Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
F90x der fucker med mig
Fra : Jacob Thøgersen

Dato : 22-07-04 16:08

Jeg købte for noget tid siden et Nikon F90x brugt for en slik. Jeg har skudt
to film med det, begge har haft en underlig fejl: Ca. billede 10 til 25 er
HELT blanke, de øvrige er meget underlige i forstørrelserne, underligt
kornede og kontrastløse. Jeg gætter på at det er fordi negativerne er
voldsomt over- eller underbelyste, men jeg er ikke skarp nok til at kunne
vurdere hvad af det.
Hvad har jeg her? En lysmåler der skal justeres? En lukker der er død? Eller
bare to film med fejl?
Det mest logiske er naturligvis bare at sende kameraet til reparation, men
det ville være rart at have en ide om hvad der er galt, før jeg kaster en
formue efter en reparation.

Tak for alle input

/jacob