Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Simpel beskæring af digitale foto til frem~
Fra : No Jekan Inmyadress

Dato : 07-07-04 23:04

Hej

Jeg er netop blevet opmærksom på problematikken omkring størrelsesforholdet
på digitale vs. analoge billeder (2:3 vs. 3:4).
Jeg er klar over, at jeg i de fleste billedredigeringsprogrammer kan beskære
mine digitale billeder, så jeg undgår problemer ved fremkaldelse, men denne
proces er meget langsommelig - specielt når jeg har mange billeder og
forskellig opløsning på billederne.

Er der nogle af jer, der har erfaringer med simple beskærings-værktøjer til
digitale billeder?
Hvilken software kan evt. anbefales?

--
Mvh. Mesut

Fra : Kim Skovsby

Dato : 07-07-04 23:12

Hej Mesut

Hvis du har taget billederne i 4:3 format, så skal du bare fortælle det sted
der skal fremkalde dine billeder, at de ikke skal resize billederne, de
bliver så ikke 10x15 med 10x13cm.

Nogle kamera kan indstilles til både 3:2 og 4:3 format. Det er klar bedst
hvis man på forhånd ved at man vil have billederne i det ene eller det andet
format inden man begynder at fotogrfer. Men det har du jo så opdaget nu

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Kent Klein Jessen

Dato : 08-07-04 00:19

Hej

Det program du helt klart mangler er JPEGCrop

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Mvh
Kent Klein

Fra : Jakob Hansen

Dato : 08-07-04 17:28

"Kent Klein Jessen" <klein@ofir.dk> wrote in message
> Det program du helt klart mangler er JPEGCrop
> http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Fuldstændig enig. Det fungerer rigtig godt for mig også.

Jakob