Foto
IBM760 5420
Teil 3020
anbefaling digital kamera max 2000 kr
Fra : Martin Kirk

Dato : 20-06-04 19:55

Hej gruppe
jeg har købt et digital kamera Denver 5,2 mega incl 128 mb ram til 1699,-kr.
det virker ikke og skal derfor byttes.

kan nogen fra gruppen anbefale et digital kamera til max 2000 kr. .

ønsker
mange pixel
3x optisk zoom eller flere x
stor memory
lav strøm forbrug. evt. med lader
nem at betjene.

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 20-06-04 20:04

Hej Martin ....

Dette må være mit SKUD ... og BUD ... !

Følg denne Link - der bliver du ikke snydt!

Hvem kan - Canon kan !

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. 9900 Frederikshavn

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-06-04 20:16

Prøv at se dette link martin.

Er en canon A75 (efterfølgeren til A70), og den koster kun 100 kr. mere...

/Johnny

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-06-04 23:42

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message
> Prøv at se dette link martin.

> Er en canon A75 (efterfølgeren til A70), og den koster kun 100 kr. mere...

Det vil jeg også anbefale, A70 er jo efterfølger for A60 og A60 for A40 og
hele den der A-Serie er altså bare gode

Mvh
Simon

Fra : Erik W.

Dato : 20-06-04 23:39

"Martin Kirk" skrev i news:40d57d59$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> jeg vil prøve at bytte det i morgen er købt i Bilka til 1699 kr. . 5,24
> megapixel inkl. 128 MB kort
> kan du anbefale noget tilsvarende . jeg har max 2000 kr. til et kamera
>ønsker mange pixel

I den prisklasse vil du få betydeligt bedre kamera hvis du går lidt ned i
Megapixel krav.

Jeg har et par forslag, som du selv må tjekke ud:

Canon A60 2 megapixels til ca. 1400 kr.+ 217kr. for et 128Mb CF kort det kan
du blandt andet få hos www.Midtdata.dk A70 og A75 er bedre kameraer men vil
også sprænge dit budget.

Olympus har flere modeller i prisrammen med 3,3 Mpixel feks. den her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81606 du kan selv tjekke flere på
www.edbpriser.dk Olympus laver næsten lige så lækre kameraer i de lave
prisklasser som Canon. Du skal dog være opmærksom på at de fleste Olympus
modeller bruger XD kort som er et lidt skævt format - lidt dyrere og lidt
sværere at finde billige kortlæsere til.

Du bør dog stadig afsætte penge til en lader og et sæt gode batterier. Det
billigste jeg nogensinde har set i Danmark er i Harald Nyborg:
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=3471&n=60

Mvh Erik

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-06-04 08:43

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et par forslag, som du selv må tjekke ud:
>
> Canon A60 2 megapixels til ca. 1400 kr.+ 217kr. for et 128Mb CF kort det

Jeg er utroligt glad for mit A70, det tager gode billeder, er hurtigt og kan
det jeg skal bruge.

> Du bør dog stadig afsætte penge til en lader og et sæt gode batterier. Det
> billigste jeg nogensinde har set i Danmark er i Harald Nyborg:

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=3471&n=60

Det er lidt pudsigt at den lader AA batterier med 500mA og har en ladetid på
5 timer for 200mA AA batterier når AA batterierne af samme mærke og mA kun
kan tage 200mA og tager 14-16 timer at oplade. Hvad sker der så hvis man
køber batterier og lader sammen, holder batterierne så kun kort?

Mvh
Peter

Fra : Erik W.

Dato : 21-06-04 10:41

"Peter Anskjær" skrev i news:40d6918d$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]

> kan tage 200mA og tager 14-16 timer at oplade. Hvad sker der så hvis man
> køber batterier og lader sammen, holder batterierne så kun kort?

Du har ret, det er nok noget man lige bør undersøge. De har så også een der
lader med 250 mA, men det er jo stadig for meget.
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=3561&n=60
105

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 21-06-04 11:30

"Erik W." <skrev i news:40d611f4$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>A70 og A75 er bedre kameraer men vil
> også sprænge dit budget.

Faktisk har Technickdirect et A75 med 128MB CF kort til 2046kr. inklusive
fragt. Så er du ihvertfald sikker på at få et godt kamera.

Mvh Erik

Fra : antidote

Dato : 21-06-04 13:26

> "Erik W." <skrev i news:40d611f4$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Faktisk har Technickdirect et A75 med 128MB CF kort til 2046kr. inklusive
> fragt. Så er du ihvertfald sikker på at få et godt kamera.

Itbutikken.dk kan klare samme kamera med 256 MB CF kort til ca. 2150,- kr.
Det tilbud er jeg selv lige sprunget på :)

/A

Fra : Martin Kirk

Dato : 21-06-04 20:24

Hej gruppe
Nu har jeg fået byttet mit defekte Denver og købt et nyt, jeg måtte erkende
der skulle bruges lidt flere penge og har betalt 2399kr for et HP 935 i
føtex
Det har 5,3 MP 3x optisk zomm 7 x digital, men kun 32 mb ram kort
det lille ram kort betyder dog at det ofte skal tommes ud i computeren
hvilket ikke er noget problem for den skal også med på ferie (skal bruges
til søkort )
jeg får 300 kr tilbage af HP (for at oplyse navn og adr. ) de skal bruges
til ram kort, hvis vi skal på ferie uden computeren eller den går i stykker.
og opladelige batterier køber jeg nok også snart de var bilige ved harald
nyborg

PS. jeg hved ikke om det er lige så godt som Cannon men HP er dejlig nem at
arbejde med og tager kanon gode bilder

Fra : Erik W.

Dato : 21-06-04 22:55

"Martin Kirk" skrev i news:40d735cd$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> PS. jeg hved ikke om det er lige så godt som Cannon men HP er dejlig nem
at
> arbejde med og tager kanon gode bilder

Du er jo gået noget over dit budget, og kunne nok godt have fået mere for
pengene. HP anses normalt ikke for en mærkevare mht kameraer. Men det
vigtigste er jo at du er tilfreds. Tillykke med købet.

Mvh Erik

Fra : Polle

Dato : 25-06-04 23:14

Hvilket ram modul købte du?