jeg skulle have kigget og lært her:

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/mennesker_miljoeer/_aftengaatur-23.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/mennesker_miljoeer/_folkedansere-22.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/mennesker_miljoeer/_hoestmarked-27.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/bakken/_bakken-21.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/valg/_eu_valg-03.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/valg/_eu_valg-12.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/valg/_stemmeurner-14.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/valg/_valglokalet-05.html

Du må kritisere andres billeder lige så meget du lyster, men måske du skulle
moderere dit ordvalg, og måske endda vurdere om det ikke blot er angreb for
angrebets skyld, og ikke reel kritik. Tilsvining kan forekomme fra personer
der er overlegne indenfor feltet - så er det blot højrøvethed. I dit
tilfælde kan man vel ikke kalde dine billeder for overlegne, hvorfor du
måske bør benytte dig af et andet ordvalg.

Jeg viser ikke mine billeder frem for at folk skal sige "ih og åh" - jeg gør
det for at få ideer, holdninger, og måske endda lidt hjælp. I dit tilfælde
er det ikke en holdning, for du tager ikke reelt stilling til det du ser, du
fremkommer blot med din sædvanlige semiautogenererede tilsvining, og de der
siger dig imod, får så lige en gang gylle ekstra.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 15:27

Morten Wartou wrote:

> Undskyld - jeg skulle have kigget og lært her:

> [...]

Hm, OE syntes den ville klippe en "_" bort før %26 på nogen af dem. Det
fatter jeg ikke rigtigt, men ved en quote kom de frem igen. Er de der stadig
ikke, må man selv indsætte. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-08-04 06:53

Morten Wartou wrote:
[...]
> ..., du
> fremkommer blot med din sædvanlige semiautogenererede tilsvining, og de der
> siger dig imod, får så lige en gang gylle ekstra.

Det samme gør du på de fleste af Niels's indlæg.

Jeg er ikke imponeret over Niels's kritiker, men har vænnet mig til at
bruge dem som de er og derudover ikke lade mig provokere.

Faktisk irriterer dit korstog mod Niels mig gevaldigt meget mere, end
Niels's attitude.

--
Don't waste space

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 13:04

Thomas Corell wrote:
> Morten Wartou wrote:
> [...]
> Det samme gør du på de fleste af Niels's indlæg.
Ja, jeg prøver at vække ham.

> Jeg er ikke imponeret over Niels's kritiker, men har vænnet mig til at
> bruge dem som de er og derudover ikke lade mig provokere.
Det er ikke provokationer. Det er utroværdige tilsvininger. Og man kan jo
vælge at ignorere dem, eller man kan vælge at kæmpe imod dem. Synes du det
er i orden, at nytilkomne i gruppen skal skræmmes væk af en enkelt person?
Skal man blot lade det ske? Det kan være min metode ikke er korrekt, men jeg
bliver bare så voldsomt harm til tider, når jeg læser hans indlæg.

> Faktisk irriterer dit korstog mod Niels mig gevaldigt meget mere, end
> Niels's attitude.
Det beklager jeg.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-08-04 13:08

Morten Wartou wrote:
> ... Synes du det
> er i orden, at nytilkomne i gruppen skal skræmmes væk af en enkelt person?

Har du overvejet om dine egne rekyltilsvininger af Niels også kunne
skræmme nytilkomne ?

> Skal man blot lade det ske? Det kan være min metode ikke er korrekt, men jeg
> bliver bare så voldsomt harm til tider, når jeg læser hans indlæg.

Så ignorer dem, eller forhold til indholdet i dem fremfor at bruge dem
som undskyldning til uopfordet at kaste mudder efter Niels's
site/billeder.

--
Don't waste space

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 13:30

Thomas Corell wrote:
> Har du overvejet om dine egne rekyltilsvininger af Niels også kunne
> skræmme nytilkomne ?
Ja, men jeg tror ikke det er tilfældet. Jeg tror nærmere, at det er godt,
hvis folk ser et modangreb, og ikke mister modet.

