Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd til nybegynder: Køb af brugt spejlrefl~
Fra : Sørensen

Dato : 15-07-04 09:33

Jeg har oprettet en tilsvarende tråd med med købsønske i markedsgruppen, men
prøver lige her, da det nok er her rådene findes.

Vi kører normalt med et Canon Digital Ixus kamera, men kæresten har
pludselig fået griller om, at hun godt kunne tænke sig et spejlreflekskamera
ved siden af - så hun kan få bedre dybde og blurred baggrund på portrætter.
Et sådan har vi aldrig ejet - og jeg aner intet om dem.

Jeg forestiller mig dog, at de fåes rimeligt billigt p.t. pga. den digitale
konkurrence.. (?)
Vi vil ikke købe noget forældet eller på nogen som helst måde defekt, men
derimod gerne et moderne og automatisk et - hvis de fåes til billige penge.
Prisen kommer NOK ikke over 500,- alt inkl. og klar til brug (højst
batterier og en rulle film vil vi investere i ved siden af). (Fx så jeg lidt
tilbage i markedsgruppen en vurdering af et Canon EOS 3000 med
noget udstyr (filter) til mellem 3-500,-)

Gode tips til, hvad man skal gå efter når det drejer sig om brugt
spejlrefleks, der kvalitet men billigt, er meget velkomne! Hvad skal desuden
følge med? (Jeg aner intet om zoom/objektiver, filtre eller andet!)
(Info om mærker, modeller, årgange og betegnelser er altså meget
velkomne.)

Mange tak for hjælpen på forhånd!
VH Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 10:29

"Sørensen" <duvedikkehvemSLETTES@hotmail.IngenReklamecom> skrev i en
meddelelse news:yarJc.88$h_2.60@news.get2net.dk...
> [...]
> følge med? (Jeg aner intet om zoom/objektiver, filtre eller andet!)
> (Info om mærker, modeller, årgange og betegnelser er altså meget

Tja, kamerahuset kan nok findes brugt til en 400-500 kr, men det er
objektiverne der er dyre... skal det være kvali, kommer prisen ikke under
1500,- (altså samlet)... f.eks. en 50mm 1:1.8 ... dyrt, men dejligt!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-07-04 17:30

"Sørensen" <duvedikkehvemSLETTES@hotmail.IngenReklamecom> wrote in message
> Jeg har oprettet en tilsvarende tråd med med købsønske i markedsgruppen,
men
> prøver lige her, da det nok er her rådene findes.
-sakse-
> [...]
lidt
> tilbage i markedsgruppen en vurdering af et Canon EOS 3000 med
> noget udstyr (filter) til mellem 3-500,-)

Hej Sørensen.

Som så meget andet gælder det: Man får hvad man betaler for.
Kig evt. i DBA for brugtpris-ideer på de kendte mærker - du får ikke meget
kvalitet for 500 kroner.
Men kig bl.a.efter Nikon, Canon, Leica, Olympus og Minolta.
Undgå de ukendte mærker.
Objektiver ved jeg ikke nok om til at turde begynde at rådgive dig, men der
burde være masser af tidligere og nuværende spejlrefleksbrugere der kan det
på fingrene, og som muligvis gerne kommer med råd og vejledning.

God jagt.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Sørensen

Dato : 16-07-04 08:20

> [...]
men
> prøver lige her, da det nok er her rådene findes.

I skal have mange tak for jeres råd!

- Det blev til en Canon EOS 3000, som jeg henter mandag eller søndag. Så
glæder jeg mig til, vi skal skyde de første billeder med spejlrefleks, og
håber den blurrede baggrund og dybdevirkningen kommer nærmest af sig selv.

VH Sørensen