Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
batteri´er?
Fra : Tarec

Dato : 21-06-04 09:18

Hej

Nogen der kan anbefale et sæt genopladelige batteri´er (AA) og en lader?

Jeg har fået investeret i et Dimage Z2 og hold da op hvor kan det sluge
strøm

Puttede et sæt af de billige sony batterier i fra 10kr´s markedet (det var
de eneste jeg havde efter kameraet havde spist de medfølgende)... så kunne
jeg tage hele 2 billeder med blizt kort efter hinanden og så var det slut
med dem.

/rune

Fra : Gert Medom

Dato : 21-06-04 10:14

"Tarec" <larz_prime@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg tage hele 2 billeder med blizt kort efter hinanden og så var det slut

Jeg har selv en Uni Ross (AABo1690) Ultra Fast charger.

Den kan lade op på 2 1/4 time. Dertil skal du regne med 20 minutter til at
afkøle batterier bagefter. Den virker som den skal så den er anbefalet.

Du kan dog med fordel kigge lidt rundt, for jeg har set forskellige priser
på dem. Købte min i Føtex for et lille år siden.

Hilsen Gert

Fra : Jane

Dato : 21-06-04 15:31

Gert Medom skrev i <news:40d6a6c2$0$12576$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:

> Den kan lade op på 2 1/4 time. Dertil skal du regne med 20 minutter
> til at afkøle batterier bagefter. Den virker som den skal så den er
> anbefalet.

Hvordan kan det egentligt være man skal afkøle batterierne?
Jeg har to opladere og den ene siger i brugsanvisningen at
de skal være tændt før man putter batterier i og man skal
tage dem ud før man slukker, den anden oplader siger først
batterier i så tænde, senere slukke først og bagefter tage
batterier ud. Med den førstnævnte er batterierne ret varme
men påvirker det egentligt virkningen?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-06-04 10:27

[snip]
> Du kan dog med fordel kigge lidt rundt, for jeg har set
forskellige
> priser på dem. Købte min i Føtex for et lille år siden.

jeg købte en inkl 4 stk 2100mHA batterier i føtex for knapt 200kr
fornyeligt. Det var et tilbud, men de har det vist jævnligt.
Det virker rigtigt godt.

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-04 11:15

> [...]
> medfølgende)... så kunne jeg tage hele 2 billeder med blizt kort
> efter hinanden og så var det slut med dem.

Alkaline batterier er fuldstændig uanvendelige i digicams, du *skal*
have genopladelige. Jeg har flere fra HN og de er egentlig udmærkede.

Fakta har i denne uge tilbud. Fire batterier til 49,- og lader inkl.
fire batterier (2000mAh) til kun 69,-

Claus

Fra : Børge Larsen

Dato : 21-06-04 11:42

Claus mener sikkert at det er brunstensbatterier der er uegnede. Der advares
mod dem i forskellige digicam manualer.
Alkaline er udmærket, selvfølgelig er det billigere i det lange løb m.
ladebare batterier.

Vær opmærksom på at du kan få ½ time,s ladere. fabrikat GP fås hos Århus
Radio Lager.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 21-06-04 11:46

Hvis du har meget travlt kunne jeg se at Varta lige har lavet nogle
batterier (2200 mAH så vidt jeg husker), samt en lader der kan lade op på 15
minutter...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-04 22:45

Uheldigvis faldt Børge Larsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> advares mod dem i forskellige digicam manualer.
> Alkaline er udmærket, selvfølgelig er det billigere i det lange løb

Nej, jeg mener Alkaline. Alkaline batterier har det ikke godt med den
store strøm, et digicam kan trække, de er mere velegnede til et mindre
og mere jævnt forbrug over en længere periode.

Prøv at bruge et alkaline batteri, og se, hvor hurtigt, kameraet
melder manglende strøm. Når batteriet så har fået lov til at hvile sig
lidt, så kan det lidt igen. Men de har det ikke godt med at blive
tungt belastet.

Genopladelige batterier har derimod ingen problemer med højt
strømtræk, tværtimod. Til gengæld er de ikke anvendelige til
langtidsforbrugere.

Claus

Fra : Tarec

Dato : 21-06-04 12:50

Tak for alle de gode forslag...

Jeg smutter ned i fakta og kigger på den de har på tilbud... det gør ikke så
meget om de oplades på 2 timer eller 10min så køber jeg bare et ekstra
sæt til en flad 50´er.

Fra : antidote

Dato : 21-06-04 14:55

> Tak for alle de gode forslag...
>
> Jeg smutter ned i fakta og kigger på den de har på tilbud... det gør ikke

> meget om de oplades på 2 timer eller 10min så køber jeg bare et ekstra
> sæt til en flad 50´er.

Hmm.. har allerede været i Fakta og investeret i deres tilbud. Desværre har
jeg også været der og levere opladeren tilbage, da den tilsyneladende gik
død efter blot en times opladning!

Fik en ny og nu er denne til test, men forventningerne er ikke alt får høje,
men vi får se!

