Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion MD 9700... Defekt !!
Fra : LazyBoy

Dato : 31-07-04 23:35

Hej...

Jeg købte et Medion MD 9700 Digital kamera i Aldi for et par år siden, og
det har ellers kørt godt,
indtil nu hvor det pludselig ikke længere vil starte op... Linsen køre ikke
frem, der lyder kun en svag
brummen fra huset.....
Der kommer signature i det lille vindue !! Men ingen af de 3
betjenings-knapper virker.....

Æv æv !! Men jeg fik da taget næsten 3000 billeder ( Det var så 1 krone
stykket )

Har du/I oplevet lign. fejl med dette kamera ?????

--
Denne mail er chekket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund@stofanet.dk

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 01-08-04 08:46

"LazyBoy" <joerlundfjern@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> frem, der lyder kun en svag
> brummen fra huset.....
> Der kommer signature i det lille vindue !! Men ingen af de 3

Ikke for at kloge mig for meget - men jeg mener at Mewdion stort set giver 3
års garanti på alle deres produkter
Alle de produkter jeg har fra medion er der 3 års garanti på - så hvis du
kan finde kvitteringen har du måske en chance - eller det garantibevis der
følger med deres ting

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-08-04 08:55

[snip]
> [...]
> Alle de produkter jeg har fra medion er der 3 års garanti på - så hvis
> du kan finde kvitteringen har du måske en chance - eller det

og de plejer stort set at bytte en defekt varer uden at blinke. Jeg har
aldrig oplevet nogen problemer med at få byttet varer hos dem i hvert
fald.

MVH
Kim

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-08-04 11:14

On Sun, 1 Aug 2004 10:44:34 +0200
"LazyBoy" <joerlundfjern@stofanet.dk> wrote:

> Det ville jo være fint...
>
> Men på det kort der fulgte med står der kun 24 mdr....... Så det er
> lige 2 mdr. over æv ..

er det ikke customer support and service du har i 24mdr?

Fra : Michael Holm

Dato : 01-08-04 14:53

Det lyder somom en skrue der er gået løs, så tandhjulne der styrer
objektivet ikke "får fat" i hinanden. Prøv at pil det fra hinanden, og fix
det.

Jeg vil gerne hjælpe, hvis du er i københavn.

--Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-04 15:13

"Michael Holm"
> Det lyder somom en skrue der er gået løs, så tandhjulne der styrer
> objektivet ikke "får fat" i hinanden. Prøv at pil det fra hinanden, og fix
> det.

Hehe..

> Jeg vil gerne hjælpe, hvis du er i københavn.
>
> --Michael

Du er en flink mand Michael..!! -max-

Fra : nyrup

Dato : 01-08-04 17:57

Har du prøvet med nye batterier?
Det lyder nøjagtigt, som når der er for lidt strøm på batterierne. - Det er
også nogle gange sådan at kameraet låser og så må man tage batterierne ud et
øjeblik og sætte dem i igen. Så brummer det, hvorefter det starter op igen
og objektivet kører ud. - Sådan er det i alt fald med mit...
- Ja, desværre bytter de... Det jeg fik tilbage fra reklamationen (service)
var betydeligt ringere til at stille skarpt og har svagere (næsten
ubrugeligt) lys på LCD-skærmen. Jeg burde sende det tilbage, men orker
ikke... Har købt et Canon Ixus istedet for...

Fra : LazyBoy

Dato : 01-08-04 21:27

Hej Igen...

Og tak for alle svarene... Det er "fedt" at i gidder smide et par ord på
denne måde !!

Jeg har skilt kameraet ad !! Ingen problemer i det !
Og straks efter kørte objektivet ud som det skulle....
Så samlede jeg det igen, men så var den gal igen !!!
Så skilte jeg det ad igen....lol.... Og så ville det ikke mere køre ud !!

Den er tilsluttet med net forsygning så det er iorden !! Jeg konstaterede
så at den lille motor der driver alle
tandhjulene, starter med at køre den forkerte vej rundt !!

Det kan jeg ligesom ikke rigtig gøre noget ved !!! Æv æv.

ADVARSEL : Hvis du skulle finde på at skille sådan et kamera ad så pas på
fingerene.....
Jeg kom til at røre det indbyg. batteri der føder blitzen.... FØJ FOR ET
STØD JEG FIK..
Der lugtede at brændt hud i hele hytten !!!

Fra : LazyBoy

Dato : 01-08-04 21:30

Forøvrigt virkede mekanikken som det skulle.
Jeg prøvede nemlig at dreje tandhjulene manuelt, og så kørte det fint rundt
og ind/ud.

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 01-08-04 22:18

> [...]
> STØD JEG FIK..
> Der lugtede at brændt hud i hele hytten !!!

Nu er jeg hverken elektriker eller elektronik mekaniker - men det at motoren
kører "den forkerte vej" kan have noget ...eftersom det er jævnstrøm ...med
polerne at gøre - et elektrisk tog kører f.eks. baglæns, ved på
transformatoren at vrikke tilbage på styrkekontrollen og derved vende
polerne ...så vidt jeg er orienteret

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : nyrup

Dato : 02-08-04 11:45

> [...]
> fingerene.....
> Jeg kom til at røre det indbyg. batteri der føder blitzen.... FØJ FOR ET

Samme "fornøjelse" havde jeg da jeg adskildte mit...
Så PAS PÅ!!! ( Det er den store elektrolyt, der indeholder en ordentlig
ladning.)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-08-04 11:57

nyrup wrote:
> [...]
>

> Samme "fornøjelse" havde jeg da jeg adskildte mit...
> Så PAS PÅ!!! ( Det er den store elektrolyt, der indeholder en ordentlig

Hvis man ved hvad en elektrolyt er (i elektronik-sammenhæng) så ved man
nok også at man skal passe på den

Undtaget er naturligvis i sammenhæng med for mange fredagsøl

--
Steen Suder

Fra : Michael Holm

Dato : 02-08-04 22:05

> [...]
> tandhjulene, starter med at køre den forkerte vej rundt !!
>
> Det kan jeg ligesom ikke rigtig gøre noget ved !!! Æv æv.

Den kører sikkert den forkerte vej, fordi den prøver at kalibrere sig, at
finde sit korrekte startpunkt. Det er normalt i den slags mekanik at man
kører baglens, indtil en kontakt rammes. Så ved man hvor man er, og kan køre
den rigtige vej.

Kig efter en kontakt der bliver ramt, hvis det kører den forkerte vej, og
klik den med en skruetrækker - så kører den sikkert ud igen.

--Michael