Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Finepix S7ooo
Fra : j.k.

Dato : 16-07-04 10:28

hej er lidt nyskærig er der nogen der kan fortælle mig vad de mener om dette
kammera og har nogle afaringer med dette eller er dette kamer ikke ret
meget udbret syndtes ikke man høre så meget om det her inde.

Noget helt andet er det alle her der bruger photoshop og kun mig der ikke
har råd til at købe dette
hvad med print shop prog kan det ikke bruges ???

Ps.ved godt at d 70 er godt kammera men er også i en helt anden prisklasse

Hvh Jan Kammersgaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-07-04 11:21

j.k. skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det ser OK ud - men der er mange andre fine kameraer i den prisklasse
f.x. Canon G5 og lign.

Den største "ulempe" ved Fuji er den elektrokiske søger, som efter hvad
jeg har hørt, ikke er voldsom god ved dårlige lysforhold.

Hvis du tager perfekte billeder, så behøves du ikke noget program - men
ellers jo - du kan komme langt med andre end Photoshop (som i øvrigt
fulgte med mit kamera i en OEM-version, der opfylder de fleste behov) -
f.x. laver Jasc nogle OK og billige programmer - der er også flere OK
freeware-programmer, der kan findes gratis på internettet.

Hvis du har brug for et spejlreflex med de fordele det giver - så er de
billigste Nikon D70 og Canon EOS 300D - men du kan komme langt uden - og
til familiefoto og lign er et mindre point&shoot kamera mere praktisk.

Så det afhænger helt af dine behov.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-04 11:39

"j.k."
> [...]
> hvad med print shop prog kan det ikke bruges ???
>
> Ps.ved godt at d 70 er godt kammera men er også i en helt anden prisklasse

Der er mange andre programmer der fungerer helt fint, hvis du har
tid og lyst kan du jo prøve dig frem til du finder noget der passer
dig.. Men har du ambitioner om at arbejde med foto på et mere
professionelt plan engang ude i fremtiden, så er det praktisk at
lære at bruge ps fra starten, måske..
Der er mere billedglæde i et dslr end i et digicam, men kun du
kan vudere om det er investeringen værd.. Hvis du spørger mig
så spar sammen og vent til du har råd til et d70 eller 300d, eller
måske et brugt.. -max-

Fra : Henning Kampmann

Dato : 16-07-04 21:18

Hej

On Fri, 16 Jul 2004 11:27:43 +0200, "j.k." <jk@skyweb.dk> wrote:

> [...]

Du får rigtig meget kamera og billedkvalitet for pengene. Jeg
købte mit i Tyskland, hvor det jo er endnu billigere. Prøv at se
www.s5000.net, så får du sikkert svar på alle dine spørgsmål.

Venlig hilsen

Henning

Fra : Kim Skovsby

Dato : 17-07-04 07:48

Hej Jan

Fujifilm S7000 er et virklige fedt kamera, jeg har selv arbejdet en del med
det. Det har naturligvis også sine dumme sider, men overall... Så vil man få
et rigtig godt kamera. Dog syntes lige du bor finde ud af hvor/hvordan du
vil fotografer med det, er der specielle ting du skal bruge det til osv. For
S7000 ligger i samme klasse som Canon G5 - Olympus C-5060 - Nikon Coolpix
5400 - Sony V1 alle er rigtigt gode kamera, men arbejder som sagt meget
forskeligt.

Forskelen ligger mest i hvordan kameraene arbejder, og hvordan de loser
specifike opgaver, sætter du bare kameraet på automode, så vil du ikke kunne
se den store forskeld på billederne, kamerane i mellem.

Du kan sagtens bruge Printshop Pro eller Adobe Elements 2.0

Et Nikon D70 eller en Canon Eos 300D behoves ikke at være bedre end S7000.
Det afhænger meget af hvilken opgaver du skal have dit digitalkamera til at
lose.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-07-04 14:32

> [...]
> hvad med print shop prog kan det ikke bruges ???
>
> Ps.ved godt at d 70 er godt kammera men er også i en helt anden prisklasse

Jeg er lidt usikker her, var det 7000'eren der brugte sit batteri meget
hurtigt, selv når det lå slukket ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Henning Kampmann

Dato : 17-07-04 18:20

Hej
-klip-

De tidlige 7000-modeller havde et problem, som imidlertid er
løst. Du skal blot kontrollere serienummeret:

"The Serial Numbers before 34L60001 were produced before 12-15-04
and they had the problem".

Venlig hilsen

Henning

Fra : Erik W.

Dato : 17-07-04 21:16

> [...]
> kammera og har nogle afaringer med dette eller er dette kamer ikke ret
> meget udbret syndtes ikke man høre så meget om det her inde.

Problemet er vel at S7000 prismæssigt kommer til at ligge meget tæt på
eksempelvis Panasonics http://www.nomatica.com/photo/dmcfz10bkDK.htm som nok
var det kamera som jeg ville gå efter i den prisklasse. I forhold til den
har S7000 den fordel at den tager CF Type II kort. Den feature savner jeg i
mit S5000.

mvh Erik