Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
tit tit fra de varme lande
Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-04 06:09

Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 01-07-04 07:45

> Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092

Hej

Verdensklasse !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-04 07:58

"www.analogfoto.dk
> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hej
>
> Verdensklasse !
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Leif Langgaard.

Det er fanme en kritik jeg kan li..!!
Du har fremragende smag, tak for det Leif..!!)-max-

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-04 08:21

> Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-

Nåh, jeg troede det var normaloptikken!

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092

Men godt set, godt skudt, (motoren stoppet denne gang?) Dejlig unge.
DOF som en 85'er på 1,4 - Men det er også årsagen til et lille minuspoint.
Ligger dit skarphedsplan ikke lige 2-3 cm for langt fremme?
Hånden og kinden er så skarpe at øjnene forekommer let slørede - eller er
det USM? for så væk med det.

Utrolig flot og udtryksfuldt billede - denne gang af et meget vanskeligere
motiv

Gert

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 01-07-04 08:42

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ligger dit skarphedsplan ikke lige 2-3 cm for langt fremme?
> Hånden og kinden er så skarpe at øjnene forekommer let slørede - eller er

Hej

Tag ikke fejl af at man ofte snydes af at noget med høj kontrast virker
skarpere end områder med svagere kontrast, jeg mener at øjnene er skarpe
nok, men der hvor de er placeret er der bare mindre lys og kontrast.

Billedet er lige til en forside på NG.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-04 10:17

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:cc0f25$2he0$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
> skarpere end områder med svagere kontrast, jeg mener at øjnene er skarpe
> nok, men der hvor de er placeret er der bare mindre lys og kontrast.

Det er vi helt enige om. Det er det lille "nok" jeg kommenterer.
Blusens ripkant viser imo hvor skarphedsplanet ligger - men også at pigen
står skarpt.
Derfor ? er der lidt for meget UMS.

> Billedet er lige til en forside på NG.

Ja, det er et fremragende billede.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-04 09:01

"Gert Nielsen"

> "-max-"
>
> Nåh, jeg troede det var normaloptikken!

hehe, ja du har ret..!

> [...]
> Ligger dit skarphedsplan ikke lige 2-3 cm for langt fremme?
> Hånden og kinden er så skarpe at øjnene forekommer let slørede - eller er

Det kan godt tænkes den har fået for meget usm 0,3 / 140% / 0,3, lige i
overkanten nok.. Men er håret i nakken ikke skarpt også.. Jeg tror på
1/125s håndholdt 500mm det er så godt som jeg kan gøre det - held.!!

> Utrolig flot og udtryksfuldt billede - denne gang af et meget vanskeligere
> motiv
>
> Gert

Ja - hun har et fint udtryk - Heldig!!-max-

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-04 10:27

> Det kan godt tænkes den har fået for meget usm 0,3 / 140% / 0,3, lige i
> overkanten nok.. Men er håret i nakken ikke skarpt også.. Jeg tror på

DOF dækker hende fint, så hun er skarp nok, lidt mindre USM vil måske gøre
billedet endnu bedre.

> 1/125s håndholdt 500mm det er så godt som jeg kan gøre det - held.!!

Havde jeg håndholdt det var der slet ikke blevet noget billede! Og hvis,
ville det være held!!!
Du må jo være benådet med en rolig hånd.

> Ja - hun har et fint udtryk - Heldig!!-max-

Tja, her spiller heldet ind.

Gert

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-07-04 23:29

Så Max

Nu har de sgu skamrost dig, så er jeg jo nødt til at komme og pille dig lidt
ned igen. Ellers bliver du jo slet ikke til at tale med )

Kan du så lade være med at gå og kigge efter de små piger
Fy skamme dig Max. Men du har nu alligevel et godt øje for dem
Hun er Cute..

