Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan ikke se hvilken iso i EXIF
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-07-04 16:30

Hej NG.

Hvorfor kan jeg ikke hvilken iso et billede er taget med når jeg kigger i
EXIF, når jeg bruger mit Nikon D70, når jeg bruger mit Canon S50 så kan jeg
godt, nogen der ved hvorfor?

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Alex Jensen

Dato : 04-07-04 16:34

Hvis du bruger nikonview kan du se ISO. Nikon anvender et lidt unormalt
EXIF-felt til ISO, som mange programmer ikke kan finde ud af at vise.

Mvh Alex

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40e821b8$0$256$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Christian Grüner

Dato : 04-07-04 17:29

Jeg har samme problem hvis konverterer fra raw til tiff i nikon capture..

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-07-04 18:18

"Alex Jensen" <news@offline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du bruger nikonview kan du se ISO. Nikon anvender et lidt unormalt
> EXIF-felt til ISO, som mange programmer ikke kan finde ud af at vise.
>
> Mvh Alex
++++++++++++++++++++

Hej Alex.

Jeg kan ikke se det med nikonview, hvilken version bruger du?

Fra : Alex Jensen

Dato : 04-07-04 18:33

Jeg bruger version 6.2.1 og feltet hedder sensitivity.
Jeg formoder at D70 fungerer næsten ligesom min D100.

meddelelse news:40e83b0a$0$294$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-07-04 13:25

> Jeg bruger version 6.2.1 og feltet hedder sensitivity.
> Jeg formoder at D70 fungerer næsten ligesom min D100.
>
> Mvh Alex
+++++++++++++++++++++++

Hej Alex.

Jeg har nikonview 5, men jeg har nogle problemmer med det, det lukker hele
tiden ned, så jeg kan ikke se noget i øjeblikket. Jeg har prøvet at hente
den version du har, men der skal man have et user ID, ved du hvordan jeg får
sådan et?

Fra : [HCS] 4000

Dato : 04-07-04 16:46

Med ZoomBrowser kan jeg godt se ISO på billeder taget med Canon S50. Hvilket
program bruger du til at se EXIF data med?

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*
--------

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-07-04 18:08

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvilket
> program bruger du til at se EXIF data med?

++++++++++++++++++

Hej Hans.

Jeg skriver også at jeg kan se det, når jeg bruger mit S50, men ikke med mit
D70

Fra : [HCS] 4000

Dato : 04-07-04 18:35

Undskyld! Jeg havde ikke læst det ordentligt.

Hilsen Hans
"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40e838c5$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-07-04 08:51

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:40e821b8$0$256$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Hej NG.
>
> Hvorfor kan jeg ikke hvilken iso et billede er taget med når jeg
> kigger i EXIF, når jeg bruger mit Nikon D70,

Ja, det er lidt pudsigt.
Jeg kan uden videre se det, f.eks. i Windows Stifinder under
egenskaber->dokumentinfo->avanceret i feltet 'Iso-værdi'.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-07-04 12:29

> [...]
> Jan Bøgh
> hp: http://jan.boegh.net
> mail: jan at-symbol boegh dot-symbol net
+++++++++++++++++++++

Hej Jan.

Jeg har ikke noget felt der hedder iso-værdi, bruger du windows xp home ?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-07-04 13:01

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:40e93ac8$0$201$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Jeg har ikke noget felt der hedder iso-værdi, bruger du windows xp
> home ?

Ups - det er godt nok pinligt. Det passer ikke hvad jeg skrev - jeg var
kommet til at se på et billede taget med et andet kamera
XP viser godt nok ikke ISO-værdien - den får jeg kun at se, når jeg bruger
NikonView. Og så hedder den her 'Sensivity'. Pudsigt nok, fordi det andet
kamera jeg har, også er et Nikon - blot et CoopPix.

vh

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 05-07-04 14:24

Jørgen Nielsen wrote:

> Hej Jan.
>
> Jeg har ikke noget felt der hedder iso-værdi, bruger du windows xp home ?

Prøv at højreklik på felterne. Så kan du vælge hvilke der skal vises.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-07-04 18:27

"Rasmus Vestergaard Hansen [9000]" <bidsk@-FJERN-yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:8DcGc.1848$_P.949@news.get2net.dk...

> Prøv at højreklik på felterne. Så kan du vælge hvilke der skal vises.
>

> --
> Mvh
> Rasmus Hansen
> http://dualmono.com

Hej Rasmus.

Man kan ikke klikke på nogle felter inde under dokumentinfo.