Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: "Street Beat"
Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 16:03

Et billede i farver, oprindelige folk i Buenos Aires.-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1280882

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-04 16:13

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et billede i farver, oprindelige folk i Buenos Aires

Dit billede fortæller, som sædvanligt, en god historie. Jeg kunne godt bruge
lidt mere af kvinden yderst til venstre, og muligvis lidt mere afdæmpede
farver, men dit billede illustrerer på bedste vis, at komposition "efter
bogen" ikke er nødvendigt for at skabe spændende og vedkommende billeder -
måske snarere tværtimod.

Kunne du ikke lægge din fuglejagt på hylden et par uger og så tage turen
rundt på Amager og i København og skyde lidt mennesker? Det ville glæde
ihvertfald mig meget.

--
-Jens B.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 16:48

"Jens Bruun"
> [...]
>
> Kunne du ikke lægge din fuglejagt på hylden et par uger og så tage turen
> rundt på Amager og i København og skyde lidt mennesker? Det ville glæde

Ja jeg fik desværre ikke hendes nummer, men hvis jeg kommer
der over igen skal jeg da sige du er interesseret Hehe farverne
var jeg ellers så glade for, men det lader ikke til andre har det på
samme måde..
Ja der er ikke så meget gang i fuglene i øjeblikket, så det ku' være.
Tak for kritten Jens! -max-

Fra : Casper Bang

Dato : 14-07-04 17:08

> [...]
> bogen" ikke er nødvendigt for at skabe spændende og vedkommende billeder -

Enig. Et flot billede, men jeg tror du kunne blive bedre ved at køre lidt
ned i det blå!?

> Kunne du ikke lægge din fuglejagt på hylden et par uger og så tage turen
> rundt på Amager og i København og skyde lidt mennesker?

Er der ikke en lov imod det?

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-04 17:12

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40f55a4e$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Er der ikke en lov imod det?

Både og. Du må ikke skyde dem med 7,68mm eller 9mm, men du må gerne skyde
dem med 500mm, som jeg tilfældigvis ved, er Max' favoritvåben.

--
-Jens B.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 19:21

"Jens Bruun"
> [...]
>
> Både og. Du må ikke skyde dem med 7,68mm eller 9mm, men du må gerne skyde
> dem med 500mm, som jeg tilfældigvis ved, er Max' favoritvåben.

14mm er nu heller så så tosset, så kommer man
rigtigt tæt på offeret og får nogle funny vinkler. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-07-04 16:51

-max- wrote:
> Et billede i farver, oprindelige folk i Buenos Aires.-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1280882

Jeg ledte lige min ordbog igennem, og fandt dette ord, som jeg synes jeg vil
bruge: pragtfuldt! Kontrasten er lige en tand i overkanten synes jeg, men
sådan er jeg jo lidt mindre kontrastvenlig end andre. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 19:27

"Morten Wartou"

> [...]
> bruge: pragtfuldt! Kontrasten er lige en tand i overkanten synes jeg, men
> sådan er jeg jo lidt mindre kontrastvenlig end andre. :)

He - det er sjovt der er mange der ikke kan li den "effekt"
med power color og power kontrast, hehe brugte ellers
lang tid på at få lige det udtryk, oh well - back to the
drawing board.. Tak for det Morten!)-max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-07-04 19:32

-max- wrote:
> [...]
> lang tid på at få lige det udtryk, oh well - back to the
> drawing board.. Tak for det Morten!)-max-

"Power colour" er rigtigt effektivt i dette billede - det får et meget
sydamerikansk udtryk. Hvilket selvfølgelig også kan forklares med, at det er
skudt i Sydamerika. :) Men jeg tror bestemt også den overdrevne kontrast er
effektiv i dette eksempel, men den er altså også meget overdreven, og jeg
tænkte jo blot, at det måske ville være godt med bare en smule mindre
kontrast.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou
Amatørknipser og fotoforbruger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 19:43

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> effektiv i dette eksempel, men den er altså også meget overdreven, og jeg
> tænkte jo blot, at det måske ville være godt med bare en smule mindre

Hehe - jeg fangede den godt første gang, Morten..-max-

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 15-07-04 07:25

>He - det er sjovt der er mange der ikke kan li den "effekt"
>med power color og power kontrast, hehe brugte ellers

Jeg tænkte med det samme "crossprocess" da jeg så de meget mættede blå
ogr røde farver, men det kan man vist kun i Photoshop med sådan et
S2... Personligt kan jeg godt lide den effekt når den bruges med
omtanke - det er ikke altid at den er lige flatterende for motivet

Jeg tilslutter mig at jeg godt kunne tænke mig lidt mere af den
bageste pige til venstre og måske en anelse mere af detdernusker i
baggrunden , men jeg er usikker på om det kunne have ladet sig gøre at
tilte kameraet opad uden at trivialisere forgrunden?

