Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang. Digital Kamera
Fra : Niels Beenfeldt

Dato : 26-06-04 21:42

Jeg har et lille spørgsmål. Jeg er igang med at se på digital kamera og
har set meget på canon powershot S1 IS men er det det bedste køb i denne
prisklasse?!

Fra : Erik W.

Dato : 26-06-04 23:14

"Niels Beenfeldt" skrev i news:pan.2004.06.26.20.41.50.151724@none.nl...
> Jeg har et lille spørgsmål. Jeg er igang med at se på digital kamera og
> har set meget på canon powershot S1 IS men er det det bedste køb i denne
> prisklasse?!

Jeg har da hørt mange rosende ord om S1, men du får et meget bedre svar
hvis du fortæller lidt om hvilke egenskaber du vægter højest, hvad du har
tænkt dig at fotografere etc. Hvis der var et kamera der var bedste køb for
alle så ville der kun blive solgt een kameramodel og de andre producenter
kunne lige så godt smelte deres kameraer om.

Mvh Erik

Fra : Niels Beenfeldt

Dato : 27-06-04 01:06

Den Sun, 27 Jun 2004 00:14:02 +0200. skrev Erik W.:

> [...]
> alle så ville der kun blive solgt een kameramodel og de andre producenter
> kunne lige så godt smelte deres kameraer om.

Mit tidligere analog udstyr var Canon EOS5 + tilbehør af objektiver fra
35-210mm. Jeg bruger det til natur, portræt, ferier m.v. så ikke noget
specielt, dog ikke ret meget macro. Og jeg har ikke lyst til at få de
store digitale kameraer, da de mindre er gode at tage med til alt muligt
uden at skal have en hel taske med. Derfor tænkte jeg om det her kamera
var en god ide!

Fra : Kim Skovsby

Dato : 27-06-04 08:01

"Niels Beenfeldt" <bong@none.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
> store digitale kameraer, da de mindre er gode at tage med til alt muligt
> uden at skal have en hel taske med. Derfor tænkte jeg om det her kamera

Hej Erik
Canon S1 er et godt kamera når vi snakker et kamera med 10 optisk zoom.
Makro fotografering er den ikke så stærk i, men heller ikke dårlig.
Du skal bare huske på, at jo større zoom et kamera har, jo langsommer
arbejder det, og det bruger også mere strøm, samt optikken vil proforme
dårligere i forhold til kamera med mindre zoom, fordi den optiske
konstruktion skal spænde over et meget stort område.

Prøv at tage Olympus C-5000 med i dine overvejlser. Også fordi den bruger
litium batterier, hvilket er et langt bedre batterisystem end Ni-MH
batterier. (Teknisk forklaring hvorfor)

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Jørgensen

Dato : 27-06-04 09:19

Jeg har et Canon S1 IS og syntes ikke at det bruger meget strøm, jeg har
nogle 2300mAh bat. i mit.
Kun ved video, tager det for sig af strømmen, men ved foto er det helt ok,
har set en test over strømforbrug hvor Canon ligger i top.(kan ikke huske
hvor)
Og fordelen ved at det bruger AA batterier er at man altid lige kan købe
nogle hvis man løber tør for strøm.
Jeg syntes at autofokus kan være lidt langsom, jeg har prøvet at tage foto
af vores kat på farten, hvor katten var hurtigere en AF på Canon.
Og husk ved 10X er Canons IS system rigtigt godt jeg har ikke fået rystet
foto med det system.

MVH

Henrik

Fra : Gert Medom

Dato : 27-06-04 10:03

> [...]
> Jeg har et lille spørgsmål. Jeg er igang med at se på digital kamera og
> har set meget på canon powershot S1 IS men er det det bedste køb i denne

Hej.

Der er så småt ved at komme anmeldelser frem af dette kamera. I nyeste
nummer af Digital foto får kameraet 8,7/10. Du kan også finde en anmeldelse
www.akamera.dk

Jeg har selv dette kamera og er udmærket tilfreds. Jeg har fået nogle flotte
fuglebilleder, hvor zoomen var afgørende. Som Thomas Nykrog skriver i sin
anmeldelse, er billedekvaliteten mere sammenlignelig med A-serien end med
G-serien. Jeg synes at det kniber med skarpheden ud mod hjørnerne, men ikke
afgørende!

Hilsen Gert

Fra : MIKKEL

Dato : 27-06-04 16:28