Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flere cykler - I elsker jo mine cykler
Fra : Morten Wartou

Dato : 08-08-04 21:11

Halløj!

Lidt billeder fra Post Danmark rundt finalen på Frb. Allé:

Tandem?

http://inet.uni2.dk/~unimwl/Tandem.jpg

Lidt af Team CSC runder svinget:

http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC5900.jpg

De tænder ryger altså ud hvis han styrter:

http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC5933.jpg

Løbet er slut:

http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC5933.jpg

En glad griis:

http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC5962.jpg

En glad nordmand:

http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC6002.jpg

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-08-04 21:14

Morten Wartou wrote:
> Løbet er slut:
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC5933.jpg

Det er sgu' da en fejl. Vi tager lige den rigtige:

http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC5946.jpg

Fra : Erik W.

Dato : 08-08-04 21:14

"Morten Wartou" skrev i news:41168878$0$19925$14726298@news.sunsite.dk...

Skidegode billeder fra det sving Morten.- Billedet af vinderen er nu også
godt. Er du prof eller glad amatør?

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-08-04 21:17

Erik W. wrote:
> "Morten Wartou" skrev i
>
> Skidegode billeder fra det sving Morten.- Billedet af vinderen er nu
> også godt. Er du prof eller glad amatør?

Tak Erik.

Jeg er glad amatør.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 09-08-04 17:54

"Morten Wartou" skrev i news:411689ca$0$19933$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg er glad amatør.

Jeg synes som sagt de billeder er gode. Jeg synes der er en masse
koncentration og action i billederne fra svinget. Det her er herligt:
http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC5933.jpg Det er altså svært at få et godt
billede ud af en flok cyklister i grimt tøj, men her synes jeg det er
lykkedes. Jeg fatter ikke hvorfor de skal kritiseres så hårdt, jeg synes
nok at der nogen, der er lidt ensporede.

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 18:09

Erik W. wrote:
> [...]
> det er lykkedes. Jeg fatter ikke hvorfor de skal kritiseres så
> hårdt, jeg synes nok at der nogen, der er lidt ensporede.

Hej Erik!

Takker. Jeg synes nu ikke kritikerne har været så hårde ang. netop disse
billeder (de er meget hårdere mod mine andre billeder, og al respekt for
ærligheden bag det). Der er dog Niels Ebbesen. Han har set sig sur på mig,
fordi jeg er kommet til at sige min mening om ham. Hans kommentarer skal man
ikke tage så alvorligt, det er bare synd for nye i gruppen, at han skræmmer
dem væk, derfor synes jeg det er forkert, når folk blot siger man skal
ignorere ham - men jeg har desværre ikke en patentløsning selv. Deaster og
Max havde ret i (jeg glæder mig til at høre fra dem, om det har hjulpet:),
at de virkede lidt flade og nogen endda kraftigt kornede - det skyldtes brug
af en RAW-converter, som jeg ikke kender nok til, og at jeg ikke fik set
ordentligt på dem før jeg sendte dem afsted. :) De billeder der ligger nu,
er absolut mindre flade, synes jeg.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Erik W.

Dato : 09-08-04 18:13

"Morten Wartou" skrev i news:4117af43$0$73940$14726298@news.sunsite.dk...
> Takker. Jeg synes nu ikke kritikerne har været så hårde ang. netop disse
> billeder (de er meget hårdere mod mine andre billeder, og al respekt for
> ærligheden bag det).

Okay jeg læste nok ikke lige omhyggeligt nok i tråden.

Mvh Erik

Fra : Deaster

Dato : 08-08-04 21:16

Morten Wartou wrote:

> Halløj!
>
> Lidt billeder fra Post Danmark rundt finalen på Frb. Allé:
>
> Tandem?

Jeg synes umiddelbart at mange af dem, virker lidt "flade" og mørke i
det og noget kornet ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-08-04 21:33

Deaster wrote:

> Jeg synes umiddelbart at mange af dem, virker lidt "flade" og mørke i
> det og noget kornet ?