M.V.H.....Benny..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-04 00:07

"Benny Mortensen"

> [...]
>
> Kan du så lade være med at gå og kigge efter de små piger
> Fy skamme dig Max. Men du har nu alligevel et godt øje for dem

Hehe - det er sku taknemmeligt med små piger og drenge,
og gamle damer og gamle mænd, det er dem i midten der
er svære at komme om bag masken på.. Du får mig altid
til at smile Benny!-max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-04 00:42

> [...]
> og gamle damer og gamle mænd, det er dem i midten der
> er svære at komme om bag masken på.. Du får mig altid

Hej igen Max

Jamen slap du bare af. Det er helt gensidigt. Som jeg vist har sagt før,
jeg kan næsten mærke den varme rislen der løber ned af ryggen på dig, når du
skyder. Du skyder med en indre barnlig glæde, og med en kærlighed til motiv
og hobby. Du har en indre glød, som du formidler videre til dine billeder.
Det kan godt være at nogle syntes det er fjollet, at sidde og skyde billeder
af fugle, men det bringer roen helt ind på rygraden, og sommetider glemmer
man helt at skyde, for nu var fuglen lige pludseligt alt for interessant.
Hvad der er endnu bedre, man får øjnene op for naturen, og får sommetider
lov til at se, hvor skrøbelig eller hvor stærk den kan være. Nu må jeg
snart se, om jeg ikke kan få installeret et program, så jeg lige kan få
gjort et billede mindre, for du skal næsten se, hvad jeg mødte her den 9 /
6. De var bare nuttede .

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-04 01:21

> [...]
> og gamle damer og gamle mænd, det er dem i midten der
> er svære at komme om bag masken på.. Du får mig altid

Hej igen Max

Syntes lige du skulle se disse små labaner. Kig i binær, små gærdesmutter.
De var bare ikke til at stå for

M.V.H....Benny..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-04 01:54

"Benny Mortensen"
> Hej igen Max
>
> Syntes lige du skulle se disse små labaner. Kig i binær, små gærdesmutter.
> De var bare ikke til at stå for
>
> M.V.H....Benny..

Det er vildt flot - som at være der selv. Er det nogen du har
kunne følge eller kaldte de bare på dig da du kom forbi..?
Damn de er cute og godt fanget som de sidder og prøver
at gemme sig inde mellem grenene, godt de har hinanden..
)-max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-04 02:52

> [...]
> Damn de er cute og godt fanget som de sidder og prøver
> at gemme sig inde mellem grenene, godt de har hinanden..

Hej igen Max

Tja der var faktisk flere, men inden jeg sådan fik dem sikret, så var de
fleste smutte ind i det helt tætte. Det var lige før et par stykker var
blevet mast af en EU knallert, for jeg opdagede dem, da vi var ude med
hundene, de hoppede rundt på cyklestien. Men det lykkedes at holde dem alle
i live, få knallerten verfet udenom, og mine hunde forbi dem, så var de
sidste så elskværdige, lige at vente, så jeg kunne få skudt et par billeder
af dem. De var bare så nussede, det var lige før man tog dem med hjem

M.V.H.....Benny..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-04 05:57

"Benny Mortensen"

> [...]
> sidste så elskværdige, lige at vente, så jeg kunne få skudt et par billeder
> af dem. De var bare så nussede, det var lige før man tog dem med hjem

Sikke et drama - de ser ellers ud til at sidde sikkert og godt der
på deres gren.. Du har jo ramt fokus sådan ret godt, kan man
vidst godt sige, lige i øjet - det har du gjort manuelt? hvis du
lige gider vil lidt tech info vil være interessant. Hunde - dem
har jeg ikke de bedste oplevelser med når jeg er ude og fugle
fotografere, de gør det ofte meget vanskligere;o| det problem
har du ikke med dine? -max-
En Colaptes melanochloros, aner ikke hvad den hedder
på dansk, den var meget almindelig og let at fotografere.
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270106

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-04 14:41

> [...]

> En Colaptes melanochloros, aner ikke hvad den hedder
> på dansk, den var meget almindelig og let at fotografere.

Det var vist godt nok lige lidt heftigt et par øjeblikke. Først at få vendt
den største af hundene på tværs af cyklestien, så der faktisk, for en
kortere tid, var intet mindre end 4 stk små Gærdesmutter under hunden.
Ha sikrede dem så nydeligt, for folk har en behagelig respekt for hunde i
hans størrelse . Så få skrubtudsen og hundene sendt videre, så jeg
kunne tage billeder. Nej jeg kan ikke sige, at hundene er et plus, når man
skal fotografere fugle , småfugle er OK, men så snart det er i solsorte
størrelse eller derover, så vil den store gerne forbedre deres kondital
.. Den lille hjælper ham så med det.

hvis jeg ikke husker helt galt, så var det ikke lige de bedste forhold, så
det blev vist noget med ca 235mm bl 4,5 eller noget i den retning, og 1/90
sekund, og næsten nede på navlen. For selvom vi bor på solsiden, så var den
lidt af en mangelvare lige på det tidspunkt. Men jo, du har ret, sådan et
sted er autofokus ikke så nemt at have med at gøre, for der kommer jo altid
noget i vejen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-07-04 09:24

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092

Sig mig, har du svejset den 500 mm fast på kameraet?

