Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ændre billedformat
Fra : klaus krabbe

Dato : 04-08-04 14:42

Hej
Jeg søger hjælp til at ændre formatet på mine digitale billeder, så jeg får
fuld valuta for pengene, når jeg hos fotohandleren køber print af
billederne. Jeg betaler for vist 10x15 cm, men billederne bliver noget
mindre, fordi standardstørrelsen de tages i ikke er 10x15 cm. Meget gerne
også svar til mig direkte på k.krabbe@idg.dk - tak for hjælpen.

Klaus Krabbe
Ixus

Fra : Troels Jensen

Dato : 04-08-04 16:56

In article <ceqp3t$1n5m$1@news.orange.dk>, k.krabbe@idg.dk says...
> [...]
> billederne. Jeg betaler for vist 10x15 cm, men billederne bliver noget
> mindre, fordi standardstørrelsen de tages i ikke er 10x15 cm. Meget gerne

Jeg søger også fuld valuta for pengene, men jeg søger en lidt anden
løsning. Hvorfor kan man ikke få printet billeder ud i 3:4 hos
fotohandleren, når de fleste digitalkameraer tager billeder i det
format?

(Selvfølgelig kan man det, men så koster det lige pludselig lidt mere
end blot 1,95 pr. billede.)

Er der nogen, der kender et sted, hvor man får printet det samme billede
ud, som man tager?

/Troels

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-04 17:20

In article <MPG.1b7b259960fa8d5e989681@news.tele.dk>, Troels Jensen wrote:
> [...]
> løsning. Hvorfor kan man ikke få printet billeder ud i 3:4 hos
> fotohandleren, når de fleste digitalkameraer tager billeder i det

Det gør Bilka/Føtex da. De leverer i den bredde du betaler for, og
op til 1.7 gange (eller noget i den retning) længere.

Samme hos www.pixum.de - Max bredde er 16:9 format.

> (Selvfølgelig kan man det, men så koster det lige pludselig lidt mere
> end blot 1,95 pr. billede.)

Nej, så koster det mindre :)

> Er der nogen, der kender et sted, hvor man får printet det samme billede
> ud, som man tager?

Ja. Dansk Supermarkedog pixum.de

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-08-04 17:20

Troels Jensen wrote:

> Er der nogen, der kender et sted, hvor man får printet det samme
> billede ud, som man tager?

http://digifotopriser.dk
Vælg "Tilpasses billedformat" under Papirformat.
--
JPEGCrops 0.6.15 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/