Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rensning af Canon objektiv - EF 28-70/2.8L~
Fra : C.Stensgaard

Dato : 07-07-04 08:02

Bullocks.....

Igår fik jeg 2 små kort ind på linseelementerne i mit Canon objektiv,
hvilket ses tydeligt som en grøn plamage på billlederne (lige midt i
billedet).

Mit spørgsmål er : Hvor får i renset objektiver, og hvem kan anbefales. Og
sekundært, hvad kan jeg forvente det koster at få en tekniker til at blæse
objektivet rent for støv og andre partikler ?

Claus Stensgaard

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-07-04 10:55

C.Stensgaard wrote:
> Mit spørgsmål er : Hvor får i renset objektiver, og hvem kan anbefales. Og
> sekundært, hvad kan jeg forvente det koster at få en tekniker til at blæse
> objektivet rent for støv og andre partikler ?

Jeg renser dem normalt selv, starter med at børste/blæse partikler
væk, og når jeg er sikker på der ikke er noget skidt, får den en
lille tur med pecpad/eclipse-væske for at fjerne evt. fedtstof..

Det virker ganske fint, jeg ved dog ikke hvilken effekt eclipse vil
have på coated glas.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : C.Stensgaard

Dato : 07-07-04 11:41

Hej Hans

Ja det fremgik ikke helt klart af mit indlæg, at der faktisk er tale om
skidt indeni objektivet og ikke noget som blot kan fjernes med væske eller
børste.

Den skal på værksted - men hvilket ?

Fra : DUG_TEN

Dato : 07-07-04 12:52

Så er der kun en vej :o/

PV Service
Erhvervsvej 30
2610 Rødovre

Åben: 10-16, fredag 10-15.30.

Rensninger klares med det samme.... Helst formiddag

Hilsen

Henrik
http://fotogruppen.net/

Fra : C.Stensgaard

Dato : 07-07-04 14:58

Reperation af objektiv hos et firma som ikke engang har et telefonnummer ?

Hmmmmm....

Lugter lidt

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-07-04 15:38

> Reperation af objektiv hos et firma som ikke engang har et telefonnummer ?
>
> Hmmmmm....
>
> Lugter lidt
>
> "DUG_TEN" <dug_ten@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Man kan jo eventuelt bruge www.degulesider.dk, telefonbogen er ikke
afskaffet endnu

Men en søgning på adressen giver:

Fotografiske artikler en gros:
Westheimer A/S
Erhvervsvej 30
2610 Rødovre
Tlf: 44 85 34 00
Fax: 44 85 34 01

Så der findes et telefonnummer på stedet

MVH
Thomas

Fra : DUG_TEN

Dato : 07-07-04 16:03

Telefon nummeret er 44 85 34 44

Men jeg ved ikke om man skal være registreret som CPS kunde hos Canon.. (
Canon Professional Service), for at henvende sig.

Vi for alt vores Canon udstyr lavet der... hvis du er registreret som prof
fotograf for du lavet det med det samme..

Hilsen

Henrik

http://fotogruppen.net/

Fra : C.Stensgaard

Dato : 07-07-04 16:20

Okay ..
Jeg er CPS medlem hos Canon....pyhhhh det firma får alle mine penge

Jeg tager lige og sender en uforbeholden undskyldning angående Westheimer

Fra : Michael Holm

Dato : 07-07-04 19:41

Det må være PW Service du mener

Tlf 44853444 Private kan også bruge PW.