Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af objektiv.
Fra : Tommy Fer

Dato : 18-06-04 21:51

Hej NG

Jeg har et EOS300D og vil gerne invistere et et allround objektiv, eller i 2
forskellige objektiver, er meget i tvivl om der findes et godt objektiv til
omkring 3000kr fra 28-200mm? Jeg vil egentligt gerne op på 300 mm zoom, da
jeg gerne vil fotografere roadracing, som jeg hygger mig lidt med i
fritiden. Dog tror jeg ikke at et 28-300mm er realistisk inden for mit
budget.

Tamron 28-200mm F/3,8-5,6 XR AF
Denne test virker ret positiv.
http://www.popphoto.com/ArticleDisplay.asp?ArticleID=57
prisen er 240? hos technic direkt.

IHT til testen virker dette objektiv som et godt køb.

Tokina 24-200mm f/3,5-5,6
http://www.popphoto.com/ArticleDisplay.asp?ArticleID=106 245?

Dette virker ok, dog ikke helt så godt som overstående Tamron. Lidt ekstra
vidvinkel er dog rart, især med 300D's 1,6
faktor.

Sigma 28-200mm f/3,5-5,6 Hyperzoom Macro AF.
http://www.popphoto.com/article.asp?print_page=y§ion_id=2&article_id=368&page_number=1&preview=

Ser også ok ud, med lidt distortion osv...

Sigma 28-300mm f/3,5-6,3 AF test:
http://www.popphoto.com/assets/download/316200415593.pdf 259?

distortion generelt er langt større på dette objektiv end det før nævnte
tamron.

Tamron 28-300mm F3,5-6,3 C/AF
http://www.popphoto.com/pdfs/2002/1002/lenstests/tamron28.pdf 299?

Damn det er handy, og allround. Noget bedre end sigmaet i samme brændvidde.

Nogen der har personlige erfaringer med overstående objektiver?

Jeg tror jeg vil invistere i det Tamron 28-200mm F/3,8-5,6 XR AF. Syntes
klart at det var den bedste test. Der burde ikke være nogen kompatilitets
problemer med 300D vel??

--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-06-04 07:53

> Tamron 28-300mm F3,5-6,3 C/AF
> http://www.popphoto.com/pdfs/2002/1002/lenstests/tamron28.pdf 299?
>
> Damn det er handy, og allround. Noget bedre end sigmaet i samme
brændvidde.

Vil du have allaround så er dette objektiv nok noget af det bedste, bare
husk på du får ikke en vildt stor blændeåbning ved et så kraftigt
zoomobjektiv.

Mvh
Simon

Fra :

Dato : 19-06-04 12:01

Jeg har tokina 24-200,hvilken jeg er meget tilfreds med,dok skal den ha en
blænde mere i hver ende for at tegne helt skarpt
Hilsen Henrik

Fra :

Dato : 19-06-04 12:06

Der er forøvrigt 1 til salg på ebay,der handles de til ca 200 euro
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3820741311&ssPageName=STRK:MEWA:IT