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-04 10:21

> Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092

Det er en fornøjelse, hver gang du smider et billede op.
Flot-flot.
/Carsten

Fra :

Dato : 01-07-04 12:52

> Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092

Flot flot.Men det bliver sværere og sværere for mig at få skud i kassen hvor
jeg er tilfreds.
Henrik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-04 18:41

"HØ"

> Flot flot.Men det bliver sværere og sværere for mig at få skud i kassen hvor
> jeg er tilfreds.
> Henrik

Aah - det er så sandt så sandt. Damn det er et godt udsagn..! -max-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-07-04 15:08

> Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092
+++++++++++++++++++++

Hej Max.

Rigtig godt billede (endnu et), kan især godt lide hendes ansigtsudtryk,
hvem i den alder ville ikke blive lidt bange, når der kommer sådan et stort
optik lige op i hovedet Hvor langt stod du fra da du tog det?
--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-04 18:51

"Jørgen Nielsen"

> [...]
> hvem i den alder ville ikke blive lidt bange, når der kommer sådan et stort
> optik lige op i hovedet Hvor langt stod du fra da du tog det?

Mon ikke det er taget fra 5, 6, 7meter, billedet er kun beskåret
en anelse i højre side.. Udtrykket er nok en kombination af
optikken og så hendes brødre der hujede højlydt for at blive
fotograferet, hun kigger ikke på mig, men een af ungerne,
der sad på en hest ved siden af.. -max-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-07-04 21:02

-max- wrote:

> Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092

Fotografisk set er billedet rimmelig godt, jeg har dog svært ved at
forliges med hendes ansigtsudtryk, hun virker bekymret og bange.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-07-04 21:52

Niels Ebbesen wrote:

> Fotografisk set er billedet rimmelig godt, jeg har dog svært ved at
> forliges med hendes ansigtsudtryk, hun virker bekymret og bange.

Og? Skal vi kun se billeder af fjolser med karnevalskostumer og stilladser
og andet der ikke siger beskueren en skid? Det er et mesterligt skud max har
lavet.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 01-07-04 22:27

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:JM_Ec.1157$im2.1117@news.get2net.dk...

> [...]
> og andet der ikke siger beskueren en skid? Det er et mesterligt skud max

Så så, spis lige Kohberg til. Når Nils skriver ""rimmelig (rimelig) godt"",
betyder det " hold kæft et godt billede, bare jeg havde taget det".
Det er første gang at jeg ser Nils være bare lidt positiv over for en andens
billede, men hans "dog" fortæller at han ikke helt vil overgive sig, og give
billedet den ros det fortjener.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-07-04 22:59

www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:
> [...]
> andens billede, men hans "dog" fortæller at han ikke helt vil
> overgive sig, og give billedet den ros det fortjener.

Nej tak, jeg rører ikke Kohberg eller andet pseudobrød fra plastpose. :)

Enhver med bare en smule interesse for fotografering kan jo se, at Max'
billede er klasser (utallige klasser endda) bedre end samtlige Niels'
stilladssmørerier, der er idé og interesse i billederne (ja, nogen af dem i
hvert fald:). Jeg har ikke det mindste imod negativ kritik, og man skal da
også kritisere, selvom man ikke kan gøre det bedre selv. Problemet i Niels'
tilfælde er blot, at hans kritik ofte er helt hen i vejret og meget
ubehøvlet, og tager udgangspunkt i hans egen forvirrede holdning til hvad
der er et godt billede. Så når han taler om Max' billede som værende
"rimmelig godt" og derefter kritiserer det som gør billedet aldeles
glimrende, så kan jeg ikke holde mine fingre i ro.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-04 00:34

"Morten Wartou"
> [...]
> "rimmelig godt" og derefter kritiserer det som gør billedet aldeles
> glimrende, så kan jeg ikke holde mine fingre i ro.

