Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd ønskes ang skift af Digitalkamera
Fra : Michael

Dato : 03-08-04 21:01

Hejsa er der nogen som kan råde mig, hvad kamera, jeg skal købe, istedet for
mit ,Canon Ixus V3, som jeg aldrig syntes har taget specielt gode billeder,
det skal helst stadig være lille og kompakt, og koste max 5000kr, har pt
lånt et Sony DSC P 120, men der er ikke meget forskel fra mit eget
på forhånd tak

MVH Michael Ankerlund

Fra : Gert Medom

Dato : 03-08-04 21:18

Hej!

Jeg vil foreslå et Canon Powershot S60, der er lidt mindre end S45/S50.

Billedkvaliteten på S45 kan jeg sige god for, så hvis S60 er på niveau med
den, får du et forrygende kamera med mange indstillingsmuligheder. Du kan
genbruge CF kort fra Ixus kameraet.

Hilsen

/Gert

Fra : Michael

Dato : 03-08-04 21:44

det er noget større end mit V3 er det ikke???
MVH Michael

Fra : Gert Medom

Dato : 03-08-04 21:50

Den serie er større end ixus serien. Ifølge hvad jeg har læst er designet
dog slankere og lidt mindre.

Fra : Erik W.

Dato : 04-08-04 07:40

> [...]
for
> mit ,Canon Ixus V3, som jeg aldrig syntes har taget specielt gode

Hej Michael
Hvad er det mere specifikt ved de billeder, der gør at du ikke synes at
kvaliteten er noget at råbe hurra for? Kan du evt. poste et billede som
eksempel? Hvis man ved nøjagtigt hvad du er utilfreds med på de to kameraer
du nævner, så er det nemmere at hjælpe dig til at finde et kamera, der har
sine styrkesider netop der.
Mvh Erik

Fra : Michael

Dato : 04-08-04 09:24

Hej igen det er detaljerne i billedet jeg er utilfreds med,
jeg fotograferer meget Motorcykler og Scootere, og det er særligt ved sådan
nogle ting, der er for lidt skarphed,
MVH Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-08-04 10:24

> [...]
> Hej igen det er detaljerne i billedet jeg er utilfreds med,
> jeg fotograferer meget Motorcykler og Scootere, og det er særligt ved

Kunne det tænkes at det du mener er, at højlysene (cromen/lysreflekser osv)
er uskarpe/brændt ud/"flimrer" ?
Det er hvad jeg synes at have bemærket på mange dig. billeder her på nettet.
Årsagen kender jeg ikke - om det er den dig. proces i scannning af analoge
eller i dig. kamera det sker, ved jeg ikke. Men jeg tror det er det sidste -
synes ikke at mine egne analoge indscannede ser sådan ud.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Erik W.

Dato : 04-08-04 10:59

"Michael" skrev i news:41109d0b$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej igen det er detaljerne i billedet jeg er utilfreds med,
> jeg fotograferer meget Motorcykler og Scootere, og det er særligt ved
sådan
> nogle ting, der er for lidt skarphed,

Jeg synes stadig at du skal poste et billede så vi kan se hvad det er. Kan
du ikke lige overskue det, så send det til mig så smider jeg det i dk.binaer
så vi kan kigge på det. jeg har nemlig svært ved at tro at du vil vinde så
meget mere ved at skifte kamera. Begge kameraer du nævner burde nemlig kunne
lave skarpe billeder, så vi nødt til at indkredse fejlen.

Mvh Erik

Fra : Michael

Dato : 04-08-04 11:47

Hej jeg har sendt et billede til dig Erik
MVH michael

Fra : Erik W.

Dato : 04-08-04 13:45

"Michael" skrev i en meddelelse
> Hej jeg har sendt et billede til dig Erik

Og jeg har har smidt det i news:dk.binaer

Jeg synes helt klart at du skulle beholde dit kamera. Jeg tror ikke et
professionelt kamera kunne have gjort det meget bedre under de lysforhold,
medmindre der var en hammergod blitz på og en dygtig blitz fotograf til at
bruge den. Uanset hvilket kamera man bruger skal der arbejdes med billedet
for at få det godt. Sørg for for at have ideelle lysforhold - på et
lommekamera er blitzen kun en absolut nødløsning. Sørg for at der er lyst
nok til at autofokus har lys nok til at stille ordentligt skarpt, og sørg
for at autofokus stiller skarpt på det du gerne vil have skarpt. Tjek lige
manualen for at se hvordan du får autofokus til at stille skarpt på det
rigtige.
Når de ting er på plads, så få fat i et godt billedbehandler program og lær
at bruge det. Et billede der står godt lysmæssigt og er rimeligt skarpt kan
få det sidste whow med en gang unsharp mask i Photoshop.
Behold kameraet og brug istedet de penge du sparer på at investere i en god
bog om foto eksempelvis
http://www.gad.dk/?/bog.asp?id=183905 Et Ixus V er sgu et godt kamera og
det vil være begrænset hvad du vil få ud af at skifte til nyt.

Mvh Erik

Fra : Michael

Dato : 04-08-04 19:55

Hej igen så må det være mig der stiller for store krav, men mange tak for
rådene og vurderingen Erik og jer andre
MVH Michael Ankerlund