Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteriforbrug, digitalkameraer
Fra : Ole

Dato : 18-07-04 23:56

Jeg har for ganske nyligt erhvervet mig mit første digitalkamera, et Olympus
C-310 Zoom. Batterierne, som fulgte med, var ganske almindelige AA-batterier
(2 stk.) og allerede efter en uge var de flade. De blev derfor udskiftet
(med samme slags) og igen døde de ca. en uge senere.

Er det normalt? Bør man f.eks. skifte til genopladelige batterier - eller
hvad...?

Tak for svar!

Vh. Ole

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-07-04 00:08

Læs her FAQ om batterier: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-07-04 00:32

<---------------------->
> [...]
> (med samme slags) og igen døde de ca. en uge senere.
>
> Er det normalt? Bør man f.eks. skifte til genopladelige batterier - eller
<---------------------->
Ja det er meget normalt, jeg kan nu bruge
alt strømen på mine på en efter middag..
men det er alt efter hvor meget man bruger
kameraet

Alm AA batterier, er kun på ca. 800 mAh.
det første digitale kamera jeg havde i sin tid
kunne knap nok tænde, med alm Duracell AA.

Opladelige NIMH fåes vel op til 2300 mAh
i dag, så der er næsten 3 * så meget power
de er nu heller ikke ret dyre, ca. 25,- pr stk.
alt efter hvor du køber dem

Fra : Richard

Dato : 19-07-04 16:20

-=Madsen=- wrote:

> Alm AA batterier, er kun på ca. 800 mAh.
> det første digitale kamera jeg havde i sin tid
> kunne knap nok tænde, med alm Duracell AA.

Årh, for en god ordens skyld: 1.5-1.600 mAh er nu nok mere normalt i
alkaline batterier i str. AA i dag

- men pga. kameraets ujævne / ikke-konstante forbrug vil selv et
genopladeligt NiMh-batteri med samme kapacitet holde væsentlig længere.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-07-04 08:58

Ole wrote:

> [...]
> (med samme slags) og igen døde de ca. en uge senere.
>
> Er det normalt? Bør man f.eks. skifte til genopladelige batterier - eller

ja og ja og der er vist ikke så mange andre alternativer.

husk at købe batterier med rigelig af mAh (skulle være mere kraftfuld
og dermed holde længere).
Dyr i anskaffelse, men billigst i længden.

mvh

Carsten Riis

Fra : Thyboen

Dato : 19-07-04 09:20

Jeg har lige købt 4 genopladelige lr6 (aa) + en lader for 179 kr hos T
Hansen de holder snildt til 150+ billeder med lcd tændt og en masse zoom, på
mit nye Olympus C-4000 Zoom.

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-07-04 10:05

On Mon, 19 Jul 2004 10:19:41 +0200
"Thyboen" <thyboen@fotokritik.dk> wrote:

> Jeg har lige købt 4 genopladelige lr6 (aa) + en lader for 179 kr hos T
> Hansen de holder snildt til 150+ billeder med lcd tændt og en masse
> zoom, på mit nye Olympus C-4000 Zoom.

jeg har med mit fuji finepix s5000 taget 640 billeder (med konstant brug
af lcd, zoom og til tider blitz) på en opladning på mine Uniross
2100mHa. De kom med en"hurtigoplader"(1½time for en opladning) og
kostede ca 200kr i føtex.

Fra : Gert Medom

Dato : 20-07-04 10:19

Hej!

Du har fået gode råd af de andre, der har svaret dig, men en lille ting.

Du kan "strække" batterierne ved at slå displayet fra. Det er på mange
kameraer en stor strømsluger. Selvfølgelig vil der være situationer, hvor
displayet er nødvendigt, men jeg tror ved mange billeder at søgeren er
ligeså velegnet. (For eks. landskab og bybilleder). Til makro billeder er
displayet uhyre nyttigt... Bare en strøtanke

Mvh Gert