Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Erfaringer: Canon Powershot S50
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 28-06-04 13:49

Nogen der har erfaringer med ovenstående (gode/dårlige)?

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-06-04 14:23

"Peter Elmkvist Snabe" <noemail@notavailable.not> wrote in message
> Nogen der har erfaringer med ovenstående (gode/dårlige)?

Så en test i bladet PC (privat computer) for nogen tid siden og der vandt
den testen så man må sige at det nok ikke er et ringe valg.

Generelt så er Canon gode til at lave de små kompakte kameraer

Mvh
Simon

Fra : SpookiePower

Dato : 28-06-04 16:10

Jeg har haft mit S50 i et stykke tid nu og er rigtig godt tilfreds.
Kameraet har mange funktioner iforhold til andre kamera'er
i samme prisklasse. Det eneste minus skulle måske være at
der kun er 3x optisk zoom.

S60 skulle være kommet på gaden. Jeg kender ikke så meget til
det, men det skulle være fysisk mindre. Om det har flere funktioner
end S50 kan jeg desværre ikke svare på.

Fra : Mikkel

Dato : 28-06-04 17:40

Må tilslutte mig de andre.
Et rigtig godt kamera, har taget omkring 1100 billeder med det indtil
videre.

+ Mange gode funktioner
+ Godt batteri
- Design med klap for linsen (klappen er en god ide, men udførslen er lidt
underlig)

/Mikkel

Fra : Thomas Lassen

Dato : 02-07-04 22:52

Har selv sådan et kamera og har taget ca. 1200 billeder med det.

Det er et absolut topklasse kamera og tager simpelt hen bare nogle gode
billeder
ud over det sædvanlige, især hvis man kan holde det helt stille medens man
trykker
på udløseren.

Objektivet og CCD'en matcher hinanden perfekt, så det bliver til billeder
uden "korn/fejlfarver".

De 5 Mpix er faktisk i overkanten til almindelige billeder, men fordelen er
selvfølgelig
at man kan zoome 4-5 gange digitalt i billedet før man på en alm.
computerskærm begynder
at få pixlerne at se.

Canons Digic chip sørger endvidere for at korrigere lys og kontrastforhold,
så billederne får
den helt rette belysning og vel at mærke uden at du behøver at spekulere ret
meget over det.

Jeg tror det vil være svært at finde et kamera i prisklassen omkring de
4.000,- som er bedre
end Canon S50.

S60'eren ligner den meget rent designmæssigt. Så vidt jeg ved ligger
forskellen primært i at
S60'eren er mere vidvinklet i sit "synsfelt".

Mvh Thomas