Mvh Anders

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-04 08:44

"Anders Rostgaard Bystrup"

> [...]
> S2... Personligt kan jeg godt lide den effekt når den bruges med
> omtanke - det er ikke altid at den er lige flatterende for motivet

Præcis.!! Bruger det sjældent, men måtte altså lige...

> [...]
> baggrunden , men jeg er usikker på om det kunne have ladet sig gøre at
> tilte kameraet opad uden at trivialisere forgrunden?

Jeg var ikke glad for baggrunden og specielt fyren med lyse bukser
og hvid skjorte. En med mere rutine havde bestemt fundet en bedre
løsning, det her var hvad jeg ku' komme op med. Jeg er glad for at
den bageste pige er lidt annimeret og ville ikke beskære hende på den
måde hvis jeg havde chancen for at gøre det om, men sådan er det
nogen gange.. Med al den konstruktive kritik i baghovedet kan jeg
måske gøre det en anelse bedre når jeg står i sådan en situation igen.

> Mvh Anders

Så tak Anders og alle der har deltaget, det er altid godt at se det
med andres øjne - I det hele taget er jeg glad for al den kritik
i giver mig - nogen billeder er lettere at give kritik tror jeg, men
sjovt nok er der ingen der har "turdet" givet sig i kast med lige det
billede på photosig... )-max-

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-04 17:57

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Et billede i farver, oprindelige folk i Buenos Aires.-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1280882

Max, tager du gas på gruppen?
Viser et totalt fejlskud med voldsomt blåstik. Gik den bare af mens du bar
apparatet løst hængende?

Tja, efter diskussionerne her, forstår jeg dig godt.
Gert

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-04 18:05

Gert Nielsen wrote:
> Max, tager du gas på gruppen?
> Viser et totalt fejlskud med voldsomt blåstik. Gik den bare af mens du bar
> apparatet løst hængende?

Fejlskud er da bare kunst... og visse "fejlskud" har da deres
charme :)

// Hans, der selv synes forholdsvist godt om understående fejlskudte knipseri:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-07/2004-07-06/CRW_5753.jpg
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 19:40

"Hans Joergensen"

> [...]
> charme :)
>
> // Hans, der selv synes forholdsvist godt om understående fejlskudte knipseri:

Det billede, selv om det forestiller en kat, illustrere meget
godt hvordan man har det hvis man er kommet til at drikke
postevand i New Delhi - stakkels mis og ikke en dyne den
kan trække over hovedet..
Hva er der galt med dit objektiv.. Man blir næsten i fest-
stemning, Hans - kunst!?)-max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-04 19:54

-max- wrote:
> Hva er der galt med dit objektiv.. Man blir næsten i fest-
> stemning, Hans - kunst!?)-max-

Det er bygget af en støvsugerslange

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 20:07

"Hans Joergensen"

> Det er bygget af en støvsugerslange
>
> // Hans

Hold kæft hvor smart Hans - to i een.. Hvordan har den det
med makro optagelser - slurph, hvor blev fluen af )-max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-04 23:01

-max- wrote:
> Hold kæft hvor smart Hans - to i een.. Hvordan har den det
> med makro optagelser - slurph, hvor blev fluen af )-max-

"Desværre" sidder der jo glas i den, så suge kan den ikke ;)

Men det er et sjovt legetøj... specielt til formålsløse knipserier.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 23:35

"Hans Joergensen"

> "Desværre" sidder der jo glas i den, så suge kan den ikke ;)
>
> Men det er et sjovt legetøj... specielt til formålsløse knipserier.
>
> // Hans

Ringdingdingding..-max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 19:31

"Gert Nielsen"

> [...]
> apparatet løst hængende?
>
> Tja, efter diskussionerne her, forstår jeg dig godt.

