Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoprinter?
Fra : GRISEN

Dato : 18-07-04 22:04

Jeg ved godt der er en masse overvejelser mht. om det kan betale sig at købe en
fotoprinter eller om det er bedst/billigst i længden at få lavet billeder hos en
fotohandler eller Bilka elller et tredie sted, men hvis man nu har fået et tilbud på en HP
PhotoSmart 145 - er det så noget man alligevel kunne overveje?

Er der nogen der har erfaringer med den?
Er den ok?
Er resultatet sammenligneligt med et billede lavet af fotohandlerens automat?

*
Jan

http://salg.grisen.org

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-07-04 22:17

GRISEN skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Rent økonomisk, så kan det nok ikke betale sig, at printe selv.

Men det giver frihed til at sidde og tilpasse billederne selv - og få
resultatet med det samme - og det synes jeg egentlig er meget rart -
derfor printer jeg selv.
..

Desværre ikke mig - jeg havde en anden HP-printer tidligere - og den
lavede ganske udmærkede billeder - men den var meget dyr i drift
(blækpatroner).

Jeg har nu en Canon printer- laver også OK billeder - men er billigere i
drift.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Richard

Dato : 19-07-04 16:14

GRISEN wrote:

> [...]
> PhotoSmart 145 - er det så noget man alligevel kunne overveje?

I længden vil din største udgift - og den er stor udregnet pr. foto -
være blæk og papir, så der er ingen grund til at købe en billig printer.
Vælg hellere en i 2-2,5 kkr-klassen og gerne en med separate
farvepatroner, så du ikke skal smide en masse blæk - og kroner - ud, når
du skifter. Se fx på Canons i965 - i950 el. lignende.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : GRISEN

Dato : 19-07-04 23:17

On Mon, 19 Jul 2004 17:14:27 +0200, Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>I længden vil din største udgift - og den er stor udregnet pr. foto -
>være blæk og papir,

Tak for jeres input.
Jeg dropper ideen igen og nøjes med at aflevere hos fotohandleren.
Ideen var også kun attraktiv fordi en ven havde fået den til overs.

*
Jan

http://salg.grisen.org

Fra : emj

Dato : 20-07-04 02:02

On Tue, 20 Jul 2004 00:16:36 +0200, GRISEN <grisen_fjern@grisen.org>
wrote:

>Jeg dropper ideen igen og nøjes med at aflevere hos fotohandleren.
>Ideen var også kun attraktiv fordi en ven havde fået den til overs.

Jeg har en PhotoSmart 100, og den vil jeg nødig undvære. Prisen pr.
billede er ca. 3 kr, men jeg skriver kun de billeder ud, som jeg skal
bruge i papirudgave. Der er ikke så meget ved at have papirbilleder i
et fotoalbum. Det er alligevel sjovere at se dem på TV og få noget
underlægningsmusik på.
Hilsen emj