Fejl ved Database / Delphi 5
Fra : Jan Clausen

Dato : 16-01-01 09:25

Hej Ng..

Jeg har en delphi 5 standard (Den version uden Database)
Nu har jeg været ude at lede efter alternative database componenter, og har
da også fundet mange..

Men hver eneste jeg har fået installeret, melder en fejl, når jeg forsøger
at sætte selve tabelkomponenten på min form..

Fejl lyder : Application is not licensed to use this feature

Hvad er det der står der.. at jeg SKAL ud og købe en ny delphi hvis jeg vil
lege med database ???

Håber på hjælp ++

mvh Jan Clausen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-01-01 08:46

Læste du overhovedet det jeg skrev til dig for 2 dage siden ?

Svaret er ja, du får utrolig svært ved at lave databaser uden en delphi
version med support for databaser. Med mindre du altså kan finde en version
(muligvis. TOPAZ), som ikke baserer sig på delphi's model.

Hilsen
Uffe

Fra : N/A

Dato : 18-01-01 00:00

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-01-01 00:00

"Thomas Riedel, LogiHouse" <thr@image.dk> wrote in message
> Hej Jan
>
> Du kan downloade Interbase 6.01 (Open Source) fra Borland og IbObjects fra
> www.ibobjects.com
> Det fungerer fint.

Så vidt jeg kan se af ovenstående webside er IBobjects en "Tdataset
descendant" og fungerer derfor ikke i D5 standard. Her må Jan gerne sige
til, hvis det er lykkedes ham.

Hilsen
Uffe