Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Krit: "Sult"
Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-07-04 20:23

Grønbenet Rørhøne og unge..
500mm iso 500, 1/320s bl8 -1/3, flash -2/3 -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1290362

Fra : Michael Holm

Dato : 26-07-04 20:34

Fint billede, men er det ikke lidt front-focuseret?

--Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-07-04 20:43

"Michael Holm"
> Fint billede, men er det ikke lidt front-focuseret?
>
> --Michael

Det skal nok passe - den kunne godt have ligget længere tilbage,
men med hold i nakken og tennis albue, var det så godt jeg ku'
gøre det idag - go' undskyldning.. hehe - græsset var også pisse
vådt.. Jeg missede en del billeder idag, og det der med flash til fugle,
det må jeg øve mig på.. -max-
Men sjovt at se at de små kyllinger er kommet op a' vandet..

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 10:21

> Grønbenet Rørhøne og unge..
> 500mm iso 500, 1/320s bl8 -1/3, flash -2/3 -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1290362

Hvad er der at sige om billedet? - Flot som sædvanlig...
/Carsten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 12:38

"alsingeren.dk"

> "-max-" > > Grønbenet Rørhøne og unge..
> >

> Hvad er der at sige om billedet? - Flot som sædvanlig...
> /Carsten

Jamen så tak da.. )..
Det er ikke skarpt, men det er blåt og helt oppe at ringe..)-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1290915

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-07-04 21:20

> Jamen så tak da.. )..
> Det er ikke skarpt, men det er blåt og helt oppe at ringe..)-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1290915

Jeg kan godt lide det samspil mellem hønen og kyllingen, du konstant fanger.
Jeg kan regne ud, at du har en lille sø lige i nærheden, hvor du forfølger
"parret", da det er samme høne og kylling, der optræder på billederne.
På det her billede ville en lidt hurtigere lukketid har gjort lykke, men
ellers et dejligt billede.
Er det iøvrigt dig, der har lavet tonsuren på kyllingen

Spøg til side. Jeg har noteret mig, at man åbenbart kan justere følsomheden
på CCD-chippen med en form for ISO-hjul?
Det vil sige, at man på DSLR-kameraer i langt højere grad kan styre lukketid
og blændeåbning/dybdeskarphed end på et konventionelt spejlrefleks?
Hvor stort er spillerummet?

Jeg bliver altså nødt til at finde en ungersvend i pengenød og med et godt
DSLR billigt til salg.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : HKJ

Dato : 27-07-04 21:25

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
lukketid
> og blændeåbning/dybdeskarphed end på et konventionelt spejlrefleks?

Det afhænger lidt af kamera mærke og model, et D70 kan gå fra ISO200 til
ISO1600. Canon starter lidt lavere og både Nikon pro og Canon pro modeller
går lidt højere.
Prisen for større følsomhed er mere støj i billedet.

Fra : Deaster

Dato : 28-07-04 09:53

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ISO1600. Canon starter lidt lavere og både Nikon pro og Canon pro modeller

Det gør Canons 10D nu også, det går op til iso 3200.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-07-04 11:47

Deaster wrote:
> Det gør Canons 10D nu også, det går op til iso 3200.

Og 300D gør det med et lille firmware-hack ;)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-04 22:10

"Frodo Nifinger"
> [...]
> Hvor stort er spillerummet?
>
> Jeg bliver altså nødt til at finde en ungersvend i pengenød og med et godt

Nej - jeg har sat en seddel op i Aldi at alle høns og kyllinger
kan komme forbi hver dag mellem 16-18 og bruge mit badekar..

Thomas er lige skiftet fra analog til dslr, han kan sikkert fortælle
dig, med lidt mere enthusiasme end jeg, hvor imponerende dslr
er at arbejde med.. Men ingen tvivl om at det er blevet sjovere
med dslr.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-07-04 13:24

> Nej - jeg har sat en seddel op i Aldi at alle høns og kyllinger
> kan komme forbi hver dag mellem 16-18 og bruge mit badekar..

Hehe, du er da noget af en dyreelsker, sådan at stille badekar til rådighed
for frysekyllingerne

> [...]
> dig, med lidt mere enthusiasme end jeg, hvor imponerende dslr
> er at arbejde med.. Men ingen tvivl om at det er blevet sjovere

Gætter på, at det er mig der tales om. Jeps, jeg fik mit D70 i Mandags, og
det er HELT genialt, helt sikkert alle penge værd. Det er MEGET nemmere at
have med at gøre, fordi man kan vurdere resultatet med det samme, og ikke
har den evige spekulation om man nu fik eksponeret korrekt. DSLR kan kun få
mine varmeste anbefalinger, selvom jeg har meget at lære endnu
En ting jeg har sat pris på, er, at det virker som om, at der er flere stop
at arbejde med i forhold til diasfilm og scanner, noget jeg sætter pris på
når man leger med sorte og hvide fugle Og så tager man jo også en masse
billeder, hvor man ved, at lukkeren måske er lidt tvivlsom, men billeder man
ikke ville have taget med et analogt, fordi det ville være for dyrt i film
(på en SU er fotografi jo en ekstremt dyr hobby ).

MVH
Thomas

PS: Nogle af de første testskud kan ses her:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1290407
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1290564
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1291064

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 28-07-04 23:12

> Jeg bliver altså nødt til at finde en ungersvend i pengenød og med et godt
> DSLR billigt til salg.

Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en lidt ældre model, f.eks en Canon EOS
D30, som jeg også selv har.

Det er godt nok efterhånden et lidt "ældre" kamera, men det kan det samme
som de nyere, blot med en lidt lavere opløsning, hvilket ikke betyder så
meget for mig.

Det kan vel fås for ca. 4.000,- uden objektiv.

Bliver du så hooked senere, kan du jo altid skifte DSLR, og fortsætte med at
benytte dine objektiver...

--
Martin Kaltoft

http://kaltoft.linux.dk/

Fra : Deaster

Dato : 29-07-04 08:52

"Martin Kaltoft" <martin @ nos pam nitro.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som de nyere, blot med en lidt lavere opløsning, hvilket ikke betyder så

Enig, det er et rigtigt godt kamera, og meget robust. Det har faktisk kun en
rigtigt irriterende fejl, AF i svagt lys er en pose bolcher. Og så mangler
det lys i lcd displayet, men det overlever man nok.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra :

Dato : 27-07-04 15:43

> Grønbenet Rørhøne og unge..
> 500mm iso 500, 1/320s bl8 -1/3, flash -2/3 -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1290362

Hej Max,fint billed.Hvad er det for grej du bruger til disse fugle fotos.Jeg
ved godt at de 90% af et godt billed er BAG kameraet,men det er de sidste 10
% jeg er interesseret i at høre om,de 90 skal der arbejdes for.
Hilsen henrik