Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Internetforhandlere der er til at stole på~
Fra : Andrew

Dato : 06-08-04 21:25

Hejsa

Jeg har været igennem en lang sej kamp og har omsidder valgt hvilket
digitalkamera jeg har tænkt mig at købe.
Det bliver FujiFilm S7000 Zoom.

Jeg kan se at diverse "fysiske" forhandlere sælger dette kamera til ca.
4800-5000,- hvilket er mere end 1000 kroner dyrere end de billigste
forhandlere på nettet (jf. edbpriser).

Når der er tale om en SÅ stor prisforskel, så handler jeg altså på nettet,
men KUN hvis folk kan sige god for forhandleren...

Er de følgende til at stole på, eller skal man holde sig langt fra dem?!?!:
digital4u (www.d4you.de) (3.803,-)
digital-nord.com (3.883,-)
pixmania.com (4.010,-)

Mvh Anders

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-08-04 21:37

"Andrew"
> [...]
> men KUN hvis folk kan sige god for forhandleren...
>
> Er de følgende til at stole på, eller skal man holde sig langt fra dem?!?!:

Det er blevet en trend at eftersøge specifikke forhandlere - hva sker der..!!
Betal med kreditkort og du er dækket ind.. Der er ikke een eneste der kan
svare på om den eller hin webbutik har varen på lager eller om du kommer
til at vente et par uger eller en måned.. Jeg har handlet hos forhandlere på
nettet som på den ene bestilling leverede tre dage senere, og på andre
bestillinger ikke kunne gi et præcist tidsrum.. op til en måned som så blir
6-7 uger.. Ring rundt og hør hvem der kan levere, det er et godt råd. -max-

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-04 21:40

Andrew wrote:

> Er de følgende til at stole på, eller skal man holde sig langt fra dem?!?!:
> digital4u (www.d4you.de) (3.803,-)

tysk

> digital-nord.com (3.883,-)

tysk

> pixmania.com (4.010,-)

svjh: fransk

Du skal så bemærke, at det er udenlandske firmaer som du så handler med.

Og evt. reklamationsrettigheder følgede de respektives landes
rettigheder og ikke nødvendigvis den danske købelovs (6mdr udvidet
reklamationsret og yderligere 18 mdr. reklamationsret) eller
forbrugeraftaleloven (14 dages returret fra modtagelsen)

Kontroller forretningsbetingelserne for den enkelte forhandler.

mvh

Carsten Riis

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-04 21:44

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> reklamationsret og yderligere 18 mdr. reklamationsret) eller
> forbrugeraftaleloven (14 dages returret fra modtagelsen)

Alle EU-lande har harmoniseret lovgivning på dét område, så
forbrugerrettighederne er nøjagtig de samme.

> Kontroller forretningsbetingelserne for den enkelte forhandler.

Det er der ingen grund til. Befinder forhandleren sig i et EU-land, er man
som forbruger beskyttet af den harmoniserede lovgivning.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-04 21:48

Jens Bruun wrote:

> [...]
> Det er der ingen grund til. Befinder forhandleren sig i et EU-land, er man
> som forbruger beskyttet af den harmoniserede lovgivning.

er du sikker på, at den er gennemharmoniseret i alle lande?

Aktuelt: Danmark, Tyskland og Frankrig.

mvh

Carsten Riis

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-04 21:51

> er du sikker på, at den er gennemharmoniseret i alle lande?
>
> Aktuelt: Danmark, Tyskland og Frankrig.

Ja, jeg er ganske sikker.

Fra : pwa

Dato : 06-08-04 21:48

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men KUN hvis folk kan sige god for forhandleren...
>
> Er de følgende til at stole på, eller skal man holde sig langt fra

www.digital4u.dk er vist det samme på dansk
her er prisen i forretningen ca 4000.og så kan du blive i DK

pa

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-08-04 22:00

"pwa"
> www.digital4u.dk er vist det samme på dansk
> her er prisen i forretningen ca 4000.og så kan du blive i DK
>
> pa

Jamen er de ikke til at stole på, er det lidt ligegyldigt om
de er rødhårede, går i træsko og siger mojn.. Eller
hva er pointen med dit indlæg.. Er det din svoger eller
har du haft en god oplevelse der, eller hva får man pa,
for de 5% ekstra, en dansk brugsanvisning.. ? -max-

Fra : pwa

Dato : 07-08-04 07:25

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har du haft en god oplevelse der, eller hva får man pa,
> for de 5% ekstra, en dansk brugsanvisning.. ? -max-

læs nu hvad der står: "i forretningen",
og det er hverken min eller min svogers.
her er en fysisk butik og ikke noget out in space flimmer.
en rigtig ekspedient..face to face, om han er til at stole på
ved jeg ikke, har ikke haft brug for ham... eller hans træsko.
det må komme an på en prøve, men det er da ulige nemmere,
når man har en kontakt her i en butik, fremfor et eller andet sted i EU.
hvor man ikke skal forvente at få svar .
om brugsforvirringen er dansk eller engelsk er vel ligegyldigt,
ellers er det snart tid for tilmelding til et kursus i fremmedsprog på AOF

v/h pwa (Dj/Pf)

Fra : Suzanna

Dato : 07-08-04 07:49

"> pixmania.com (4.010,-)
Jeg købte mit apparat hos dem.(minolta dimage 1z) Det ankom 4 dage senere
og det var ordenlig emballeret. Og der var det med der skulle være - jeg har
ikke haft brug for at klage, så hvordan det ville være aner jeg ikke!
Suzanna