Morten - Kohberg er som sendt fra himlen, hvis man sidder
i et land hvor det daglige brød er dahl og chapatti, hehe -
Jeg syns Niels anmeldelse var interessant, det er helt cool at
stille spørgsmål ved hendes bekymrede udtryk. Det er osse
fedt bare at få ros, selv om det måske også er for at være lidt
Niels modsat, eller... )
Jeg er vildt glad for alle de kommentarer i er kommet med -
allesammen - tak for det! -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-04 00:01

"Niels Ebbesen"

> Fotografisk set er billedet rimmelig godt, jeg har dog svært ved at
> forliges med hendes ansigtsudtryk, hun virker bekymret og bange.

For lang tid siden postede jeg et bllede af en dreng der stod og
græd, eller i hvertfald så meget meget ulykkelig ud, på gaden,
jeg tror med cykel hjelm og korte bukser.. Anyway, nogen
reagerede lidt kraftigt på det billede, om det var i orden at tage
et billed i den situation om ungen ikke ville blive "mærket" for
livet.. noget i den retning..
Jeg forsvarede mig den gang med at jeg et par sekunder efter
billedet var taget fik den stakkels knægt til at ligne en happy
meal reklame i hovedet og at det ikke er en traumatisk oplevelse
at blive foreviget i en situation hvor masken er væk og man
giver udtryk for en almindelig ægte menneskelig følelse.
Jeg stjæler ikke billeder, jeg tager billeder og oftest giver jeg
igen umiddelbart, så der opstår en situation af gensidig respekt.
Det lykkes ikke altid, men jeg gør mit bedste hver gang for
at mit "offer" går derfra med en oplevelse og en lille bid af
mig - det syns jeg er fair.
Jeg hader billeder af fattige mennesker, der åbentlyst er knipset,
fra lang afstand eller oppefra mens man er gået forbi, eller folk
der ligger hjælpeløst.. Og jeg hader endnu mere når folk
kommenterer at det er en sørgelig verden og bla bla. det
billede berører mig dybt bla bla. Billeder er enormt let tilgængelige
vi lærer fra en ung alder at kigge på dem, men det er en længere
proces at se og engagere sig i det vi ser.
Så Niels, jeg værdsætter virklig din kommentar - fordi du har
set og følt og givet udtryk for din oplevelse af billedet, det er
faktisk en stor tink og jeg tager det som en kompliment. Der er
mere i dig og dine ord end de hanekampe du oftest involverer
dig selv i... -max-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-07-04 01:05

-max- wrote:

> [...]
> faktisk en stor tink og jeg tager det som en kompliment. Der er
> mere i dig og dine ord end de hanekampe du oftest involverer

Jeg formidler blot min helt personlige oplevelse af billedet, min
kritik er jo ikke en endegyldig og almægtig dom over det pågældne
billede, og det er jo ikke spor usansynligt, at du og/eller andre
godt kan lide det bekymrede ydtryk og Jeres syn på billedet, er da
lige så rigtig for Jer, som mit syn på billedet er for mig.

Når man har rejst i den tredie verden, så ved man hvor meget nød og
elendighed der er, og jeg oplever de bekymrede øjne som noget meget
hård følelses porno - og måske lige en tak for hård til min smag.

Og der er da forhåbbenlig plads til, at vi kan ha' forskellige
meninger og synspunkter, for det skal vel ikke være sådan, at hvis
første mand skriver "godt billede", så skal alle andre komme med
nøjagtig samme tilkendegivelse til det pågældne billede...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 05-07-04 18:41

On Thu, 1 Jul 2004 07:09:03 +0200, ";o\)-max-" wrote:

> Taget med en ægte portrætlinse, hehe..-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1270092

"The photographer has withdrawn the original photo. You are
viewing a reduced-resolution thumbnail."

:-|

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-07-04 01:38

"Stig H. Jacobsen"

> "The photographer has withdrawn the original photo. You are
> viewing a reduced-resolution thumbnail."
>
> :-|
>
> --
> Stig

Ja jeg er ked af det Stig, men alle billederne blir
snart samlet og uploaded til mit billed site.. -max-

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 06-07-04 22:45

On Tue, 6 Jul 2004 02:38:01 +0200, ";o\)-max-" wrote:

> Ja jeg er ked af det Stig, men alle billederne blir
> snart samlet og uploaded til mit billed site..

Cool, glæder mig til at se dine samlede værker