> Så ignorer dem, eller forhold til indholdet i dem fremfor at bruge dem
> som undskyldning til uopfordet at kaste mudder efter Niels's
> site/billeder.
Men er det korrekt at ignorere, når en person behandler andre dårligt? Skal
man også ignorere det, hvis man ser en mand stå og slå på en anden mand på
gaden? Det vil jeg ikke gøre - medmindre manden er meget, meget stor. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-08-04 14:22

"Morten Wartou"
> Ja, men jeg tror ikke det er tilfældet. Jeg tror nærmere, at det er godt,
> hvis folk ser et modangreb, og ikke mister modet.

Sludder og vrøvl - alle de indbyrdes rivaliseringer er en pestilens
for nye såvel som gamle, og de ødelægger tråden hver gang,
for helvede i er trælse at høre på..!! )

> [...]
> gaden? Det vil jeg ikke gøre - medmindre manden er meget, meget stor. :)

Det var dog nogle utroligt primitive argumenter, det er åbentbart en
trend at lave den slags simplistiske sammenligninger, og det kan være
du syns de er sjove og fantasifulde, ehh folk er generelt ikke så
uintillegente at de ikke kan se hvad der sker.. Imo er det i orden
hvis i farer i totterne på hinanden en gang imellem, men hver gang
det er sku næsten ikke til at bære.. Jeg har ikke plonket jer for
ind imellem skriver i jo noget forbandet fornuftigt, mere af det tak..!!
-max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 17:00

-max- wrote:
> "Morten Wartou"
> Sludder og vrøvl - alle de indbyrdes rivaliseringer er en pestilens
> for nye såvel som gamle, og de ødelægger tråden hver gang,
> for helvede i er trælse at høre på..!! )
Ja, det er vi jo nok. :)

> [...]
> det er sku næsten ikke til at bære.. Jeg har ikke plonket jer for
> ind imellem skriver i jo noget forbandet fornuftigt, mere af det
Det er da ikke en sammenligning. Det er et billede. Og måske meget
simplistisk, men det burde da være let nok at se hvad jeg mener. Jeg prøver
blot at forsvare andre mennesker, og det er da ikke utænkeligt at faconen er
forkert. Men mine frustrationer over NRE nedrige angreb på uskyldige er
forholdsvis store. Det ligger ikke til mig at ignorere uretfærdigheder.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-08-04 15:10

Morten Wartou wrote:

> [...]
> gaden? Det vil jeg ikke gøre - medmindre manden er meget, meget stor. :)

Hmmm... hvis du sammenligner reel fotokritik, der påpeger fejl på et
knipseri, med et voldeligt overfald, så du slet ikke moden til at
bede om at få fotokritik.

Jeg vil anbefale, at du pakker dine knipserier sammen og flytter
over på fotokritik.dk, det er et newbie-reservat, hvor du er
beskyttet mod at få reel kritik.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-04 15:45

> Næ - det er en noget talenløst knipseri, hvor motivet vender ryggen
> til beskueren...

LOL. Du tigger ligefrem om ballade, hwa'? - men du har nu alligevel ret.
Billedet er dybt uinteressant og teknisk set ikke særlig godt.

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-04 15:39

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> LOL. Du tigger ligefrem om ballade, hwa'?

Klassisk adfærd for en ægte troll.

--
-Jens B.

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 15:45

Jan Bøgh wrote:
> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> LOL. Du tigger ligefrem om ballade, hwa'? - men du har nu alligevel
> ret. Billedet er dybt uinteressant og teknisk set ikke særlig godt.

Teknisk ikke særlig godt? Kan du uddybe?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-04 18:10

Morten Wartou wrote:
> Teknisk ikke særlig godt? Kan du uddybe?

Jeg synes der er et eller andet galt med skarpheden, og at der er
for lidt gang i den grønne farve.

Og, større dybdeskarphed ville være et hit på dette billed.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 18:50

Hans Joergensen wrote:

> Jeg synes der er et eller andet galt med skarpheden, og at der er
> for lidt gang i den grønne farve.

