Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon 24-70L vs 70-200mm L IS begge på 70~
Fra : Henrik

Dato : 22-06-04 10:12

Hej i gruppen,

Der skulle ikke være nogen her der har en Canon 24-70 2.8L og 70-200 2.8L
IS.

Det er fordi jeg selv har lavet en test af disse 2 objektiver på 70mm, og er
kommet frem til at 70-200 er skarpere, specielt fra ca. 25% inde i billedet
hele vejen rundt og ud til kant. I focus er 70-200 også skarpere men ikke
nær så meget.

Et billede taget med 24-70 på 70mm på F11 nærmere sig samme skarphed som
70-200 på f2.8 men 70-200 er skarpere. Billederne er taget i Raw og
fremkaldt i CS med samme pref.

Jeg kan kun se forskellen fra str. ca. 50% og op, men på 100% er er det helt
tydeligt.

Min 24-70 har været inde til rep. Tidligere hos PW men ikke for evt. denne
fejl.

Billedet er taget ud mod en park og fra kamera til focus point ca. 75m, så
er der træer og andet ca. 25m fra focus point og det er her man kan se
forskellen.

Det er kun fordi jeg undre mig over en sådan skarpheds forskel og om der så
er noget galt, så skal det justeres eller hvad de nu gør.

Ser frem til at læse indlæg

Henrik

Fra : KNL DtP

Dato : 22-06-04 11:42

"Henrik" <homeedit@jobber.dk> skrev i en meddelelse

> Billedet er taget ud mod en park og fra kamera til focus point ca. 75m, så
> er der træer og andet ca. 25m fra focus point og det er her man kan se
> forskellen.

Var der mulighed for at se dine test-billeder? Altså med et par 100% udsnit
fra begge skud.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Henrik

Dato : 22-06-04 14:28

On 22/06/04 12:42, in article 40d80d03$0$12553$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote:

> "Henrik" <homeedit@jobber.dk> skrev i en meddelelse

> Var der mulighed for at se dine test-billeder? Altså med et par 100% udsnit
> [...]
Hej Kristian,

Jeg er ved og lave et website og har lagt 4 billeder op kategorien
"canon objektiv test".

Billederne er i den halve str. af normal og jpg. opløsning 10 det burde
kunne gøre tricket. Evt. downloade billederne og forstørre dem til 100%

Henrik

http://www.tv2online.dk/galleri/index.php

Fra : KNL DtP

Dato : 22-06-04 14:52

> Jeg er ved og lave et website og har lagt 4 billeder op kategorien
> "canon objektiv test".

Jeg kan godt se, at 24-70'eren er knap så skarp som 70-200'eren ved 70 mm og
f/5.6. Den er dog stadig betydeligt bedre end Tamron 24-135.

Du kunne jo forelægge Canon fejlen, og høre om det ikke kunne udbedres hos PW
Service.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Henrik

Dato : 22-06-04 14:59

On 22/06/04 15:51, in article 40d83966$0$207$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
> [...]

> f/5.6. Den er dog stadig betydeligt bedre end Tamron 24-135.
>
> Du kunne jo forelægge Canon fejlen, og høre om det ikke kunne udbedres hos PW

Jeg har lige talt med PW de sige at det lyder mærkeligt den fejl har jeg
ikke hørt før hmmm, men det var heller ikke teknikeren selv.

Har du du set den direkte test mellem 24-70 og 70-200 i kategorien "Canon
objektiv test" det er her jeg syns den er for gal?

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 29-06-04 15:48

On 22/06/04 11:12, in article BCFDC48E.5C1D9%homeedit@jobber.dk, "Henrik"
<homeedit@jobber.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er kun fordi jeg undre mig over en sådan skarpheds forskel og om der så
> er noget galt, så skal det justeres eller hvad de nu gør.

Hej i NG,

I sidste uge skrev jeg om overstående objektiver, jeg mente at da evt. var
fejl på 24-70 USM L. Og det var der, den fokuseret ikke rigtig i den højre
side, det er nu udbedret den er dog ikke helt så skarp i center som en
70-200 USM L IS på 70mm men tæt på, til gengæld er der lidt mere chromatic
aberration "rød/ lilla fringing" som dog er lige til at fjerne hvis man har
skudt i Raw

De der L objektiver de dur bare.

Henrik