Høhø - jeg har en hel serie af den slags, som jeg vil poste
hvis i ikke opfører jer ordentligt.. Jeg syns altså det er flot,
hmm, tid til en ny synstest, sigh..-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-07-04 19:45

-max- wrote:
> "Gert Nielsen"

> Høhø - jeg har en hel serie af den slags, som jeg vil poste
> hvis i ikke opfører jer ordentligt.. Jeg syns altså det er flot,
> hmm, tid til en ny synstest, sigh..-max-

Ganske enig.. flot billede, som får mig til at spørge til hvad der ligger
bag hele denne scene, det kunne udmærket supplere en artikel i et blad om
den pågældende kultur og folkeliv osv.
Lad os høre hvad baggrunden er. Er det i dk eller...?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 20:20

"Peter Andersen"

> [...]
> den pågældende kultur og folkeliv osv.
> Lad os høre hvad baggrunden er. Er det i dk eller...?

Nå - Puh ha, endelig een der ikke syns farverne er "for meget"
du er måske også farveblind, hehe, tænk hvis andre ku se med
vores øjne - waw - Ja det er altså ikke taget i dk, troede det
fremgik af titlen - "Buenos Aires", men nej måske jeg har været
for diskret med den overskrift, hehe... Nårh nej - fandens, det var
jo det andet billede, ehjj nej for fanden hvorfor sidder jeg også her
med solbriller på, hvem var det der foreslog at vi tog solbriller på
til solnedgangs billedet, jeg gider ikke mere, hehe, kan ikke se en
skid med dem på... Det passer ikke jeg kan godt se, hmm hva
fanden har jeg puttet i kaffen... Nu kan jeg huske det - billedet
er fra Argentina og de folk her var til demonstration mod et eller
andet på spansk, det var de røde faner og banerne der ledte mig
på sporet, aner ikke hvad alle ungerne skulle, men det var rigtigt
hyggeligt.. Hvad syns du Peter, eh mangler lidt baggrundsstof til
historien, eller... Lige pludselig pakkede de sammen og gik, hm
ja så skete der sku ikke mere, øv.. Tror ikke det er noget for
Ritzau. Men tak for det Peter.. -max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-07-04 21:31

-max- wrote:
> [...]
> historien, eller... Lige pludselig pakkede de sammen og gik, hm
> ja så skete der sku ikke mere, øv.. Tror ikke det er noget for

næ, jeg ville med vilje ikke sige noget om farverne, men når du ligefrem
efterlyser det så syntes jeg der er lige lovlig meget knald på blå og rød -
dvs. du mister tegningen i det. Men det er en ligegyldig ting som ikke har
betydning for det vigtige: billedet, motivet! og det er i orden.

Nåja, er virkeligheden ikke spændende nok så digter man vel selv noget bedre

--
Vh. Peter Andersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 21:43

> [...]
> betydning for det vigtige: billedet, motivet! og det er i orden.
>
> Nåja, er virkeligheden ikke spændende nok så digter man vel selv noget bedre

Øv - nu syns jeg lige det gik så godt - Jeg har lavet et nyt billede
der er hverken rød og blå... Så håber jeg ikke du kommer og
siger der er for meget gult.... )-max-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-07-04 21:50

-max- wrote:

> Øv - nu syns jeg lige det gik så godt - Jeg har lavet et nyt billede
> der er hverken rød og blå... Så håber jeg ikke du kommer og
> siger der er for meget gult.... )-max-

Hej max, du kan ikke regne med Peter Andersen, se de billeder han
har liggende på www.fotokritik.dk - mange af dem er uskarpe, og en
stor del af dem har et kraftigt farvestik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-07-04 21:56

Niels Ebbesen wrote:

> Hej max, du kan ikke regne med Peter Andersen, se de billeder han
> har liggende på www.fotokritik.dk - mange af dem er uskarpe, og en
> stor del af dem har et kraftigt farvestik...

Pilletid.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-07-04 21:58

Niels Ebbesen wrote:

> Hej max, du kan ikke regne med Peter Andersen, se de billeder han
> har liggende på www.fotokritik.dk - mange af dem er uskarpe, og en
> stor del af dem har et kraftigt farvestik...