Her en grønmættet, s-kurvet og USM'et udgave (og desuden beskåret lidt
anderledes, men se bort fra det:):

http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand4.jpg

Man må jo sige det giver noget (okay, meget) mere "punch" - men virker det
ikke samtidig mindre naturligt? Mere point'n'shoot-agtigt?

> Og, større dybdeskarphed ville være et hit på dette billed.
Ja, det har jeg hørt flere sige. Dang, jeg burde have taget nogle flere
skud, med både større og mindre dybdeskarphed. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-08-04 13:10

Morten Wartou wrote:

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand4.jpg
>
> Man må jo sige det giver noget (okay, meget) mere "punch" - men virker det
> ikke samtidig mindre naturligt? Mere point'n'shoot-agtigt?

Personligt syntes jeg det blev for meget, det virker kunstigt. Men det
er ofte det der "sælger".

Derudover så er grønne blade lidt flade/grå i nuancerne når det er
ekstremt varmt. Så det manglende "punch" i de grønne farver, fortæller
mig at det er sommer+varmt.

Men smag og behag er forskellig.

--
Don't waste space

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 13:27

Thomas Corell wrote:

> Personligt syntes jeg det blev for meget, det virker kunstigt. Men det
> er ofte det der "sælger".
Sådan har jeg det også. :) Naturligheden forsvinder, og netop naturligheden
synes jeg er styrken ved et D70.

Andet ville jo også være kedeligt. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : SpookiePower

Dato : 09-08-04 21:05

> Næ - det er en noget talenløst knipseri, hvor motivet vender ryggen
> til beskueren...

Du glemte at skrive - at det kun er interessant for den nærmeste familie -.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-04 15:52

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message
> Halløj!
>
> Sådan et billede som det her - slår det igennem hos nogen af jer?
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Spandmand.jpg
Nej, det er kedeligt, fortæller intet og er ikke engang særlig pænt.

Prøv at interessere dig for detaljen. Hvorfor har du knipset lige i dette
øjeblik og ikke et halvt sek. senere eller tidligere. Er det med vilje at
stokken svæver over jorden (gamlingen leger tamburmajor!).
Vil du have baggrunden skarp eller uskarp? Her er den ingen af delene.

Prøv at se på nogle af de mange gallerier, der er på nettet (eller bedre: se
i nogle af de fremragende bøger med fotos, der findes (og nej, det er ikke
bøger /om/ fotos!)) og gør den øvelse, at spørge dig selv, når du ser nogen
af de rigtigt gode skud, /hvad/ det er, der gør dem gode.

Når du begynder at /se/, er der meget mere raisson i at arbejde med
kameraet.

Det har selvfølgeligt den ulempe, at man ofte opdager at man i virkeligheden
ikke er nogen særlig god fotograf, og at det kræver masser af arbejde at
blive det. Og dette er ikke kun møntet på dig, men inkluderer i allerhøjeste
grad mig selv.

vh

Fra : Pierre

Dato : 09-08-04 19:01

Hej jan

Kan du ikke vise os et billed som du selv har taget med exif så vi kan se
vad du har brugt af teknik ! så vi som enu ikke kan nå få alle de detaljer
med ! kan se vad vi skal gøre. jeg hade svært at få rytterne skarpe selv i
Ai servo mode når de kom med ca 70 km/t

Mvh.Pierre

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 19:53

> [...]
> med ! kan se vad vi skal gøre. jeg hade svært at få rytterne skarpe selv i

Hvis du downloader et billeder er der faktisk exif info i den. Ihvertfald
manden med spanden.

Mvh, Hans

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 20:23

Hans Kruse wrote:

> Hvis du downloader et billeder er der faktisk exif info i den.
> Ihvertfald manden med spanden.

