Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Infrarød
Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 24-07-04 15:00

Hejsa

Omkring '94 da jeg var udstationeret i Kina, fotograferede jeg lidt med 35mm
infrarød film, mest i dagslys. Dette gav sådan en slags eventyr stemning
over billederne.

Kan man lave det samme f eks i photoshop ?

Mvh Jørn

Fra : HKJ

Dato : 25-07-04 11:06

"Jorn Ostergaard" <jorn.ostergaard@ivymike.dk> wrote in message
> [...]
> over billederne.
>
> Kan man lave det samme f eks i photoshop ?

Du kan ihvertfald ikke lave det rigtigt, men du kan sagtens fotografere IR
med et digital kamera, prøv at læse her:

http://www.naturfotograf.com/UV_IR_rev00.html#top_page

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 26-07-04 16:19

Det er muligt at lave noget der ligner i Photoshop:

http://home1.stofanet.dk/steenlundhansen/diverse/blomster_paa_arlington_IR%20copy.jpg

Dette billede har jeg lavet ud fra et farvenegativ. Jeg har skrevet en
artikel om emnet. Den ligger på
www.photo-basen.dk men du har nok ikke adgang til den hvis du ikke er
medlem. Hvis det har interesse kan du maile til mig og jeg skal lægge
den et sted på nettet hvor du kan komme til den.

-Steen
(Fjern "INGEN SPAM" i email adresse.)