Jeg har ikke noget liggende på fotokritik.dk. Der kunne tilfældigvis være
flere der hed det samme her i DK.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-07-04 19:01

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke noget liggende på fotokritik.dk. Der kunne tilfældigvis være
> flere der hed det samme her i DK.
>
> --
> Vh. Peter Andersen
++++++++++++++++++++++++

Hej Peter.

Ahhh, er du nu sikker på det? Peter som fornavn og Andersen som efternavn,
det er der sørme ikke mange der hedder

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 21:58

"Niels Ebbesen"

> Hej max, du kan ikke regne med Peter Andersen, se de billeder han
> har liggende på www.fotokritik.dk - mange af dem er uskarpe, og en
> stor del af dem har et kraftigt farvestik...

Hehe - du er morsom, Niels... De hedder sku da allesammen
Peter A. - Et mere direkte link vil være fint, men det skal vi måske
la' Peter om.. )-max-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-07-04 19:17

> Hej max, du kan ikke regne med Peter Andersen, se de billeder han
> har liggende på www.fotokritik.dk - mange af dem er uskarpe, og en
> stor del af dem har et kraftigt farvestik...

+++++++++++++++++++++++++

Hej Niels.

Har Peter Andersen bedt om kritik af hans billeder?
Som du selv skrev i en meddelelse, da der var én der henviste til nogle af
dine mindre heldige billeder "Og så vidt jeg kan se, så har jeg vist ikke
bedt om at få dem
kritiseret...!" Du er så dobbeltmoralsk.

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-07-04 21:56

-max- wrote:
> "Peter Andersen"

> Øv - nu syns jeg lige det gik så godt - Jeg har lavet et nyt billede
> der er hverken rød og blå... Så håber jeg ikke du kommer og
> siger der er for meget gult.... )-max-

Næ, det siger jeg ikke Til gengæld kan jeg ikke rigtig hitte ud af hvad
jeg syntes om det. Det er spændende men at de to kvinder i midten ikke
foretager sig noget er på en eller anden måde forstyrrende... det er ikke
rigtig til at se hvad det er de egentlig er de vil Det der er gør det
lidt sjov er manden til venstre, men loftet med brædderne er forstyrrende.
Har du rodet rundt på gulvet for at tage det eller er det konen og
svigerinden du har engageret til et setup? )
Men kunne jeg bedre lide det andet

--
Vh. Peter Andersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 22:11

"Peter Andersen"

> [...]
> Har du rodet rundt på gulvet for at tage det eller er det konen og
> svigerinden du har engageret til et setup? )

Ja - tænkte på at kalde det "kysset", damn man skal sku da
også skære det ud i pap.. Men måtte lige se hvad du mente
med at de ikke lavede noget, det kunne jo være de havde
sat sig ned siden sidst jeg kiggede, hmm, for meget Hogwarts..
Men jeg er kommet i tanke om at man måske med lidt meget
god vilje, hehe - og det har vi jo meget af , kunne se en
forbindelse til Edvard Munch's "Jalousi" (damn har glemt
hvordan man staver jealousy.... både på dansk og engelsk)..
Ja jeg griber efter strå her, jeg sku også ha flyttet den flaske..
-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-07-04 22:18

-max- wrote:
> [...]
> hvordan man staver jealousy.... både på dansk og engelsk)..
> Ja jeg griber efter strå her, jeg sku også ha flyttet den flaske..

Æhh, hvordan det kædes sammen hænger vist sammen med hvad du har i den
flaske... Nå, du kan få lov at forklare eller bortforklare...
Eller også springe over og så bare vis nogle flere billeder...

--
Vh. Peter Andersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 22:26

> [...]
> flaske... Nå, du kan få lov at forklare eller bortforklare...
> Eller også springe over og så bare vis nogle flere billeder...

Ja du har ret det ligner slet ikke Munch's billede:
http://homepages.pavilion.co.uk/lincreasey/jealousy.jpg
Det er et mesterværk, hehe.. -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-04 21:30

"-max-"
> Et billede i farver, oprindelige folk i Buenos Aires.-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1280882

Jeg fandt sku et billede uden blåt, stadig fra BA..)-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1281112