En gang til Virker stadig ikke ! java.lan~
Fra : Kim Olsen

Dato : 07-05-01 16:29

Hej ng,

Jeg har to klasser i mit c:\t dir en ved navn Area.java og en ved navn
CreateMap.Java

Createmap extender JFrame og så har jeg en under klasse til CreateMap
AreaImage som extender JPanel

min autoexec.bat ser nu ud som følger men det virker stadig ikke
SET CLASSPATH=C:/t;C:/jdk1.3;.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Lars Dam

Dato : 07-05-01 17:23

On Mon, 7 May 2001 17:28:49 +0200, "Kim Olsen" <kim_olsen@email.dk>
wrote:

> [...]
>AreaImage som extender JPanel
>
>min autoexec.bat ser nu ud som følger men det virker stadig ikke

Hvor bruger du slash, og ikke backslash, som er normalt for
dos/windows?

Jeg ville skrive:

SET CLASSPATH=C:\t;C:\jdk1.3;.

>Hilsen
>
>Kim Olsen

vh. ld

--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-05-01 17:30

Sorry der gør jeg faktisk også det er bare en tyrk fejl sorry

Fra : Janus

Dato : 07-05-01 17:59

Prøv lige at skrive set i din dosprompt, og se, om din classpath overhovedet
er repræsenteret. Og hvis den er, og der står som nedenstående, så prøv at
skrive set CLASSPATH = c:\t\;c:\jdk1.3\;. og kør programmet igen. Hvis den
brokker sig over JFrame og lign. klasser, så sæt classpath til også at
inkludere c:\jdk1.3\jre\lib\rt.jar

Vh Janus

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-05-01 18:36

Hej ng,

Det er så her med afprøvet MEN med samme fejl ??

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Lars

Dato : 08-05-01 13:20

Hej Kim

Har du fået løst dit problem?

Hvis ikke - kan du så ikke svare på, hvorvidt du anvender packages eller ej?

Hvis du ikke anvender pakker, så burde kunne køre programmet direkte fra
dosprompten - uden at angive classpath - har du prøvet det?

Hvis du anvender pakker, kan den angive fejl opstå i forbindelse med din
package-deklaration i de enkelte klasser eller hvis du ikke får sat korrekt
classpath under eksekveringen (som du jo ved).

/Lars

Fra : Kim Olsen

Dato : 14-05-01 14:34

Hej Ng,

sorry for at jeg ikke svare før nu, men jeg har fået løst mit problem ! hvad
jeg har gjort må i ikke spørge om men nu virker det

Tak for hjælpen