Riis billedet virker nok lidt fladt, de andre synes jeg da ikke umiddelbart
virker særlig flade - hvilke? Da flere af dem er 1:1-crop, bliver visse ting
jo desværre lidt for tydelige. Øv, jeg må have en 400 mm 2.8. Mørke i det,
siger du. Ja, for den da, fx er "løbet er slut" da djævelsk mørkt. Jeg synes
bare sådan noget virker, i de rette situationer, men jeg har nok en tendens
til at undereksponere lidt til tider. Det må jeg lige arbejde med. Jeg
passer nok lidt for meget på udbrændte højtoner.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 00:55

Morten Wartou wrote:

> [...]
> undereksponere lidt til tider. Det må jeg lige arbejde med. Jeg
> passer nok lidt for meget på udbrændte højtoner.

Mine trætte øjne har bedraget mig. ;) Se mit svar til Max.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-08-04 23:52

"Morten Wartou"
> En glad griis:
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC5962.jpg
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Underligt perspektiv her, hva.. Den gamle mesters
(Peder Pedersen) hoved ser da enormt stort ud
der i baggrunden..

Lidt flade og lidt mørke billeder, lidt S kurve
vil hjælpe her.. Ellers ok.. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 00:44

-max- wrote:
> "Morten Wartou"

> Underligt perspektiv her, hva.. Den gamle mesters
> (Peder Pedersen) hoved ser da enormt stort ud
> der i baggrunden..
Ja, men han har også et stort hoved, og jeg syntes det så lidt sjovt ud. :)
Det er taget på omkring 20 m. afstand.

> Lidt flade og lidt mørke billeder, lidt S kurve
> vil hjælpe her.. Ellers ok.. -max-
Ja, jeg må jo give mig, Deaster havde også fat i det. Næste gang går det
ikke så hurtigt, og jeg holder nallerne fra at pille ved skarpheden (det er
en kedelig tendens jeg har). Jeg var begyndt at lege med PS CS' RAW-ting, og
dens standardinstillinger får ting til at være lidt fladere end godt er.

Jeg har prøvet at ændre et par af dem:

PS CS: http://inet.uni2.dk/~unimwl/Tandem.jpg
Nikon Capture: http://inet.uni2.dk/~unimwl/Tandem_2.jpg

http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC6002.jpg blev på magisk vis forvandlet til
http://inet.uni2.dk/~unimwl/_DSC6002_2.jpg

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 13:18

Morten Wartou wrote:

> [...]
> skarpheden (det er en kedelig tendens jeg har). Jeg var begyndt at
> lege med PS CS' RAW-ting, og dens standardinstillinger får ting til

De har nu blot erstattet de "gamle".

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-08-04 12:16

Morten Wartou wrote:

> Lidt billeder fra Post Danmark rundt finalen på Frb. Allé:

Ja det er sørme en stribe fine, velbelyste og skarpe knipserier, som
du der har lavet.

Men bare rolig, de er med garanti hverken værre eller bedre end de
knipserier, som de tusindvis af fotoforbrugere, der var ude og lufte
deres digitale kameraer har lavet.

> Lidt af Team CSC runder svinget:

Havde dette knipseri været bedre komponeret og beskåret, så kunne
det måske være blevet til et godt billede, men det er jo for sent
nu, hvor løbet er kørt...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 12:54

Niels Ebbesen wrote:

> Ja det er sørme en stribe fine, velbelyste og skarpe knipserier, som
> du der har lavet.

Tak søde ven.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-04 13:26

> [...]
>
> Men bare rolig, de er med garanti hverken værre eller bedre end de
> knipserier, som de tusindvis af fotoforbrugere, der var ude og lufte

Fatter ikker hvilket ærinde du er ude i! Hvis du har fornærmende, nedladende
kommetarer som denne, så vil jeg foreslå at du kører den igennem dit eget
fornuftsfilter før du sender din kommentar.....

> Havde dette knipseri været bedre komponeret og beskåret, så kunne
> det måske være blevet til et godt billede, men det er jo for sent
> nu, hvor løbet er kørt...!

Du har vel ikke slev taget nogen, så Morten kan se hvordan det skulle gøres?

Mvh, Hans

Fra : Pierre

Dato : 09-08-04 16:42

Prøv at se din egen side igennem den er (du er ) ligeså genemsnitlig som
alle os andre du har overeksponerend billeder liggende du har dårligt
klippet billeder liggende du har en masse tankeløst "knipseri" liggende så
når man kigger på dine billeder kan man godt se at du er lige så meget
amatør som alle os andre du kæfter op om hvor dårlige andres billeder er og
at du har 30 år inden for foto branchen det skulle man ikke tro med de
resultater du har på din side. med tanke på den måde du fremfører dine
kommentarer på skulle du nok prøve at filtrer det som du vil frem med op
over din hjerne men det er måske det du allerede har gjordt ? jeg kan godt
forstå at du er blevet smidt ud fra fotokritik så vil du ikke godt være sød
og kontakte en læge som kan hjælpe dig så vi andre slipper for at hører på
dit pis du skaber en dårlig stæmning i gruppen vilket er en skam da det
ellers er et godt sted for os alle sammen at hente hjælp !

