Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bøger om foto
Fra : Christer Holte

Dato : 05-07-04 11:16

Hej

Jeg har snart "tygget" mig igennem "Politikkens fotobog" og trænger derfor
til noget nyt godnat læsning. Derfor ville jeg høre jer, hvad i kan anbefale
? Jeg vil gerne ha det op på et lidt mere specifikt/højere niveau... Synes
tit føromtalte bog er en sludder for en sladder til tider.
Jeg ønsker bøger som gør lidt dybere i digifoto men også noget omkring
praktisk brug af blitz eks mv.

Altså en bog med gode fif til det praktiske fotoliv :)

Håber i kan hjælpe

--
Huske at fjerne "FJERN" i min mailadresse

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-07-04 16:29

"Christer Holte" <nospamFJERN@christerholte.dk> wrote in message
> [...]
> praktisk brug af blitz eks mv.
>
> Altså en bog med gode fif til det praktiske fotoliv :)

Efter politikens fotobog, som er for lidt nybegyndere, kan jeg kun anbefale
"Collins Workshop" bøger, jeg har selv 3 af dem: Light (om blitzlyz), The
image (om selve billedet) og Film (omhandler næsten alt inden for 35mm
film). Det er virkeligt bøger i højeste klasse men de er desværre på
engelsk. Jeg tror det bliver svært at finde danske bøger på det niveau. Gå
evt. på biblioteket og spørg om alt hvad der har med fotografi at gøre.

Du kan se at collins workshop bøgerne er en del år gamle, men det ændrer
ikke det faktum at de er vildt gode. Desuden har Michael Freeman udgivet
bøger uden om Collins workshop, hvor der som eks. kan nævnes: Closeup
Photography, og Light and Lightning. Hvor han går meget ind i de enkelte
ting, jeg har i hvert fald lært meget af de bøger.

Collins workshop bøger på amazon:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/search-handle-form/ref=br_ncs_/202-2630228-5789432

Mvh
Simon

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-07-04 18:32

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. på biblioteket og spørg om alt hvad der har med fotografi at gøre.
KLIP
> Collins workshop bøger på amazon:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/search-handle-form/ref=br_ncs_/202-2630228-5789432

> Mvh
> Simon
+++++++++++++++++++++++++++

Hej Simon.

Undskyld jeg lige blander mig, jeg er nemlig også interesseret i nogle
fotobøger, kan du anbefale nogen på dansk?

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-07-04 21:09

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

> Undskyld jeg lige blander mig, jeg er nemlig også interesseret i nogle
> fotobøger, kan du anbefale nogen på dansk?

Jeg kender desværre ikke så mange fotobøger på dansk, jeg er nemlig ved at
fylde en indkøbsvogn på amazon med de nyeste bøger M. Freeman har skrevet.
Men man kan altid gå på biblioteket fordi der er da sikkert lavet en masse
bøger. Jeg fandt engang faktisk en bog men den var meget gammel, ca. 1970
men den var vildt god, jeg tror den hed, fotografen og hans kamera eller
noget i den retning. Men gå på biblioteket og spørg efter alle de bøger de
har og så kig lidt på deres titler, det gerne at de fortæller om hvor
professinelle de er. Men Politikens fotobog er i hvert fald at anbefale og
der er vist nok kommet en ny en, el. også kommer den snart der omhandler ren
digital fotografi fra politiken også skrevet af Thomas Nykrog.

Håber det hjælper, jeg tror jeg vil smutte på biblioteket og se om der er
noget spændene.

Mvh
Simon

Fra : Mathias

Dato : 05-07-04 22:17

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40e98fdc$0$256$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]

> Undskyld jeg lige blander mig, jeg er nemlig også interesseret i nogle
> fotobøger, kan du anbefale nogen på dansk?

Prøv også National Geographic Foto guide. Jeg synes den indeholder gode
beskrivelser og mange gode billeder. Den findens på dansk.

Mathias
E-mail: mathiasx@edbx.dk
Fjern de 2 "x"

Fra : Claus Smith

Dato : 05-07-04 20:33

Den engelsksprogede bog serie: Pro-ligthing er også fortrinelig, den er delt
op i en masse specifikke emner.

Claus Smith