Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blomst på vej.
Fra : Michael Lund

Dato : 18-07-04 11:44

Hej,

Hvad synes i om det her? Hvad kunne være bedre?

http://www.kodehaj.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=3

Billedet er beskåret en anelse i højre side for at fjerne en forstyrrende
blomst. Der er justeret lidt på kontrast og farvetonerne, men derudover er
der intet gjort.

Selv synes jeg at billedet kunne forbedres på følgende to punkter:
1) baggrunden er tilpas uskarp, men kunne have være ensartet - men sådan er
det når når man fotograferer i sin egen have.
2) Pottekanten nederst forstyrer lidt - men skærer man den væk ødelægger
bliver blomstermotivet ødelagt. Billedet skulle nok have været taget fra en
lidt lavere vinkel..

mvh
Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-07-04 12:46

"Michael Lund"
> [...]
> bliver blomstermotivet ødelagt. Billedet skulle nok have været taget fra en

Det er himlen der generer mest, hvis den havde været feks. blå
(bare for at vælge en tilfældig farve) ville billedet have været
bedre. Og så skal der lys på blomsten Michael flot lys..!!!!!
Krukken kan jeg godt li' den kan du godt have mere af.. -max-

Fra : Michael Lund

Dato : 18-07-04 14:51

> [...]
> bedre. Og så skal der lys på blomsten Michael flot lys..!!!!!
> Krukken kan jeg godt li' den kan du godt have mere af.. -max-

Her er lidt lys på, og himlen er ikke udbrændt. Desværre er lyset bare den
indbyggede blits, men jeg synes egentlig selv effekten er meget god/sjov.
Motivet er et andet, men det er fra samme potte, og fra samme tidspunkt som
det andet.

http://www.kodehaj.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=1

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 18-07-04 13:34

Michael Lund wrote:
> Hej,
>
> Hvad synes i om det her? Hvad kunne være bedre?
>
> http://www.kodehaj.dk/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=3

Enig i dine betragtninger om hvad der kunne være bedre.
Vil dog lige sige at det er synd at det lille billede (autogenereret) er
så dårligt. Jeg troede næsten det var taget med webcam, men når man
klikker på det og ser det store ser det jo fint ud.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-07-04 20:47

Michael Lund wrote:

> Hej,
>
> Hvad synes i om det her? Hvad kunne være bedre?

Dette billede er blot en gang blomster-knipseri.

Når man laver nærfoto af blomster, så skal der også arbejdes med
lyset, kompositionen og baggrunden, ellers bliver det blot en
triviel registrering af, hvordan den pågældne blomst ser ud, når man
går tilstækkelig tæt på den...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-07-04 20:57

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> lyset, kompositionen og baggrunden, ellers bliver det blot en
> triviel registrering af, hvordan den pågældne blomst ser ud, når man

Ja, du skulle næsten have givet et af dine egne eksempler med, så Michael
kan lære hvad en stor fotograf kan:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/hus_%26_have/haveplanter/_blaa_lilje-15.html

En absolut utriviel registrering. Spændende og udfordrende. Der er virkelig
arbejdet med lyset, baggrunden og kompositionen.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Pico

Dato : 18-07-04 23:33

Michael Lund wrote:
> [...]
> 1) baggrunden er tilpas uskarp, men kunne have være ensartet - men
> sådan er det når når man fotograferer i sin egen have.

Så har du da netop mulighed for at sætte en ensartet baggrund op

> 2) Pottekanten nederst forstyrer lidt - men skærer man den væk
> ødelægger bliver blomstermotivet ødelagt. Billedet skulle nok have
> været taget fra en lidt lavere vinkel..

Igen, det har du da fin mulighed for i din egen have

Bare min mening

Pico

Fra : Michael Lund

Dato : 19-07-04 11:23

> Igen, det har du da fin mulighed for i din egen have
>
> Bare min mening

du har fuldstændig ret - det var efter-rationaliseringer... ting jeg vil
gøre bedre næste gang...

mvh
Michael