Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Talentløse knipserier fra Copenhagen Histo~
Fra : Tommy Jensen

Dato : 03-08-04 21:09

Så kan man hvis man har lyst se nogle billeder fra weekendens racerløb
i København.

http://www.klein-jensen.dk/ee/list.php?exhibition=25

MVH Tommy

Fra : Rene Krogh

Dato : 03-08-04 22:20

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Så kan man hvis man har lyst se nogle billeder fra weekendens racerløb
> i København.

IMHO burde du sortere kraftigt i billederne. Ikke at de ikke er gode, der er
bare for mange der ligner hindanden. Og mange billeder af solo biler kan
godt blive lidt trivielt, lidt ligesom at se schummacher køre alene rundt på
banen søndag efter søndag.

Det det hele handler om, er race, og i mængden af billeder faldt jeg over
disse. Jeg kigger ikke på lys og tekning, men blot billedets evne til at
skildre det det hele handler om.

chgp2004 030 Her er der kamt til streget om at komme først gennem dette
sving. Virker som om den røde har oversatstet, og den lyseblå øjner chancen.

chpg 2004 043 Fornemmer at speederen er helt nede i kælderen på begge biler,
forenden løftet grundet accelerationen. Godt fanget.

cphg 2004 138 Den foreste kører hænger helt ud over kanten på brønden for at
få den sidste anelese af vejgreb med. Fornemmer at her bliver der ikke givet
ved dørene.

cphg 2004 250 Med venstre forhjul vægtløs gennem dette sving, fornemmer man
virkelig vilke krafter der rygger her.

cphg 2004 259 Det gule flag fremme betyder action, hvad overser vi på dette
billede ?

Når jeg fremhæver disse billeder, er det fordi det giver mig lyst til at
tage ind og se dette ræs, og er en god reklame for løbet.

mvh
René (ex gocart kører

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-08-04 22:47

Rene Krogh wrote:
> Det det hele handler om, er race, og i mængden af billeder faldt jeg over
> disse. Jeg kigger ikke på lys og tekning, men blot billedets evne til at
> skildre det det hele handler om.

I den sammenhæng kan det anbefales ikke at have alt for hurtig
lukketid.. så holder bilerne lidt for stille

> cphg 2004 259 Det gule flag fremme betyder action, hvad overser vi på dette
> billede ?

Til Historic Grand Prix betyder det som oftest at der holder en bil
med en motor der ikke virker længere fremme

> Når jeg fremhæver disse billeder, er det fordi det giver mig lyst til at
> tage ind og se dette ræs, og er en god reklame for løbet.
> René (ex gocart kører

Gokart? ej, nu må jeg lige reklamere lidt for mig selv

http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-01/CRW_9943.jpg
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-01/DCRW_0465.jpg

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Rene Krogh

Dato : 03-08-04 23:10

> Til Historic Grand Prix betyder det som oftest at der holder en bil
> med en motor der ikke virker længere fremme

GG

> Gokart? ej, nu må jeg lige reklamere lidt for mig selv
>
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-01/CRW_9943.jpg
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-01/DCRW_0465.jpg

Godt fanget, har selv prøvet lidt, men der er mit kamera godt nok for
langsomt. De samme som min kørsel i gokarten. Stoppede karieren, og gik ind
i løbsledelsen. Herfra var det nemmere at påvirke løbet, samt bedre udsigt.
Kan anbefales, her får du muligheden for at fotografere direkte fra stregen,
og andre gode steder, istedet for bag et hegn langt fra banen.

/René

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-08-04 23:38

Rene Krogh wrote:
> Godt fanget, har selv prøvet lidt, men der er mit kamera godt nok for
> langsomt. De samme som min kørsel i gokarten. Stoppede karieren, og gik ind

Du vil ikke vide hvor meget der blev sorteret fra ;)

Dog, har jeg bemærket at det bliver mere og mere svært at sortere
fra hver gang jeg har været til ræs.. så man lærer åbentbart stadig :)

> i løbsledelsen. Herfra var det nemmere at påvirke løbet, samt bedre udsigt.
> Kan anbefales, her får du muligheden for at fotografere direkte fra stregen,
> og andre gode steder, istedet for bag et hegn langt fra banen.

Jeg kunne nu bedre tænke mig en af de dér presse-dragter ;)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-08-04 06:10

On 03 Aug 2004 21:46:33 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>I den sammenhæng kan det anbefales ikke at have alt for hurtig
>lukketid.. så holder bilerne lidt for stille

Ja det er jeg klar over, men da det var første gang jeg skulle forsøge
så nøjedes jeg med at eksperimentere på et par få billeder da jeg ikke
kunne returnere på dag 2. Jeg har blandt andet forsøgt på billede 61.

MVH Tommy

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-08-04 06:07

On Tue, 3 Aug 2004 23:20:18 +0200, "Rene Krogh" <rk#nospam#@ikola.dk>
wrote:

Tak for kommentarene, jeg har allerede reduceret i antallet, ca 20% er
allerede sorteret fra.

>cphg 2004 259 Det gule flag fremme betyder action, hvad overser vi på dette
>billede ?

Grunden til det gule flag var at bil nr 37 var skredet ud i dette
sving, det kan ses på de 5 foregående billeder (fra nr 254).

>Når jeg fremhæver disse billeder, er det fordi det giver mig lyst til at
>tage ind og se dette ræs, og er en god reklame for løbet.

Tak.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-08-04 22:38

Tommy Jensen wrote:
> Så kan man hvis man har lyst se nogle billeder fra weekendens racerløb
> i København.
> http://www.klein-jensen.dk/ee/list.php?exhibition=25

du har ikke overvejet et sortere lidt i dem ?

Der er da en del gode, men desværre også mange
jeg selv ville have sorteret fra..

Mine fra dagene, som jeg er forholdsvist tilfreds med ligger her:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-31/
og
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-08/2004-08-01/

(det dér hegn var dog til pis, og det er også med på nogle af
billeder)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-08-04 00:42

Tommy Jensen wrote:
> Så kan man hvis man har lyst se nogle billeder fra weekendens racerløb
> i København.
> http://www.klein-jensen.dk/ee/list.php?exhibition=25

Æh..

"LENS: Canon EF 70-200 mm 4 L @ 28mm (44mm in 35mm film SLR)"

Hvordan gør man det ?

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-08-04 06:12

On 03 Aug 2004 23:41:58 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Æh..
>
>"LENS: Canon EF 70-200 mm 4 L @ 28mm (44mm in 35mm film SLR)"
>
>Hvordan gør man det ?

Det gør man ved at skifte objektivet til et 28-135 mm men glemmer at
rette i databasen efter import af billede

MVH Tommy

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-08-04 13:21

Tommy Jensen wrote:

> Så kan man hvis man har lyst se nogle billeder fra weekendens racerløb
> i København.
>
> http://www.klein-jensen.dk/ee/list.php?exhibition=25

jeg har ikke set på billederne særlig meget.

tilgengæld er jeg imponeret over selve galleriet.

hvordan bygger du det op?

Det er totalt fedt, at man har Thumbnails istedet for de sædvanelige
next/prev-indikatorer.

fortæl fortæl, medmindre det er en statshemmelighed

mvh

Carsten Riis

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-08-04 15:11

On Wed, 04 Aug 2004 14:20:37 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> [...]
>next/prev-indikatorer.
>
>fortæl fortæl, medmindre det er en statshemmelighed

Jeg benytter Exihibit Engine fra

http://photography-on-the.net/ee/

MVH Tommy