Ja, men ligesom jeg blev i første omgang, blev du snydt af Pierre skriver
skriver til Jan. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 20:36

> Ja, men ligesom jeg blev i første omgang, blev du snydt af Pierre skriver
> skriver til Jan. :)

Tak, læste det ikke ordentlig ....Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-04 20:27

"Pierre" <pierre.a@city.dk> wrote in message
> Hej jan
>
> Kan du ikke vise os et billed som du selv har taget med exif så vi
> kan se vad du har brugt af teknik !

Nej, for jeg synes ikke mine egne billeder er af en sådan kvalitet, at der
er noget formål med at vise dem frem.
Og så længe, at jeg sagtens kan se, hvad mine egne billeder mangler, synes
jeg i virkeligheden ikke der er behov for at ulejlige andre med dem.

Fra : lars bo

Dato : 09-08-04 16:43

Hej Morten

> [...]
> Halløj!
>
> Sådan et billede som det her - slår det igennem hos nogen af jer?

Motivet er som sådan meget godt, men del af hovedmotivet er uskarpt og det
samme gælder for baggrunden. Samtidigt bør det ikke være skåret så tæt i
venstre side, så dette billede i denne udgave dur ikke.
--
hilsen
lars bo

Fra : lars bo

Dato : 09-08-04 17:01

Hej Morten

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme gælder for baggrunden. Samtidigt bør det ikke være skåret så tæt i
> venstre side, så dette billede i denne udgave dur ikke.
Jeg mente nu højre side!!!
Undskyld ulejligheden.
--
hilsen
lars bo

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 17:09

lars bo wrote:
> Hej Morten

> Jeg mente nu højre side!!!
> Undskyld ulejligheden.

Hehe. :) Jeg har lavet alternative klipninger til Bruun, dem kan du jo se
på. Er hovedmotivet uskarpt? Det kan jeg ikke se. Men jeg har ikke brugt
meget kunstig skarphed - og det får jo ofte dSLR'er til at give noget
anderledes billeder end non-dSLR'er. Dybdeskarpheden (eller manglen på) bør
vel være en del af effekten, og det er meget, meget svært at få stor
dybdeskarphed med et dSLR. Personligt ville jeg dog gerne have baggrunden
lidt mindre skarp, hvis jeg skulle skyde manden igen. :) Tror du skarphed
hele vejen igennem havde været godt?

Takker for kommentaren.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-08-04 17:57

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
> lidt mindre skarp, hvis jeg skulle skyde manden igen. :) Tror du skarphed

++++++++++++++++++

Hej Morten.

Det kommer vel an på, hvilken objektiv man bruger.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 18:29

Jørgen Nielsen wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP
> Det kommer vel an på, hvilken objektiv man bruger.

Det kommer an på brændvidden kombineret med blænde - men man opnår stadig
ikke samme dybdeskarphed som på et non-dSLR med lille sensor, medmindre man
altså bruger en 10,5 mm fiskeøjeoptik, så nærmer vi os :). Jeg kunne da godt
have lavet dette billede med en mindre blændeåbning og fået større
dybdeskarphed - det må jeg prøve næste gang jeg møder manden på Kreta. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-08-04 12:49

> [...]
> have lavet dette billede med en mindre blændeåbning og fået større
> dybdeskarphed - det må jeg prøve næste gang jeg møder manden på Kreta. :)

+++++++++++++++++++++++
Hej Morten.
Ja jeg ved godt at det kommer an på brændvidden og blænde (derfor skrev også
at det kom an på hviklen objektiv man bruger), og der er mere dybteskarphed
med et kamera med en lille sensor, men derfor kan man da godt få en god
dybteskarphed med et dSLR.

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-04 13:08

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> mere dybteskarphed med et kamera med en lille sensor, men derfor kan
> man da godt få en god dybteskarphed med et dSLR.

Hej Jørgen!

Ja, helt korrekt - men det kræver jo desværre voldsomt meget lys hvis man
skal fotografere med f.eks. f/20 og en lav lukkertid, så i praksis er det jo
mange gange umuligt at opnå rigtigt god dybdeskarphed. Med døde ting, og et
stativ, er det selvfølgelig let nok. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou