Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IXUS 330 Vs. 430
Fra : BorreBoy

Dato : 26-06-04 11:40

Hejsa.

Jeg havde engang et IXUS 330. Jeg var ret imponeret over, hvor gode billeder
det kunne tage i et totalt mørkt rum (tænker på fokusering).
Er der har et 430 og kan sige mig, om det kan tage skarpe billeder i et
mørkt rum?

--
Med venlig hilsen,
Thomas.

Fra : HCS [4000]

Dato : 26-06-04 12:56

Hvor mørkt? Det kræver lys for at kunne tage et billede.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : BorreBoy

Dato : 26-06-04 13:02

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mørkt? Det kræver lys for at kunne tage et billede.

Helt mørkt, men naturligvis med blitz

Fra : HCS [4000]

Dato : 26-06-04 13:15

Blitzen vil kunne række ca. 4 meter, og inden for den afstand vil du få et
fint billede.
Det der ligger bagved vil blive for mørkt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-06-04 17:56

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mørkt? Det kræver lys for at kunne tage et billede.

Definér lys

--
-Jens B.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-06-04 18:11

> "HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Definér lys
>
> --
> -Jens B.
>
> www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet

Mangel på mørke ?

Men til sagen: Ixus 300 kan altså det samme nummer som 330'eren.
Skal jeg forstå af denne tråd at en Ixus 430 ikke kan fokusere uden noget
"naturligt" lys ?
Den har da osse fokus-hjælpe-lys, eller ?

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 26-06-04 13:52

BorreBoy wrote:

> [...]
> gode billeder det kunne tage i et totalt mørkt rum (tænker på
> fokusering). Er der har et 430 og kan sige mig, om det kan tage

Måske tænker du på fokusering? Ixus serien benytter en autofokus
hjælpelampe, når der er meget mørkt. Den sidder også på 430eren.
--
JPEGCrops 0.6.15 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Kim Skovsby

Dato : 26-06-04 19:08

I din brusanvisning kan du somregel læse hvor lidt lys lysmåleren kan
arbejde ned til. Det bliver angivet i EV tal.
Nulpunktet for EVtal Altså EV0 kan hede:

f 1.0 - 1.sek - 100 iso
Eller
f 1.0 - 0,5 sek - 200 iso
Eller
2.8 - 2 sek - 400 iso

Det er lidt nørdet at forklar.
Der vil ikke være forskel på hvordan Ixus 330 og Ixus 430 stiller skarpt på.
Det eneste kamera der fokuser meget bedre end alle andre kameramærker er
Sony som har et holografisk autofokussystem som er virkeligt sejt.

Mvh.
Kim Skovsby