Pierre

Fra : den ægte fotomand

Dato : 09-08-04 15:38

Har du overvejet at spørge om www.feltet.dk kan bruge nogle af dine
billeder???

Per

--
min email virker ikke. Så det er ikke muligt at maile mig direkte
og billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 15:54

den ægte fotomand wrote:
> Har du overvejet at spørge om www.feltet.dk kan bruge nogle af dine
> billeder???

Hej!

Misforstå mig nu ret. Er det en "vi-gider-ikke-se-dit-lort-her" eller er det
en "det-er-ikke-så-ringe-så-prøv-om-feltet-vil-have-dem"-kommentar? Man kan
jo aldrig vide her. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-08-04 16:00

On Mon, 9 Aug 2004 16:54:29 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> [...]
>en "det-er-ikke-så-ringe-så-prøv-om-feltet-vil-have-dem"-kommentar? Man kan

Det er jo ikke til at vide! Jeg kiggede på et par af billderne og 2 ud
af 2 portrætter jeg lige kiggede på var frygtlig rystede og burde slet
ikke vises på web. De er langt værre end noget andet på nettet incl en
vis superfotografs knipserier.

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 16:29

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> af 2 portrætter jeg lige kiggede på var frygtlig rystede og burde slet
> ikke vises på web. De er langt værre end noget andet på nettet incl en

Hvilke er rystede?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-08-04 16:33

On Mon, 9 Aug 2004 17:29:01 +0200, "Morten Wartou"

>Hvilke er rystede?

Det er muligt de bare er uskarpe men se selv...

http://feltet.dk/foto/index.php?image=CSC%20reception%202004/CSC%20reception%20012.jpg

http://feltet.dk/foto/index.php?image=CSC%20reception%202004/CSC%20reception%20014.jpg

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 16:37

Tommy Jensen wrote:

> Det er muligt de bare er uskarpe men se selv...

> [...]

Mmmmmm, jeg troede det var mine billeder du talte om. :) Jeg kan desuden
ikke rigtigt få noget frem på dine lænker.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-08-04 16:43

On Mon, 9 Aug 2004 17:37:28 +0200, "Morten Wartou"
> [...]

>Mmmmmm, jeg troede det var mine billeder du talte om. :) Jeg kan desuden
>ikke rigtigt få noget frem på dine lænker.

Nej nej det var skam ikke dine jeg mente. Beklager at det ikke var
tydeligt nok. Underligt at links ikke virker jeg har lige prøvet dem
igen og hos mig virker de.

MVH Tommy

Fra : Pierre

Dato : 09-08-04 16:44

Hej tommy

De virker fint her

Mvh.Pierre

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 16:50

Tommy Jensen wrote:

> [...]
>>

> Nej nej det var skam ikke dine jeg mente. Beklager at det ikke var
> tydeligt nok. Underligt at links ikke virker jeg har lige prøvet dem

Ah. Okay. Så slemme mente jeg da heller ikke mine var. Nå, billederne kom da
jeg slog min firewall fra. :) Ja, de er ikke imponerende, kan man vist
roligt sige.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : den ægte fotomand

Dato : 09-08-04 16:55

--

> [...]
det
> en "det-er-ikke-så-ringe-så-prøv-om-feltet-vil-have-dem"-kommentar? Man

Hej igen

Jeg syntes de er fine, men kender jo ikke Jespers kvalitets krav. Måske du
skulle aftale med dem at tage nogle skud for dem, til det gadeløb jeg har
hørt der skulle være i nordsjælland et sted i morgen aften.

Per

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-04 17:01

den ægte fotomand wrote:

> [...]
> Måske du skulle aftale med dem at tage nogle skud for dem, til det
> gadeløb jeg har hørt der skulle være i nordsjælland et sted i morgen

Hej!

Tak for tippet. :) Det vil jeg da overveje. Jeg har sendt lænker til disse
billeder til dem, så kan de jo overveje om de gider have dem.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou