Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg fik min D70 !
Fra : Aleks

Dato : 12-07-04 08:55

....og så vil jeg gerne dele min glæde med Jer alle sammen !
Jeg var lun på det i et styk tid og læste meget om det, inklusive den
diskussion om
hvilken lense man skal købe det med. Jeg var nu også besluttet til at købe
det med 18-70 mm og
fandt faktisk leveringsklar D70 i Japanfoto, godt nok til ikke så billig
pris ,men det var faktisk den
eneste sted, man havde dem på lager og da jeg skal på ferie om en uge og
gerne vil have nyt legetøj var
jeg meget tæt på at slå en handel, men... men jeg endte ( midlertidigt )
alligevel med en 28-80mm...

Årsag ? Tja, der er et tilbud - ( gælder iøvrigt kun idag! ) i Electronic
World på en D70+28-80mm samlet til
8700,-
Det synes jeg ikke, man skulle sige nej til, eller hvad mener I ?

Anyway, nu skal jeg i gang med at lege lidt, kan ikke vente at komme hjem

Et spørgsmål dog:
Hvor kan jeg billigst anskaffe en DX18-70mm - kan det betale sig at købe i
Tyskland ?
Eller er det måske muligt at få byttet min helt nye 28-80mm ( plus lidt
ekstra betaling selvfølgeligt ) til
en 18-70mm et eller sted herhjemme ? Nogle kender nogle forhandlere, der
ville være villige til
sådan noget ?

Fortsat en god "sommer"dag til allesammen

Aleks

Fra : HKJ

Dato : 12-07-04 09:27

"Aleks" <vrisca_dupetariaXXX@yahoo.com> wrote in message

> Et spørgsmål dog:
> Hvor kan jeg billigst anskaffe en DX18-70mm - kan det betale sig at købe i
> Tyskland ?

Prøv at kigge efter et brugt objektiv, nogle udskifter 18-70 med 24-120 VR
objektivet.

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-07-04 14:28

HKJ wrote:
> "Aleks" <vrisca_dupetariaXXX@yahoo.com> wrote in message

> Prøv at kigge efter et brugt objektiv, nogle udskifter 18-70 med
> 24-120 VR objektivet.

Og det er synd, da 18-70 er skarpere end 24-120 VR.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : HKJ

Dato : 12-07-04 14:34

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> wrote in
message news:40f29188$0$23873$14726298@news.sunsite.dk...

> Og det er synd, da 18-70 er skarpere end 24-120 VR.

Ikke ved 1/10 sekund håndhold, jeg kan også godt lide den ekstra zoom på
24-120.

Jeg har begge, men har ikke fået sammenlignet skarpheden på dem endnu.
Indtil videre har jeg brugt 18-70 når der er lys nok og 24-120 når
lukkertiden bliver for lang til håndholdt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-07-04 09:40

"Aleks" <vrisca_dupetariaXXX@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> ...og så vil jeg gerne dele min glæde med Jer alle sammen !

Tillykke med den lille ny og rigtig god fornøjelse

--
-Jens B.

Fra : Aleks

Dato : 12-07-04 10:51

tusind tak for det !

Aleks

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-07-04 10:02

> ...og så vil jeg gerne dele min glæde med Jer alle sammen !

Tillykke med det, Aleks. Jeg går selv og venter i spænding på at modtage
mit, som er bestilt i Tyskland

> [...]
> ekstra betaling selvfølgeligt ) til
> en 18-70mm et eller sted herhjemme ? Nogle kender nogle forhandlere, der

Der er nok forhandlere herhjemme, som er villige til at handle med dig, men
umiddelbart tror jeg, at du får objektivet billigere i Tyskland, men jeg er
ikke sikker. Generelt er nye objektiver i hvert fald billigere i Tyskland.

> Fortsat en god "sommer"dag til allesammen

I lige måde, og god ferie

MVH
Thomas

Fra : Aleks

Dato : 12-07-04 11:04

Tak for det ! Håber du snarest får dit leveret ! Og god fornøjese når du
kommer så langt !
Er det en hemmelighed eller kan du fortælle os, hvad det kom til at koste
dig
i Tyskland ? Det skulle det være en del billigere, ikke ?

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> Tillykke med det, Aleks. Jeg går selv og venter i spænding på at modtage
> mit, som er bestilt i Tyskland

Kan du anbefælle en god tysk hjemmeside - jeg kender selv nogle ( f.eks.
technikdirekt.de ), men ved ikke
om de er allerbilligste mht. et objektivkøb ?

> [...]
er
> ikke sikker. Generelt er nye objektiver i hvert fald billigere i Tyskland.

Tusind tak for det !!

MVH Aleks

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-07-04 11:17

> [...]
> dig
> i Tyskland ? Det skulle det være en del billigere, ikke ?

Det er skam ingen hemmelighed, hvad jeg har givet. Jeg har givet 1100,- euro
for huset alene, men man kan få det på nettet til 1000,- euro. Så hvor meget
billigere det er for mig, ved jeg ikke, omkring 1000,- kr i forhold til,
hvad jeg skulle give ved den lokale Nikon-forhandler. Nu glæder jeg mig bare
til det kommer
Men du kan være rigtig godt tilfreds med din pris, den minder meget om, hvad
du finder i Tyskland, så et rigtig godt tilbud du har fået.

MVH
Thomas

Fra : Jan Richardy

Dato : 12-07-04 11:33

> [...]
> World på en D70+28-80mm samlet til
> 8700,-
> Det synes jeg ikke, man skulle sige nej til, eller hvad mener I ?

Som der tidligere er sagt her i gruppen, så er det synd at smække alt for
dårligt glas foran et kamera som D70'eren. Du kan måske nemt blive skuffet,
når du i mange tilfælde får uskarpe billeder pga. dårlig optik. Og så vidt
jeg kan forstå, er 28-80'eren ret dårlig.

Så gør dig selv en tjeneste og køb Nikons AF 50mm f/1.8 D objektiv, som kun
koster lidt over 1000 kroner. Det er et af de mest skarpe Nikon-glas til
trods for den latterligt lave pris. Med 50'eren kan du lave nogle rigtigt
lækre og skarpe billeder, som viser noget af det bedste kameraet kan
præstere.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-07-04 11:53

"Jan Richardy" <janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> når du i mange tilfælde får uskarpe billeder pga. dårlig optik. Og så vidt
> jeg kan forstå, er 28-80'eren ret dårlig.

Jeps, det er tidligere beskrevet at 28-80'eren er ikke det plastic værd den
bygget af men det er jo nok en underdrivelse.

> [...]
> trods for den latterligt lave pris. Med 50'eren kan du lave nogle rigtigt
> lækre og skarpe billeder, som viser noget af det bedste kameraet kan

Jeg kan kun anbefale dette objektiv, jeg bruger det selv meget til alt
muligt, og selv også potræt foto.

Tillykke med det nie kemra Aleks og god fornøjelse på ferien, håber vi får
nogle af billederne at se, hvis du kommer nogle spændene steder hen

Mvh
Simon

Fra : Aleks

Dato : 12-07-04 12:58

Ja, jeg har også hørt om det objektiv og har haft det i mine overvejelser...
Et måske dumt spm. : er det en bedre idé at sælge/bytte min 28-80mm og få DX
18-70mm
istedet for eller at beholde 28-80 og tillige anskaffe den meget positiv
omtalte 50mm f/1.8D ?
Jeg ved godt, at det kommer meget an på, hvad éns behov er plus andre
faktorer, men alligevel -
hvad ville I selv gøre, uden at bruge alt for mange penge ?

Mht.ferien - i år rejser jeg ikke nogen steder, da jeg rimeligt snart skal
være far ))
Så ingen vildt spændende steder i år - men det betyder ikke, at man ikke kan
lave nogen spændende billeder alligevel, vel?

Hilsen
Aleks

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-07-04 13:21

> [...]
> faktorer, men alligevel -
> hvad ville I selv gøre, uden at bruge alt for mange penge ?

Ja altså jeg bruger selv et Sigma 24-70 EX objektiv som standart og har så
50 mm fra nikkor til de opgaver hvor jeg kan bruge det objektiv. Men jeg vil
foreslå at få byttet 28-80 til 18-70, og så købe et 50 mm. For med den
kvalitet du for i 18-70 vil du være glad for at være kommet af med
28-80'ren. Uden at bruge alt for mange penge, så ville jeg måske sælege dine
nikkor objektiver og gå efter sigma EX serien. det er virkelig kvalitets
objektiver til lave priser.

> [...]
kan
> lave nogen spændende billeder alligevel, vel?

Det rigtigt, en god fotograf kan få et spændene billede ud af selv det
kedeligste motiv men held og lykke med det. Det dejlige med de digitale
er jo bare at knipse løs og så udvælge det billede man syntes blev bedst.

God ferie, jeg tager selv til Silkeborg så mon ikke jeg får nogle gode
billeder med hjem, nu får vi at se.

Mvh
Simon

Fra : Ole

Dato : 12-07-04 13:24

Hej Aleks

Måske OT. men jeg har et 18-70mm objektiv til salg.

Mvh

Ole

Fra : Aleks

Dato : 12-07-04 13:30

Hej Ole,

Hvor i landet ? Jeg er i Kbh. Pris? Garanti? Hvor gammelt er det ?

MVH
Aleks

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-07-04 14:30

Aleks wrote:
> [...]
> sælge/bytte min 28-80mm og få DX 18-70mm
> istedet for eller at beholde 28-80 og tillige anskaffe den meget

Smid 28-80'eren i den nærmeste sø. Der er en 18-70 i DBA til 1800 - det
lyder rimeligt. Og 50 f/1.8 bør bare være standardudstyr. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole

Dato : 12-07-04 18:34