Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
KonicaMinolta A2 - noget nyt
Fra : Moster

Dato : 31-07-04 19:03

I månederne efte at A2 var lanceret var der meget skriveri omkring
billedkvaliteten. De mere proff anmelder gav ikke dette 8 mp kamera mange
roser, og i nyhedsgrupperne var der meget delte meninger. Enten blevt den
rost til skyerne eller også kritiseret til sokkeholderne. Kvaliteten på den
enkelte apparater var svingende.
Nu er der kommet en upgradering af softwaren. Er der nogen der kan fortælle
om KonicaMinolta nu har fået styr på kvalitetskontroller, og om denne
upgrade har løst de problemer der var i starten

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 31-07-04 20:47

Jeg har haft den siden den man kunne skaffe den. Har været meget tilfreds.
Savner dog lidt bedre billedkvalitet generelt og langt bedre billedkvalitet
ved høje iso værdier.

Synes ikke deres opdatering har givet mig nogen mærkbar forskel.

vh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 21:20

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
billedkvalitet
> ved høje iso værdier.
>
> Synes ikke deres opdatering har givet mig nogen mærkbar forskel.

Det kamera står ellers på min ønskeseddel, men jeg vil lige smutte på
fotokritik, mener du har billeder der så vil jeg studere dem nærmere

mvh kirsten

--
mvh Kirsten Lehd
Admin for www.vejlenser.dk

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 31-07-04 22:02

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=86178&doc=1

> [...]

Savner dog lidt bedre billedkvalitet generelt og langt bedre billedkvalitet

Dette er nok mit newsindlæg du referere til. Der står jo netop "Har været
meget tilfreds". Næste linie er fordi jeg efter et år med det kamera stiller
højere krav end før, da jeg gerne vil bruge mine billeder kommercielt. Der
ud over tager jeg billeder mørke steder (koncert og portræt skumle steder)
og lige på det punkt er A2 er ikke verdens bedste da der kommer lidt støj på
de højeste ISO værdier.

Alt ved A2 billeder kan man sagtens leve med og fjerne helt ved brug af
diverse små programmer. Men jeg tager så mange billeder jeg ikke kan sidde
og rode med dem. Alt som ikke kan køres med et batch job har jeg slet ikke
tid til.

*******************

Jeg har både haft 7i, 7hi (lånt) og A2 - de har været de helt rette valg for
mig. Nu er jeg dog så småt ved at finde mig en form for retning inden for
foto jeg kan lide. Så vil skifte til at kamera som er god til det.

En A2 er jo en fantastisk all rounder - sådan en 9 tals type i alle fag. Jeg
vil dog gerne have en som får 13 i portræt foto og så er jeg villig til at
få mindre i alle andre kategorier. Derfor vil jeg skifte til 10D eller 1D
mark II og købe en linse der er god til portræt.

******************

Kommer du forbi KBH er du velkommen til at låne min A2 til en rundtur i KBH.

vh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 22:02

> [...]

> ******************
>
> Kommer du forbi KBH er du velkommen til at låne min A2 til en rundtur i

Det lyder godt, men nu er det ikke lige det der står på programmet men
vi kunne jo snakke brugt pris
Du kan evt maile mig. lehd@vejlenser.dk

--
www.vejlenser.dk/forum

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 31-07-04 22:28

Efter 23. august er den til salg.

Har A2, 4 originale batterier, original ekstra blitz med bouncer, original
blitz kabel, fjernudløser, telelinse (noget skrammel - brugt 2 gange).
Der er jo for en pæn sjat penge i ekstra.

Vil gerne nærme mig de 10k og så vælger de fleste selvfølgelig at købe nyt.

Min er købt hos Photoshop.dk

Kan jeg ikke få deroppe af får jeg nok indirekte mere udbytte ved at give
den til konen

vh
Jan Emil Christiansen

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 22:50

> [...]
>
> Min er købt hos Photoshop.dk
>
> Kan jeg ikke få deroppe af får jeg nok indirekte mere udbytte ved at give

Jeg valgte mit Dimage5 fordi jeg allerede havde Blitz, og på min ønskeseddel
nu er valget mellem A2 eller det kamera som kommer til efteråret (Dynax 7 )
da jeg allerede har blitz og et par gode objektiver. Så jeg er naturligvis
ikke interesseret i at købe blitz
mvh Kirsten

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 31-07-04 23:03

>Dynax 7
Har selv luret lidt på den. Ville gerne se specs på hvad de regner med den
kan.
Kunne være rart med en virkelig positiv overraskelse på den front.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 23:20

> Har selv luret lidt på den. Ville gerne se specs på hvad de regner med den
> kan.
> Kunne være rart med en virkelig positiv overraskelse på den front.
>
> Jan

Har du kikket her ?
http://www.dpreview.com/news/0402/04021220maxxum7digital.asp

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-04 23:16

Lehd <lehd.snabela.vejlenser.dk> wrote:

> eller det kamera som kommer til efteråret (Dynax 7 )
> da jeg allerede har blitz og et par gode objektiver.

Jeg er _meget_ spændt på hvad Dynax 7 digital kommer med ... er der
nogen der ved noget mere end hvad der står på Minolta's side + dpreview
?
Jeg har et dynax 505si med et par linser så jeg venter med at købe en
D70 (som jeg er ret tændt på) til efter jeg ser prisen og de endelige
specifikationer ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-08-04 10:53

> [...]

> få mindre i alle andre kategorier. Derfor vil jeg skifte til 10D eller 1D
> mark II og købe en linse der er god til portræt.

Hvis portrætfoto har højeste prioritet, og du ønsker et 13-talskamera til
opgaven, skal du da gå efter en 1Ds. Meget peger på, at der dukker en 1Ds
Mark II op til efteråret, så du vil sandsynligvis se brugte 1Ds'er dukke op
til rimelige penge i efteråret.

--
-Jens B.

Nu med ligegyldige, formåls- og talentløse knipserier

Fra : Moster

Dato : 01-08-04 16:37

Til Jan og Kirsten
Tak for de mange svar på mit spørgsmål, det kan der måske ovenikøbet komme
en handel ud af. Nu skal jeg ikke bruge A2éren til proff job, men aligevel
vil jeg gerne have et kamera der tager knivskarpe billeder, og det lyder som
om at det ikke er A2 jeg skal have, og desværre findes der ikke mange andre
alternativer i den prisklasse lige nu. Cannon, Sony og olympus har lignende
problemer så måske skal man vente og se tiden an.