Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Driver til D70 (Win2000)
Fra : Chris

Dato : 03-07-04 23:51

Hej,

Er der nogen som kender et andet sted end Nikon hjemmeside hvor jeg kan
downloade en driver til Nikon D70 - mit OS er win2000. Jeg har prøvet
Nikons hjemmeside men linket til driveren er dødt

/Chris

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-07-04 02:48

Chris <csv72@netscape.net> wrote:

> [...]
>downloade en driver til Nikon D70 - mit OS er win2000. Jeg har prøvet
>Nikons hjemmeside men linket til driveren er dødt

Hvis du går ind i menuen på D70 og sætter USB'en op til Mass Storage
Device, så burde Win2000 kunne finde kameraet unden en driver. Kameraet
virker som en kort læser. Jeg har faktisk bruge mit D70 til at lægge et
Word dokument på. Jeg skulle bruge derhjemme på og havde glemt min
bærbare disk. Så jeg lagde det over på mit backup CF-kort via kameraet.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 11:40

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har lige prøvet, det gik fint!
Har du fortsat problemer kan jeg sende den til dig. (Den installeres med
Nikon View 6)

> [...]
> Word dokument på. Jeg skulle bruge derhjemme på og havde glemt min
> bærbare disk. Så jeg lagde det over på mit backup CF-kort via kameraet.

Det virker bare ikke med NEF filer!
De overføres, men konverteres til JPG format. (Jeg kører XP og mass
storage).
Så enten bruger jeg Nikon View med kameraet eller en kortlæser.

Gert

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-07-04 16:31

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> wrote:

>Det virker bare ikke med NEF filer!
>De overføres, men konverteres til JPG format. (Jeg kører XP og mass
>storage).
>Så enten bruger jeg Nikon View med kameraet eller en kortlæser.

Korrekt. Hvis du skal konvertere NEF filer, så skal du bruge Nikon View,
Picture Project eller Nikon Camture 4. Men nu vil jeg heller ikke kalde
de programmer for en driver - og det var en driver, som blev efterlyst!
Men jeg kan naturligvis have misforstået spørgsmålet.

Peter