Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CompactFlash kort
Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 25-07-04 12:21

Hej NG

Hvad er p.t. de bedste CF-kort i størrelsen 512 - 1024 MB ?

Jeg tænker her på hastigheden. Er der stor forskel at mærke ?
Man hører jo så meget om Ultra II - Lexar - Transcend o.s.v.

Ralph

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-07-04 14:09

"Ralph List-Jensen" <list-jensen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvad er p.t. de bedste CF-kort i størrelsen 512 - 1024 MB ?
>
> Jeg tænker her på hastigheden. Er der stor forskel at mærke ?
> Man hører jo så meget om Ultra II - Lexar - Transcend o.s.v.

Sandisk (Extreme og Ultra II) og Lexar (deres nye 80X, vist ikke på markedet
endnu) laver de hurtigste. Hastigheden har dog ikke meget at sige på mange
kameraer, da deres interface til kortet er langsomt. Undtagelser er fx Nikon
D70 som nyder et Ultra II. Kig her for hastighedssammenligninger på mange
forskellige kameraer:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-07-04 21:47

Ralph List-Jensen wrote:

> Hvad er p.t. de bedste CF-kort i størrelsen 512 - 1024 MB ?
>
> Jeg tænker her på hastigheden. Er der stor forskel at mærke ?
> Man hører jo så meget om Ultra II - Lexar - Transcend o.s.v.

Kingston har lavet en Pro-serie som jeg har set et par begejstrede
anmeldelser af - om de er hurtige kan jeg først sige mandag aften når
jeg har fået mit (for skide Post Danmark syntes ikke lige de ville dele
pakker ud til os i fredags )

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Preben Holm

Dato : 26-07-04 07:39

> [...]
> anmeldelser af - om de er hurtige kan jeg først sige mandag aften når
> jeg har fået mit (for skide Post Danmark syntes ikke lige de ville dele

De skulle være dobbelt så hurtige fordi de er bygget SLC-teknologi, som
en enkeltlagsstruktur, hvilket gør kortet dyrere at fremstille, men også
hurtigere.

Jeg kender umiddelbart disse kort der skulle være de hurtigere:
- Kingston Pro
- Sandisk Ultra II
- Performance Memory (de nye CF-kort) (købes hos PRC-data)

Mvh / Preben Holm