/A

Fra : Michael N

Dato : 21-06-04 21:48

Lad os staks høre hvordan det går med den nye. Gerne med vurdering af
kapacitet samt opladetid.

TAK !!!!!!!!!

Fra : Jens

Dato : 22-06-04 11:44

> Fik en ny og nu er denne til test, men forventningerne er ikke alt får
høje,
> men vi får se!

Har også hentet et par pakker i Fakta; dog uden lader, da jeg i forvejen har
en fin 'lynlader'.

Forventningerne til laderen må ikke være for høje: Der er tale om en
'langtidslader' til to celler af gangen uden styring af nogen art. Så vidt
huskes opgives på emballagen en ladestrøm på 140 mA eller en ladetid på
11-12 timer for 2000 mAh.

- men på den anden side: 20 kroner for en lader!! Den skader ikke
batterierne og kan også lade dem op, så i mangel af bedre, så er det nok
slet ikke så tosset endda.

Jens

Fra : antidote

Dato : 22-06-04 12:33

> [...]
>
> - men på den anden side: 20 kroner for en lader!! Den skader ikke
> batterierne og kan også lade dem op, så i mangel af bedre, så er det nok

Du har helt ret med hensyn til laderen, den er ca. 11 timer om at oplade
batterierne, men hvad pokker, som du også siger - 20 kr!

Ellers virker det hele fint, men vil nu nok se mig om efter en anden lader
på et tidspunkt - nogen der kender en type, de kan anbefale, og eventuelt
hvor denne kan købes?

/A

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-06-04 12:42

"> Ellers virker det hele fint, men vil nu nok se mig om efter en anden
lader
> på et tidspunkt - nogen der kender en type, de kan anbefale, og eventuelt
> hvor denne kan købes?

Jeg kan på det varmeste anbefale en Minwa MW 4798 fra www.batterier.dk

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-04 13:36

"Andreas M. Hansen"

> "> Ellers virker det hele fint, men vil nu nok se mig om efter en anden
> [...]

Det er en glimrende oplader, men jeg har selv måtte
opgradere til Ansmann laderen der tager 12stk AA,
den er jeg vild med - Ingen af dem er rejsevenlige,
men jeg slæber dem gerne jorden rundt. Har prøvet
Ansmann rejselader og den kan man varme fingre på
batterierne blir meget meget varme.. -max-

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 22-06-04 23:15

Købte selv en "Faktalader" incl. 4 batterier bare som back-up på mine
Ansmann-batterier, og der er nu faktisk plads til alle 4 batterier på en
gang i den; hvis du kigger på undersiden af laderen, kan der være 2 mere
(troede nemlig også først selv, at der kun kunne være 2!). Selvfølgelig ikke
smart, at man ikke får "grønt lys" eller lignende, når batterierne er ladet
op, men min virker da fint (endnu), og batterierne virker umiddelbart
nogenlunde ok.

Henrik Sørensen

Fra : Michael N

Dato : 22-06-04 12:46

Hmm - kik igen. Der er plads til 2 celler i hver side af laderen. Dvs 4 i
alt. Som jeg læser instruktionerner, så gælder de 11-12 timer for alle 4
celler. Der står nemlig det er en 2-kanals lader med 2x 200 mA

Jeg ville så gerne have en 6-8 2300 mAH celler plus en super lynlader, men
har netop lige købt kamera, så kassebeholdningen er lav.

Fabrikatet er i øvrigt 'BATECH' og er fra Korea.

Michael

Fra : Jens

Dato : 22-06-04 12:59

"Michael N" <cyu4fc002@sneakemail.com> wrote in message
> Hmm - kik igen. Der er plads til 2 celler i hver side af laderen. Dvs 4 i
> alt. Som jeg læser instruktionerner, så gælder de 11-12 timer for alle 4
> celler. Der står nemlig det er en 2-kanals lader med 2x 200 mA

Du har sikkert ret ,-)

- mit kig på omtalte var ganske kort, da jeg i forvejen var overbevist om,
at dén skulle jeg ikke have...

Meld evt. tilbage i denne NG når du har prøvet den?

Jens

Fra : Michael N

Dato : 22-06-04 15:12

Det vil jeg. Jeg ventede blot på en enkelt positiv omtale før jeg
pakkede den nu. Når fakta/natto har den slags tilbud, har jeg lært at
købe først og spørge senere Der er typisk hurtigt udsolgt, og i
hvert fald fata tager gerne vare retur hvis man husker bonnen.

[Rant ON]
Hvordan er det egentligt med kompabiliteten på tværs af opladere og
batterier ? Manualen til mit nye Sony W1 er total-hysterisk : De advare
nærmest mod at bruge andet end Sony batterier og man må KUN bruge sonys
egen i den medfølgne oplader ... og så videre og så videre. Den slags
passer MEGET skidt med deres øvrige makedsføring ... hvor alt jo *synes*
at virke så let som ingen ting...
[Rant OFF]

Oh well ...