Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Makro med 2 linser?
Fra : JH

Dato : 21-07-04 17:32

Jeg læste et sted på nettet, at hvis man kobler et 50mm objektiv omvendt på
et 105mm objektiv, vil man kunne få en makrofunktion svarende til 2:1
(105mm/50mm).
Hvad hvis køber en mellemring og kobler min nikon 50mm omvendt på min nikon
70-300mm som sidder på min D70, vil jeg så kunne få (300mm/50mm) 6:1?
Er det virkelig så simpelt eller hvad?

Fra : Alex Jensen

Dato : 21-07-04 17:39

Ja, det er så simpelt :)

Du kan se et par af mine billeder med den konstallation her:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=43776
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=44087

Det anbefales ikke at bruge zoomlinser, idet den optiske
forvrængning bliver for stor!!!

Mvh Alex

Fra : JH

Dato : 21-07-04 18:39

Flotte billeder"
Hvad sker der hvis man bruger en zoomlinse? hvordan ser det ud?